Vraagje voor de meiden die al bevallen zijn

Discussie in 'De bevalling' gestart door jessy77, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Ze hadden mij verteld dat het beter was om zo lang mogelijk nog rond te lopen en in beweging te blijven.
    Maar toen de weeën begonnen vond ik het nog het allerlekkerste om gewoon in bed te liggen.
    Dus doe gewoon wat voor jou goed voelt.

Verder wat mij erg hielp met de weeën was iets uit dat veilig bevallen boek.
    En dat was visualiseren, bij iedere wee stelde ik me voor dat het een golf was die het strand op rolde en dat ik een boom was in het zand die moest blijven staan.
    Compleet debiel maar het hielp mij geweldig.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had altijd geroepen dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar de laatste maanden wilde ik perse thuis bevallen. Verder had ik me er geen voorstelling van gemaakt, dat zou ik wel zien tijdens de bevalling (wel yoga gehad en ingelezen). Toen mijn vliezen braken, eerst met wat lichte weeen dingetjes in huis gedaan. Toen de weeen heftiger werden, gedouched en de badkamer nog snel schoongemaakt en in een hoekje op bed gaan zitten. Toen de weeen nog heftiger werden (de laatste 5 cm in bijna 3 uur), aan mijn vriend gehangen en hij mocht ook niet meer weg ;) of moest binnen een minuut terug zijn voor de volgende wee. Had nooit bedacht zo weeen op te vangen ;).
    Toen ik mocht gaan persen, begon ik eerst op bed, maar omdat Eva wat gedraaid lag, moest ik op de baarkruk. Dat was echt lekker! Maar toen ze gedraaid was, daalde haar harttonen (het ging te snel voor haar) en moest ik weer gaan liggen. Was ook goed te doen, alleen weeen wegpuffen (met name persdrang) doe ik liever staand (wist ik ook niet van tevoren), dus dat was een paar keer heel vervelend.
    Dus je kan van tevoren wel bedenken hoe je het wil doen, soms moet het even anders. Ik ben erg blij hoe het gegaan is, niet altijd leuk als je een andere houding moet aannemen dan jij wil (vanwege de pijn), maar dat is alleen in het belang van je kindje en dat maakt alles goed. En daardoor heb ik in ieder geval niet naar het ziekenhuis gehoeven!
    Door mijn slaaptekort viel ik zelfs tussen de persweeen door nog in slaap, dus ik raadt iedereen aan de laatste weken van je zwangerschap weinig te slapen ;). 3 uur per nacht is het maximum ;)!

Liefs,
    Snoopy

3. Ik had geen keuze .... in de beugels met die benen! Er was een knip nodig en een vacuumpomp. Ik liet het gewoon over me heen komen. Het was de 1e keer dus wist ik veel wat er met me ging gebeuren. Eerlijk gezegd maakte ik me daar ook helemaal niet druk om. Misschien ben ik een beetje te nuchter. Maar het is me 100% meegevallen terwijl het niet de gemakkelijkste bevalling was! Maar gewoon omdat ik niet beter wist.

Groetjes,

Ellis

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vond het erg fijn om toch in het ziekenhuis te bevallen. Dit was dus niet de bedoeling.
    Ik heb tijdens de weeen op mijn rug in bed gelegen.
    Heb nog even 2 minuten onder de douche gestaan, maar kon zittend en staand de weeen absoluut niet opvangen. Ik zakte gewoon door mijn benen heen.

De bevalling is mij overigens 100% mee gevallen. Ik doe liever een bevalling als een zwangerschap :rolleyes:

5. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Ik ben met mijn eerste ook thuis begonnen, daarna moest ik alsnog naar het zh omdat ik gewoon te smal was van onderen. Hij is gelukkig wel via de natuurlijke weg geboren wel met de vacuum wel te verstaan. Nu wil ik perse in het zh bevallen, ben veel te bang om weer met persweeen vastgebonden in een ambulance te liggen. Ik vond het zelf het prettigst om gewoon op bed te liggen om mijn weeen op te vangen. Maar het is net wat de meeste hier zeggen je ziet op het moment zelf wel waar jij je eigen lekker bij voelt.

Liefs Mariska

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat me opvalt is dat een heleboel meiden thuis beginnen maar dat ze alsnog naar het ziekenhuis moeten. Gelukkig gaan nog de meeste thuisbevallingen goed maar ik denk dat ik toch het zekere voor het onzekere wil nemen en sowieso in het ziekenhuis beval (als alles nog goed mag gaan, want dat duurt natuurlijk nog fftjes)..

Of het dan de baarkruk wordt,zittend, liggend of staand, dat moet ik idd zoals jullie zelf al hebben aangegeven maar afwachten. Ik kan nu al wel van alles gaan willen maar zoals ik nu lees valt er uiteindelijk maar weinig te plannen en is t idd een momentopname..Pffff ben wel benieuwd hoor! :p

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wilde graag thuis bevallen en dat is ook zo gegaan. Heb bijna de hele ontsluitingstijd (duurde bijna 4u) in bad gelegen. Heb altijd gezegd dat ik perse verticaal wilde persen ... maar toen ik mocht gaan persen vroeg de verloskundige nog 'Wil je nog op de baarkruk?' en ik heb geantwoord met 'Weet ik nog niet' (ik vond de vraag erg moeilijk). Tien minuten laten was Mirre al geboren ... Liggend op bed (waarvan ik altijd had gezegd dat het me helemaal niets leek - ging prima).

