tip tegen keelpijn.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Heej dames,

Mijn dochter (16 mnd) is goed ziek op het moment. Gister had ze 40.3 vanmorgen 38.6 ze is heel verkouden en ze heeft erg last van dr keel. Ik heb luuf voor op haar borst en tijmsiroop maar heb niet echt het idee dat het helpt. Heeft iemand misschien een tip tegen keelpijn bij kindjes? Ze eet ook niks drinken gaat matig maar dat doet ze sowieso niet veel helaas.

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mijn zoontje heeft vorige week hetzelfde gehad. Mijn huisarts gaf aan dat koorts en verkoudheid altijd een reden is om langs te komen om naar de longetjes te laten luisteren. Mijn zoontjes longen zaten wat vol en hij had aan 1 oor een ontsteking. Heeft een AB-kuur gekregen en knapte snel weer op. Hij was ook heel erg ziek, kon niet goed slapen, veel huilen, hoesten, snotneus en koorts. Slecht eten, weinig drinken. Ik denk dat hij ook keelpijn heeft gehad. Ben nu namelijk zelf ook ziek en erge keelpijn... Hetzelfde virus ga ik vanuit. Geen idee wat je tegen keelpijn kunt doen. Warme thee laten drinken misschien. Warme dranken zijn goed.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Ja ik zit al te twijfelen of ik morgen de ha zal bellen. Ik denk dat ik dat maar doe als ze morgen nog zo ziek is als nu.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Xylomethazoline spray!! Dus gewone neusspray. Geen zout oplossing meuk.
    Samen met een paracetamol zetpil.
    Succes verzekerd!

5. Humava

Humava Niet meer actief

Maar die mag je (officieel) toch pas gebruiken vanaf 2 jaar? Ik heb nl al bij etos gevraagd vandaag naar gewone neusspray omdat idd die zoutoplossing niet werkt maar daar zeiden ze dat ze geen andere hadden voor die leeftijd.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Water ijs is hier de oplossing, helpt tegen kriebelhoest en verzacht de keelpijn bij onze dochter en ze krijgt op die manier ook vocht binnen

7. Humava

Humava Niet meer actief

Hippo ja ik heb ook al ijsjes gekocht voor onze dochter. Dat vind ze idd wel lekker.

8. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hier werken de druppels van VSM goed, dat is tussikind

9. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dat klopt, maar bij de huisarts kreeg ik maanden terug een recept mee voor de xylo halve dosering. (toen was m'n zoontje veel jonger zelfs ;))
    Hetgeen je nu bij de drogist kunt kopen.
    Inderdaad op de verpakking staat vanaf 2jr.
    Mocht het dus van de huisarts gewoon geven.
    Ik geef het 1 of 2 keer per dag als hij echt ziek is met veel snot.

10. Humava

Humava Niet meer actief

Oh ok. Ik ga denk toch morgen naar de ha dan vraag ik het gelijk even aan hem.

Deel Deze Pagina