gelig spul in oogje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door emmie, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

    emmie Niet meer actief

    seff heeft sinds gister steeds geel spul in zn oogje...is dit een ontstoken oogje? heeel erg zielig vind ik het :(
    heeft iemand tips en ook wat je helemaal niet moet doen???
    liefs emmie
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Je kan het een paar keer per dag schoon maken met afgekookt water en een watje.
     
  3. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Je hebt ook van die flesjes van gesterriliseerd water (fysiologisch water ofzoiets :)) wat je ook voor het neusje kan gebruiken als ze verkouden zijn, dat kan je wat in zijn oogje doen.

    Grtz x
     
  4. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ruben heeft daar ook last van gehad.
    wat je wel kan doen is:
    -borstvoeding in het oogje druppelen
    - uitgekookt water op een watje en zo de oogjes schoonmaken (van buiten naar de neus toe wrijven)
    -tijdens het wassen babyshampoo de oogjes schoonmaken

    en wat je vooral niet moet doen is met je eigen vingers in z'n oogjes zitten!

    succes.
     
  5. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Tijn heeft dat ook, sinds hij geboren is! Iedereen zei steeds, gaat vanzelf weg, maar na 6 weken toch maar even naar de dokter gegaan...
    En inderdaad: gaat vanzelf weg, kan wel een jaar duren!
    Doordat het klepje in zijn traanbuisje niet goed werkt, kan vuil niet afgevoerd worden, en dit wordt dat vieze prut in zijn oogje... Ongeveer na ene jaar schijnen de traanbuisje wel optimaal te werken!

    Het is niet besmettelijk of een ontsteking..maar gewoon vuil! Tenminste, bij Tijn wel!

    kus miek
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Wel doen:
    -drupje bv in oogje doen.
    -Schoonmaken met afgekoeld water met een shone zakdoek of een gaasje. liever niet met een watje omdat daarvan stukjes kunnen achterblijven in het oogje.
    -En ik moest van mijn huisarts opletten of het onder het oogje ook dik werd. Er zit dan een traanbuisje verstopt en dan moet je naar de huisarts.
    -En opletten of je kindje er geen last van heeft als hij/zij tegen het licht in kijkt. Dan snel naar de huisarts !

    Niet doen:
    -Onnodig in het oogje zitten.
     
  7. marianne 28

    29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    Even een reactie:
    Je mag tegenwoordig geen borstvoeding meer in het oogje. Ivm evt borstontsteking en de bacterieen die daar dan in zitten. Shampoo in het oogje lijkt me ook geen goed idee. Gewoon uitgekookt water op een watje een paar keer per dag schoonmaken.

    Groetjes Marianne.
     
  8. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ik zou inderdaad ook echt alleen schoon uitgekookt water gebruiken en geen andere "huismiddeltjes". En dan van buiten naar binnen vegen.
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi,

    Ook Laura had hier last van, wij hebben haar meegenomen naar de zee en haar oogje met zout water schoongemaakt. 2 dagen later was het helemaal weg!
     
  10. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri heeft nog steeds last aan een oogje. De ander is overgegaan toen hij 4 maanden was, ook na een verkoudheid en heb toen neusspray gebruikt.
    Ik hoop dat het andere oogje ook eens een keer over gaat. Soms ziet het er echt vies uit en dan heb ik het net schoongemaakt :(
     
  11. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Hier heeft koude thee heel goed geholpen. Natuurlijk geen ijsthee uit een pak, maar zelf getrokken (gewone) thee af laten koelen en met een watje van buiten naar binnen wrijven. Het was hier snel over!

    Marian
     
  12. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ten 1e werd baby shampoo geadviseerd door de ha,
    omdat deze niet prikt maar wel schoon maakt.
    ten 2e werd bij ruben vanaf dag 2 na elke voeding een paar druppels vanaf een thee lepel in zijn oogje gedruppeld.
    het is wel over nu bij hem.

    hoe kom jij er nu bij dat dit niet mag?!
     
  13. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb in het ziekenhuis ook geleerd dat bij een evt oogontsteking bv in het oogje gedruppeld mag/moet worden.
    Vraag me af wanneer ze deze regel veranderd hebben?
     
  14. marianne 28

    29 sep 2006
    49
    0
    0
    informatiebaliemedewerkster
    almelo
    ten 1e werd baby shampoo geadviseerd door de ha,
    omdat deze niet prikt maar wel schoon maakt.
    ten 2e werd bij ruben vanaf dag 2 na elke voeding een paar druppels vanaf een thee lepel in zijn oogje gedruppeld.
    het is wel over nu bij hem.

    hoe kom jij er nu bij dat dit niet mag?![/quote]

    Bij mijn eerste zoontje die is nu vier, werd ook nog een druppeltje borstvoeding geadviseerd. Dus wou ik dat ook bij mijn tweede zoontje doen maar de kraamhulp zij dat het niet meer mocht omdat veel vrouwen beginnende borstontsteking hebben en het niet weten. En ivm de bacterieen die daar dan in kunnen zitten. Klonk mij wel erg logisch in de oren dus daarom heb ik het niet gedaan. Maar ja het advies veranderd bij babies met de dag. Dus ieder voor zich. Ik doe het voor de zekerheid gewoon met afgekoeld water.
    Groetjes Marianne.
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Mijn kv zei juist dat het goed was. En zo heeeel lang geleden ben ik nu ook weer niet bevallen ;)
     
  16. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    En dan 1 watje voor links en 1 watje voor rechts, nooit allebij de oogjes ermee schoon maken.
     
  17. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick heeft ook al zo'n 9 weken een ontstoken oogje. Echt veel gele prut komt er uit en vaak zit zijn oog helemaal dichtgeplakt. Heel vervelend. Ook is hij nu alweer ruim een week verkouden, maar dat wordt gelukkig ietsjes minder.

    Mij is eveneens verteld dat tegenwoordig bv in het oog wordt afgeraden. Ik denk ook dat het een goede voedingsbodem en voedingsbron kan zijn van bacterien. Ik heb het weleens in het oog gedaan, een paar keer, maar het hielp niet. Ook hoeft water niet eerst meer voorgekookt te worden voor je ermee spoelt, maar mag het tegenwoordig gewoon stromend water zijn. Alleen gewoon water is wel irriterender dan fysiologische.
    Zo zie je, de meningen verschillen nogal en veranderen ook nogal eens.

    Ikzelf ben van mening dat het beste (meest hygienische) is :
    steriele fysiologische zoutoplossing met een steriel gaasje van buiten naar binnen vegen.

    Die fysiologische zoutoplossing is verkrijgbaar in kleine pipetjes, van DARO. Gewoon bij de drogist. Elke dag een nieuwe gebruiken, zo besmet je de boel niet opnieuw.

    De huisarts zei dat zijn traanbuisje ws. verstopt is, maar dat dat vanzelf over gaat. Dus we blijven het gewoon goed schoonmaken.

    Groetjes, Emma ;)
     
  18. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb ook het advies gekregen de uitgang van zijn ogen (dus zeg maar bij neus) te masseren. Dit natuurlijk met schone handen!
    Maar het kan idd een jaar duren. Mijn dochter heeft 't nooit gehad, zoonlief wel en dat schijnt te komen door dat hij in het ziekenhuis is geboren :confused: Beetje raar...
     

Deel Deze Pagina