Help... alweer een inslaapval-probleem! 16 maandjes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anitaaaxxx, 29 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ben op zoek naar de gouden tip....

Dochter is over 2 daagjes 16 maandjes en het in slaap vallen 's avonds is echt een groot drama.

Overdag slaapt ze één keer en dat gaat prima. Zonder problemen.

's avonds daarentegen...

Ze gaat zo rond 19.00 uur naar bedje. Schone broek, tandjes poetsen, voorlezen... en dan is het tijd om te gaan slapen. Althans dat vinden wij, dochter denkt daar echt wel anders over.

Ze zet het op een gillen/huilen/krijsen... zo bizar erg. Ze gaat er van hoesten ook en stopt tijdens het krijsen gewoon met ademhalen.

Mijn energie is op aangezien dit al even speelt en ben deze week maar na 2 uur huilen in de auto gestapt met haar en in slaap laten vallen om vervolgens over te tillen naar haar bedje.. Werkt prima maar is dus niet zo handig want daar mag ze absoluut niet aan wennen. Maar ik weet echt niet meer wat ik nu moet. Laten huilen? Ja heb ik geprobeerd ze houd het gewoon 3 uur vol. En dan heb ik het niet over jammeren maar gewoon echt helemaal overstuur. Bij haar gaan kijken durfde ik op den duur ook niet meer want juist als je haar kamertje inkomt raakt ze NOG meer overstuur.... en dan heb ik het maar naar niet over het kamertje verlaten..... De 10 min. regel durf ik dus eigenlijk niet omdat ik weet dat ze nog meer overstuur raakt als ik iedere keer naar haar toe ga.

Maar goed laten huilen is blijkbaar geen optie want dat houd ze echt lang vol.. langer dan 3 uur heb ik niet geprobeerd hoor. Maar 3 uur vind ik persoonlijk al absurd lang.

Hebben haar ook van de week na 1,5 uur huilen maar uit bedje gehaald... mee naar beneden.. relaxed in slaapzak bij papa en mama. Dan is ze super rustig en echt heel heel heel moe. Maar breng je haar weer terug naar bed is het weer hetzelfde feestje.

Ik zit echt tegen de avonden op... dus please heeft iemand een heeeuuulllee goeie tip voor mij?

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Tja, inderdaad vervelend en lastig....
    Hier ook wel van die periodes gehad en gingen dat toch na een minuut of 5-10 naar boven om de speen te geven, knuffeltje, muziekje aan en zeggen dat ze moet gaan slapen en dat papa/ mama haar morgenvroeg weer kwam halen.
    Als we dan weg liepen was het huilen/ krijsen inderdaad even erger, maar uiteindelijk werd het dan minder en stil... (hier althans)
    Soms 3x naar boven, soms 5x en soms ook maar 1x.

Denk dat het op deze leeftijd wel belangrijk is om niet te snel meer toe te geven (zonder haar helemaal 'in de steek' te laten natuurlijk), want als je toegeeft dan proberen ze het de dag erna weer!
    Wat als je in het donker op haar kamertje blijft zitten naast haar bedje zonder iets te zeggen. En dan steeds verder weg gaan zitten totdat je uit beeld bent?? (roep maar iets hoor)
    Kost natuurlijk ook wel veel energie, maar je moet wel naar de lange termijn kijken...

Zijn er niet toevallig kiesjes aan het doorkomen???

Veel succes, hopelijk is het snel weer voorbij...

3. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    Dank je wel voor je antwoord!

Naast bedje zitten hebben we geprobeerd.. maar werkte (toen) niet.

Ja autorijden is gewoon niet de oplossing en kost daarbij veel benzine.. en heb geen zin dat dat een gewoonte gaat worden.

Misschien dan toch maar al mijn energie sparen en voor de 5/10 min regel gaan. Dat is dan misschien even bikkelen maar krijg je wel wat voor terug. Dat hoop ik althans. Dat gekrijs gaat echt door merg en been. En merk gewoon nu dat ik echt 'op' ben 's avonds daardoor.

Kiesjes komen inderdaad door. Heeft ze heeeel veel last van gehad. Maar heb juist nu het idee dat dat wel minder is/over. Ze heeft ook een bijtring in bed. Daarbij vraag ik me dan ook af.... waarom doet ze het overdag niet.

Ik vind het moeilijk om in te schatten of het dan daadwerkelijk om haar kiesjes gaat. En als het daar dus om gaat... dan vind ik het nog moeilijker haar te laten liggen want vind het vreselijk als ze pijn heeft. En ben me dus continue aan het afvragen wat ik dan moet doen om niet toe te geven.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zo gedaan, als ze echt wakker nog was, nam ik haar mee naar beneden en ging ze op bed als ze echt moe was.
    Als ze wel moe was maar niet wilde slapen, ging ik even lekker met haar op ons bed liggen en probeerde ik het later weer.
    Hier gebeurt het af en toe nog maar niet wekelijks ofzo. Soms gaat ze dan gelijk met ons op bed, ligt ze nog even lekker bij ons en daar valt ze dan in slaap of ik leg haar in haar eigen bedje als wij ook gaan slapen. Hier eigenlijk nooit te moeilijk over gedaan en werkt hier het beste.
    Hier is ze nu wat ouder en begrijpt ze het ook wat beter als ik uitleg dat ze op een gegeven moment toch echt moet gaan slapen. Jaar geleden was dat toch minder.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Die doorkomende tanden/kiezen kun je geen pijl optrekken.. tenminste hier niet. Zijn eerste keis was een DRAMA! Niet meer slapen, ook niet overdag, en meerdere malen overstuur wakker worden als hij eenmaal sliep, niet meer willen eten of drinken, als we ergens nee zeiden werd hij een partij driftig en kwaad, hij had een rode en hete wang (ik kon er zo ongeveer een ei op bakken) Hij had er dus echt last van!

