Heej dames, Mijn dochter (16 mnd) is goed ziek op het moment. Gister had ze 40.3 vanmorgen 38.6 ze is heel verkouden en ze heeft erg last van dr keel. Ik heb luuf voor op haar borst en tijmsiroop maar heb niet echt het idee dat het helpt. Heeft iemand misschien een tip tegen keelpijn bij kindjes? Ze eet ook niks drinken gaat matig maar dat doet ze sowieso niet veel helaas.
Mijn zoontje heeft vorige week hetzelfde gehad. Mijn huisarts gaf aan dat koorts en verkoudheid altijd een reden is om langs te komen om naar de longetjes te laten luisteren. Mijn zoontjes longen zaten wat vol en hij had aan 1 oor een ontsteking. Heeft een AB-kuur gekregen en knapte snel weer op. Hij was ook heel erg ziek, kon niet goed slapen, veel huilen, hoesten, snotneus en koorts. Slecht eten, weinig drinken. Ik denk dat hij ook keelpijn heeft gehad. Ben nu namelijk zelf ook ziek en erge keelpijn... Hetzelfde virus ga ik vanuit. Geen idee wat je tegen keelpijn kunt doen. Warme thee laten drinken misschien. Warme dranken zijn goed.
Ja ik zit al te twijfelen of ik morgen de ha zal bellen. Ik denk dat ik dat maar doe als ze morgen nog zo ziek is als nu.
Xylomethazoline spray!! Dus gewone neusspray. Geen zout oplossing meuk. Samen met een paracetamol zetpil. Succes verzekerd!
Maar die mag je (officieel) toch pas gebruiken vanaf 2 jaar? Ik heb nl al bij etos gevraagd vandaag naar gewone neusspray omdat idd die zoutoplossing niet werkt maar daar zeiden ze dat ze geen andere hadden voor die leeftijd.
Water ijs is hier de oplossing, helpt tegen kriebelhoest en verzacht de keelpijn bij onze dochter en ze krijgt op die manier ook vocht binnen
Dat klopt, maar bij de huisarts kreeg ik maanden terug een recept mee voor de xylo halve dosering. (toen was m'n zoontje veel jonger zelfs ) Hetgeen je nu bij de drogist kunt kopen. Inderdaad op de verpakking staat vanaf 2jr. Mocht het dus van de huisarts gewoon geven. Ik geef het 1 of 2 keer per dag als hij echt ziek is met veel snot.