Wij hadden een hangmatje in de box en de box gewoon laag. De eerste paar maanden kon de baby in het hangmatje liggen en als ik even mijn handen vrij moest hebben van de oudste, ging het hangmatje los en kon hij in de box. Verder idd vaak in de kinderstoel met tuigje voor eventjes. Succes.
Hier een leeftijdsverschil van 11 maanden en 24 dagen Wat ik deed is de jongste in de box (of lag al in bedje boven) en de oudste mee naar boven, ookal is is voor korte tijd (kon i mama mee helpen..) Verder was het aanpoten in begin, want de oudste kon niet lopen, trap op en zelf zijn fles vast houden. maar wordt met de maand makkelijker en straks als jou jongste 1 is gaat allemaal weer stuk makkelijker
Daar heb je een heeeel goed punt! Je kan wel merken dat ik geen ervaringen heb met dreumessen.... Sorry ts voor het belabberde advies!!!
Wat grappig, mijn meiden schelen dat ook! Ik had de eerste aantal weken de kinderwagen beneden staan en de oudste uiteraard in de box. Zodra ze ouder werd had ik de jongste in de wipstoel. Moet ik nu boven wat doen neem ik de oudste mee en dan de jongste in de box. Het is eerst heel hectisch maar voor je het weet krijg je er een handigheid in!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar vond dit een erg leuk boek: bol.com | Het jaar dat ik (2x) moeder werd, Aaf Brandt Corstius | Boeken Verder kun je Googelen op 'baby bunching', dat is de term die Amerikanen gebruiken voor mensen die vrij snel achter elkaar kinderen krijgen.
Ik denk toch wel dat het voor de baby belangrijk is om vanaf ongeveer 6 weken in de box te kunnen liggen. Voor de ontwikkeling bedoel ik dan, handjes/voetjes ontdekken en leren omrollen. Dat is in een kinderwagenbak toch krapper en op de grond is niet echt ideaal voor een kleine baby. Hier was de oudste 16 maanden toen zijn 2 broertjes geboren werden. Ik had de box gewoon op de babystand staan, zodat de jongsten daarin konden liggen na een flesje en tussen hun slaapjes. Als ik beneden was dan liet ik de oudste gewoon zijn gang gaan, duidelijk zeggen als hij ergens niet aan mag zitten, consequent zijn, eventueel in de hoek zetten als hij na 2 keer waarschuwen niet luisterde. Verder niet veel dingen in het handbereik van de dreumes zetten, want je moet het ook niet verleidelijk maken vind ik zelf. Als ik naar boven moest (bv wasje opzetten) dan nam ik hem mee (op alle bovenetages hebben we traphekjes) en als ik de jongens naar boven moest brengen voor een dutje dan bleef de oudste even alleen beneden of ging hij ook mee naar boven.