twee maanden later kwamen er 3 tegelijk door en meneer had nergens last van??? Ik keek op een dag in zn mond en ze waren al aardig door.... Ik merkte helemaal niks aan hem, dus ik was behoorlijk verbaasd.

Nu is er vorige week een hoektand gekomen, niks aan de hand en nu komt de hoektand aan de andere kant en hij zit niet lekker in zn vel...

Ik ga er wel heen als hij niet kan slapen maar dit komt omdat ik weet dat het maar tijdelijk is, omdat hij altijd uit zichzelf in slaap valt. Ik laat hem 10-15min even gaan en luister of het huilen/krijsen minder word en besluti dan of ik erheen ga of niet. Ik neem hem op mijn schoot op een stoel in zn kamer en laat hem op mijn schoot in slaap vallen. Zodra de nare periode weer over is, valt hij gewoon zelf weer lekker in slaap. Zo moest ik gisteravond bij hem gaan zitten maar nu vanavond was hij even 10minuten aan het huilen en is hij zelf in slaap gevallen.

Ik zou hem nooit laten huilen als er iets aan de hand is waar hij pijn van heeft. Soms valt het niet mee en duurt een avond heel lang of begint de dag heeeel vroeg (za ochtend om 4:45 kreeg ik hem niet meer in slaap in zn bed na een vieze luier, hij wilde alleen op mijn schoot slapen) Maar hier duurt het gelukkig nooit heel lang. Ik heb ook niet het idee dat het uittesten is.

Misschien is je dochter weer nieuwe dingen aan het leren waardoor ze zo overstuur is? Tycho reageert dan ook heftiger. Of heb je de laatste tijd drukke dagen gehad waardoor ze van slag is?

xx

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Misschien een nachtlampje?

7. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    @red88: dat deden wij voorheen ook weleens bij ons in bed in slaap laten vallen en dan naar eigen bedje terug. Maar mevrouw kijkt smorgens weleens bibaboerderij op onze slaapkamer en wil nu dus niet meer slapen alleen maar wijzen naar de televisie :(

@sassie25: herkenbaar wat je schrijft over de tanden/kiezen. Ze heeft paar weken geleden enorme last gehad.. echt midden in de nacht overstuur en dergelijke geen fles willen noem maar op. Dat was één kies die door kwam. Inmiddels zijn er 3 bij in één week en daar heeft ze geen last van (zo doet ze zich niet voor in ieder geval). Je merkt echt niet dat ze nu pijn heeft terwijl ik dat normaal gelijk herken.

Ook geen drukke dingen gedaan. Ik ben erg van de structuur en geef veel regelmaat want ik weet dat ze heel snel overprikkeld is. Ik doe dus niets anders dan anders. Als we iets leuks gaan doen plan ik dat nooit einde van de dag want dan kan ze het niet meer verwerken.
    Moet er wel bij zeggen dat op het moment dat we haar naar bed brengen ze echt heeel heel heel moe is maar het lukt gewoon niet om in slaap te vallen lijkt het.

8. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    @brigit: ze heeft wel boven haar deur licht van de overloop want daar zit een raampje... We zetten ook altijd een muziekje aan als we weglopen en dat is een diaprojector

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Misschien is ze te moe om in slaap te komen? Als je haar iets eerder naar bed brengt heb je dat probleem niet meer....

Soms is het zooo lastig om te zien waar het nou aan ligt! Weet het bij Tycho nog steeds soms niet hoor. Gisterochtend mocht ik niet meer weg na verschonen luier en zat ik om 4:45 's ochtends met een slapend kind op mijn schoot en net verschoon ik zn luier,smeer ik bepentheno zn billen en meneer deed geeneens zn ogen open. Ik kon hem dus zo zn bed weer indoen.... Had verwacht wel weer even bezig te zijn hahah

Xx

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Kan ook een fase zijn, mijn dochter heeft het net ook weer achter de rug. Ook al was ze heel erg moe ze kwam maar niet in slaap. Nu valt ze gelukkig wat sneller in slaap en vandaag ligt ze eindelijk sinds weken weer eens rustig te slapen zonder elk uur huilend wakker te worden. Ze heeft deze fase al eerder gehad en zo te zien gaan we nu weer de goede kant op

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje heeft het de afgelopen paar nachten ook en wij halen hem gewoon uit bed als hij echt overstuur is. Beneden knuffelen met papa en mama en daarna weer naar bed toe. Gisteren werd hij wéér wakker en weer naar beneden, vannavond was het na een keer goed en slaapt hij nu lekker. Ik neem me dan voor hem te laten liggen maar ik vind het zielig en onnodig, dan maar later slapen maar wel lekker rustig.

Deel Deze Pagina