dag en nacht ritme baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama33, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Hallo,

Wanneer kun je ongeveer verwachten dat je baby het dag en nachtritme in de gaten krijgt?

Esben is eigenlijk tot een uurtje of half 10 's avonds klaar wakker. Als ik m toch in bed leg wordt het krijsen. Dat werkt dus niet.

Wie kan me helpen om toch enig ritme te krijgen?

Nog een vraag, vanaf welke leeftijd leg je ze overdag in bed om te slapen. Ik heb weleens gehoord dat het tot een week of 6 geen kwaad kan om ze in de box te laten slapen.

Groetjes Martine

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman is vanzelf een dag nachtritme gaan ontwikkelen... Wel liet ik haar overdag in het begin inderdaad altijd in de box slapen, gewoon met muziek aan of wat dan ook en na de fles van 20 uur ging ze dan naar bed, en op de slaapkamer was het dan helemaal donker. Zo help je je baby wel een ritme te ontwikkelen.
    Iman gaat pas sinds een maand overdag naar bed, omdat ze nu veel beter in haar bedje slaapt en ook niet meer in slaap viel in de box. Zo gauw als ik merk dat ze moe is gaat ze naar bed.

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn baby slaapt overdag helemaal niet,....
    als ik hem in bed leg niet... en box ook niet..
    wel in de wipstoel of mijn armen :(

4. sweetangel100

@ sjarrel, dat deed Iman eerst ook, maar dat slapen overdag moeten ze leren, heeft bij Iman een dikke week geduurd!

5. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    Björn sliep zowat gelijk s'nachts door maar overdags niet en toen zeiden ze op het CB dat ik hem na het voeden even mocht knuffelen en dan maar huilend in bed moest leggen en dan na ongeveer 20 minuten huilen het allemaal moest herhalen. maar ik vond het zo zielig dat ik het in het ziekenhuis na vroeg en die zeiden dat ik hem gewoon in de box kon laten liggen als hij moe was sliep hij toch wel en dat hij van zelf een ritme zou gaan aannemen.

6. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    leg hem nu in bed als hij begint te gapen en in zun ogen te wrijven... hij ligt nu sinds half 11... en tis nu half 12.... elke keer doet hij hazeslaapjes maar jah het is iets.....

verder houd hij zich tevreden met zun duim....
    sinds eergisteren weet ie hoe hij goed zun duim in zijn mond moet doen!

7. sweetangel100

Een uurtje is beter dan niets!
    Dan bouwen ze toch weer energie op om er anderhalf uur tegen aan te kunnen!
    Iman is sinds ze overdag slaapt veel vrolijker dan eerst!

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jee ik weet niet maar Jaime ligt overdag wel gewoon in haar bed. Ik laat wel het rolgordijn open. soms knuffen we ook echt wel na een voeding of ligt ze gewoon even op mijn arm te slapen of in de box maar meestal in haar bedje. 's Avonds als het gaat schemeren gaat het rolgordijn naar beneden en slaapt ze daar ook. Nu heeft Jaime sowieso geen probleem met slapen. Komt alleen door die bv (en waarschijnlijk dat ze nog maar een weekje oud is) om de twee a twee en half uur, uitzonderingen daar gelaten en dan komt ze om de drie uur.

9. Inkie24jr

Inkie24jr Actief lid

13 aug 2006
    295
    0
    0
    Ede
    Dat heb ik dus ook... Ligt ie in je armen te slapen en stop je hem in bed of leg je hem in de box dan is ie binnen 5 min wakker en krijst ie alles weer bij elkaar. Tenzij je met de maxi-cosi of wandelwagen weg gaat, dan vind hij echt werkelijk waar alles wel best tot we weer thuis zijn...