Had wel 'alles' in huis gehaald - een klein stoeltje gekocht voor onder de douche, baarkruk gehuurd, grote gymbal gekocht ... allemaal niet nodig gehad .. bad en bed was voldoende (maar de bevalling duurde ook maar 4u ... )

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik wilde heel graag thuis bevallen.
    Op het moment dat de vliezen braken wilde ik dat ook nog steeds, maar na een paar uurtjes werd ik heel ongerust van binnen en de weeen werden heftiger en pijnlijker.
    ik stond er op dat we naar het zh zouden gaan voor pijnstilling (had pas 5 cm ontsl).
    Eenmaal in de auto voelde ik een rust over me heen komen.
    In het zh aangekomen werd ik aan het ctg gelegd en werd de ontsl nogmaals gecontroleerd. 9 cm :confused: dus geen pijnstilling voor mij, maar dat boeide me niet meer. Ik was in het zh en dat gaf me een gerust gevoel.

Eerst ging ik op bed liggen, maar dat wilde niet vlotten.
    Daarna op de baarkruk. Persoonlijk vond ik dit een hele fijne houding.
    Maar omdat ook dit niet opschoot moest ik terug op bed gaan liggen en daar nogmaals proberen....weer niks :rolleyes:
    De gyn erbij en toen heeft hij Luca gehaald met de vacuum omdat hij hartstikke klem zat :( en hij had zuurstof tekort :(

Anyways...ik denk dat je idd op het moment zelf moet kijken wat voor jou een prettige manier is.
    Zo leert de man bijv op zwangerschapsgym massage om de vrouw te helpen tijdens weeen. Tijdens het oefenen voelde het heerlijk, maar tijdens het echte werk mocht manlief niet aan me komen :) ;)

9. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik wilde absoluut niet thuis bevallen. Was als de dood voor een bevalling, maar deed net of ik er nuchter onder was.
    Uiteindelijk wel heel lang over gedaan (43 uur), maar het is me meegevallen.
    Kon helaas niet kiezen hoe te bevallen, want ik lag aan een ruggeprik, inleidmiddel, CTG (inwendig) en een katheter.

Groetjes,
    Danielle

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen stond al vast. Voor mijn eigen gemoedsrust. Later bleek dat ik onder leiding van de gyn. moest bevallen en geen keuze meer had. Nadeel was wel dat ik op bed moest blijven liggen en daardoor de weeen niet goed kon opvangen. Maar de stalen randen onder het bed hebben me erdoorheen geholpen. Bij elke wee hard aan getrokken en mijn man vertelde me wanneer op de CTG de wee afnam.
    Maar het is waar, je bent zo in je eigen wereldje bezig dat je niet weet waar je bent, en het je ook helemaal niets uitmaakt. Het overkomt je en neemt je over.

11. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    De weeen kon ik staand het prettigste opvangen.. toen eenmaal de persweeen kwamen lag ik het liefste in bed.. dus liggend ben ik bevallen.

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    wat Kiz schrijft ben ik het trouwens helemaal mee eens!
    Zorg dat je helemaal ontspant.. Laat de pijn over je heen komen. ga er niet tegen vechten maar laat het komen! Echt, dan gaat het het snelst!

van mijn eerste wee tot de geboorte was maar 4 uurtjes, dus heerlijk!

13. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik ben ook liggend bevallen en dat ging goed maar misschien volgende keer op een baarkruk?
    is toch eens weer wat anders he
    succes

14. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hier kon ik alleen maar rondwandelen. Kon ook gewoon niet blijven zitten of liggen. Bij het persen mocht ik initieel ook gewoon recht blijven staan maar toen ons meisje het benauwd kreeg (omdat ik in 3u tijd van 0cm onstluiting naar 10 ben gegaan) moest er ingegrepen worden met een knip en de vaccumpomp waardoor ik wel moest liggen, maar 2 persweeen later was ze er dan ook!
    En dan allemaal terwijl een enorm lekker bad voor mij klaar stond... maar dat kon mij echt niet interesseren op dat moment!

15. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    bij mijn bevalling had ik niet echt persweeen dus na een uur persen heb ik om een baarkruk gevraagd, die had de VK gelukkig in de auto, dit is me erg bevallen. ben er zonder kleerscheuren doorheen gekomen.

ik weet niet of ik dat de volgende keer weer wil, ik voelde mijn eigen lijf heel goed aan tijdens de bevalling en vond liggen erg prettig en later dus zitten...

goetjes Lisette

16. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik had het boek ook gelezen en hield het erbij tijdens de weeen maar niks was prettig. Heb alle houdingen gedaan, en ook bad en douche.. maar bah bah bah.. Ik heb het langste gedeelte op een gymbal gezeten met een kruik in mijn rug en een kruik in mijn buik, leunend tegen de bank met mijn rug.. en daarna heb ik heel hard op de grond gestampt het aanrecht vasthoudende. Daarna op bed op handen en voeten en knijpen in het bedframe.. je verzint wel wat al doende.. En als je geen rugweeen hebt.. aah, dat lijkt me beter!

17. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    lekker op bed! ik kon t bad niet meer inkomen hi

18. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Lekker relaxed in bad. Het warme water heeft mij heel goed gedaan. En doordat wij de cursus Samen Bevallen hebben gedaan heb ik heel veel aan mijn man gehad doordat hij ook wist hoe en wat. Hij heeft mij er echt doorheen gesleept.

Deel Deze Pagina