Iemand nog tips voor een baby van een goeie 6 weken die overdag niet wil slapen en niet alleen in een bedje of box wil liggen. Kom zo nergens meer aan toe :(

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    rene slaapt ook overdag in de box hij valt tijdens de fles al in slaap en dan leg ik hem meestal in de box neer. s avonds na het badderen en de fles van 7 uur gaat ie naar boven in zijn bedje soms wil ie niet gaan slapen daar maar uit eindelijk valt ie in slaap. s nachts geen problemen dan leg ik hem gelijk na zijn fles in bed en slaapt vrolijk verder.

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Slapen ze met een fles nou beter door 's nachts. WAnt ik baal als een stekker van die BV die iedere keer en voorals 's nachts zo kort op elkaar komt. raak er helemaal van in de war...

12. esmeeo

esmeeo Lid

4 okt 2006
    28
    0
    0
    Ik heb Thomas vanaf het begin in zijn bedje gelegd om te slapen.
    En nog steeds slaapt hij alleen maar in zijn bedje of in de maxi cosi (als we ergens naar toe moeten). Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer meegemaakt dat hij in zijn wipstoeltje sliep. Maar ik leg hem dan ook bijna altijd op het moment dat ik zie dat hij moe wordt in zijn bedje. Dus veel kans om in de box in slaap te vallen heef thij ook niet.

Een dag- en nachtritme heeft hij eigenlijk al vanaf week 2. Vanaf toen sliep hij 's nachts iets meer dan overdag. En nu slaapt hij 's nachts in ieder geval 6 uurtjes, maar de afgelopen 2 dagen zelfs van 23.00 tot 7.00 uur (alleen tussen 4 en 5 uur pruttelen - iets huilen).

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Leen bij het cb eens het boekje Regelmaat brengt rust van Ria Blom. Dat heeft bij ons heel erg geholpen. Je kunt het boekje ook zelf bestellen op haar site www.debakermat.nl

Als ik Silvester nu in zijn bedje leg, huilt hij een paar minuutjes en valt dan heerlijk in slaap.

14. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ senseemila:
    Ik heb 4 weken de borst gegeven. Lynn kwam toen 1 a 2 keer 's nachts.
    Na 4 weken ben ik de fles gaan geven en na 5 weken sliep ze door van 23.00 uur tot half 6 a 6 uur.

15. sweetangel100

Maar n baby van 1 week oud zal ongeveer altijd nog n nachtvoeding nodig hebben, fles of borst!

16. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    @ sweetangel:
    Wij mochten in de kraamweek al proberen om 's nachts er 6 uur tussen te laten zitten en overdag max 3 uur. Wij redden dat alleen niet 's nachts, hoogstens 4 a 5 uur.

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Je moet je kleintje natuurlijk wel een beetje de kans geven om een ritme op te kunnen gaan bouwen. Met onze kleine begint er nu pas een beetje ritme te komen en natuurlijk heb ik ook wel eens gebaald als hij 3 of 4 keer per nacht om voeding kwam. Probeer het door te zetten en vol te houden, bv is het belangrijkste wat je je kleintje voor nu én de toekomst kunt geven. Ook nog een voordeel is dat het voor jou ook heel goed is om bv te geven; o.a. je baarmoeder wordt er sneller kleiner van. Kijk maar eens op www.borstvoeding.com.

Veel liefs,
    Qwizzle.

18. Niet meer actief

hihihihi , geef hem eens ongelijk! ;)

Isabella sliep de eerste twee weken ook overdag veel en `s nachts was ze klaarwakker. Heb veel geprobeerd om haar ritme om te draaien , maar niets hielp. Je kon een bom naast haar laten ontploffen , Isabella sliep gewoon door. Haar ritme is een beetje veranderd. Volgens mij gaat dat vanzelf.
    Ze heeft haar eigen kamertje , maar slaapt `s nachts bij ons op de kamer en overdag slaapt ze soms in het wiegje dat in de woonkamer staat.
    :oops:

19. Niet meer actief

Dat probleem heb ik opgelost door voldoende BV af te kolven voor de nacht.

Deel Deze Pagina