hoi ben benieuwd wat voor dingen jullie zoal geven voor kerst, speelgoed of alleen nuttige dingen zoals pyama ....? bij mijn ouders vroeger was kerst vooral nuttige dingen , en sint was speelgoed. Denk alleen dat mijn zoontje van 5 nogal teleurgesteld gaat zijn als er geen speelgoed zal tussen zitten. Zit dus een beetje met een dilemma, ze hebben al veel speelgoed en aan de andere kant is het maar één keer op een jaar dat we echt een aantal mooie dingen "zomaar" kunnen geven, en ze zullen zo snel groot zijn. hoe doen jullie het, en wat geven jullie er doorgaans aan uit? en wat besteden en geven jullie voor de rest van de familie?
met kerst krijgt ze niks. wij doen niet aan kerst, komt misschien wel als ze niet meer in de sint gelooft. ze is net jarig geweest en net de sint gehad met heel veel kadootjes, ik zou niet weten wat ze vragen moet.
Wij doen ook geen cadeau`s met kerst, maar met sinterklaas hebben de kinderen ook nuttige cadeau`s gehad naast het speelgoed. Zoonlief kreeg rompers omdat hij die nodig had en dochter kreeg een mooi setje ondergoed en Dora sokken.
J. krijgt zowel met Sinterklaas als kerst vooral speelgoed. Nuttige dingen krijgt ze als ze ze nodig heeft. Ik heb niet echt een budget en we hebben na haar geboorte natuurlijk pas één keer kerst gevierd, dus ik heb ook nog niet zo veel ervaring. Ik heb nu een poppenstoel en een tekending met 'waterstift' liggen, ik denk dat ze die van ons krijgt. Vorig jaar heeft ze behalve speelgoed ook een heel mooi (merk)vestje gehad van oma. Mbt de rest van de familie: We kopen iets voor de kinderen van mijn schoonzus. Meestal is dat iets van 10-15 euro per kind oid. Verder doen we lootjes, iedereen koopt dus voor één andere volwassene iets (voor 25 euro).
Met kerst doen wij ook geen kadootjes. Vind ik eerlijk gezegd ook niet zo nodig. Wat wij doen is op kerstavond gezellig met z'n drietjes gourmetten, daarna filmpje op en een spelletje spelen. Nou daar kan ik ze niet blijer mee maken. En zelf vinden wij het ook super gezellig. Dat is echt onze avond,die andere dagen heb je van die verplichtingen waar je niet onderuit kan.
Wij hebben met sinterklaas zelf geen cadeautjes gedaan (toen kreeg ze al genoeg van opa's en oma's) met de kerst doen wij nu wat cadeautjes onder de boom. Ik heb nu, schaatsen, hellokitty duplo en een dvd van pieter post. Ik wil nog wat knutsel spulletjes kopen, stempels ofzo.
Hier krijgt Levi met kerst ook niets. We doen aan sinterklaas. Heeft van ons klei en een visspel gehad. Van mijn schoonouders snowboots, muts, sokken en elefun van mijn zusje een broek, shirtje, jas, nikes en lego sinterklaas
1e kerstdag liggen erbij ons pakjes onder de boom... Ze krijgt een spel knappe koppen een bord die ze kan verven met porselein verf en zo'n kikker voor in de badkamer voor haar badspeeltjes
Wij doen met kerst voor allebei een (voorlees) boek en voor hun samen een spel (Isabelle kan er nu natuurlijk nog niks mee, maargoed). Dat deden wij vroeger ook altijd en vond het wel leuk om dat voort te zetten. Echt speelgoed is voor Sinterklaas en met de verjaardagen.
Wij doen met kerst ook niks, in januari is ze weer jarig. Hier echter met verjaardag en sint ook wel nuttige cadeaus en daar is ze ook gewoon blij mee. Het is maar net hoe vanzelfsprekend je iets maakt...
Wij doen 1 cadeau'tje met kerst (speelgoed) en 1 kledingsetje. Van (schoon) ouders en broers/zussen krijgt hij ook 1 speelgoed cadeau
hier ook niets.. ik weet nu al niet waar ik het speelgoed kwijt moet.. .en dan hebben we ook nog best wat kleertjes gehad... Met kerst mag ze nog lekker met het speelgoed van sinterklaas spelen.. en oja... er staat zelfs nog 1 kadootje, wat ze met sinterklaas niet uitgepakt heeft... ze was het zát ging liever met haar al uitgepakte (6 stuks) kadootjes spelen .
Hier wel cadeautjes, maar vooral nuttige dingen zoals idd pyjama, ondergoed,... Misschien een kleinigheidje zoals klei of stempels, maar in principe heeft ze afgelopen weekend al speelgoed genoeg gehad.
Wij vieren Sinterklaas EN Kerstmis. Sinterklaas is voor de kindjes en dan krijgen ze 'een boel' en Kerst is voor de volwassenen en dan krijgen de kindjes één kado. Mijn dochtertje krijgt roze Uggs en mijn zoontje krijgt een grote "Muck" van Bob de Bouwer.
Wij doen beide heel uitgebreid. Dus met kerst hebben we een overvolle kerstboom. Dit jaar krijgt ze van ons Animal Ville van Little people, een dvd, een cd, puzzel, blokkentrein, memory spel, pyjama's, ondergoed, kledingsetje, ... Van de Kerstman krijgt ze een keuken met volledige uitzet.
Wij gaan de "vergeten tas" van sinterklaas geven... Oeps opeens besefte ik dat er nog ergens een klein tasje met kleine cadeautjes moest liggen. Tja die dan maar onder de boom hahaha
Hier ook nog geen idee. Hier vieren we normaal geen sinterklaas. Tenminste, maar met een klein kadootje. Maar ja het is steeds meer geworden en met de kerst is hier traditie qua kadootjes. Tot nu toe heb ik mijn eerste wie ben ik en mijn eerste dokter bibber al voor onder de boom. De opa's en oma's hadden ook al gevraagd wat ze konden kopen voor Joris, maar ik heb echt geen idee! Nuttige dingen als kleding/schoenen/pyjama's vind ik zelf persoonlijk niet onder de boom horen, dat zijn dingen die hij krijgt als het nodig is. Dus ik moet ook nog goed rondkijken...
HIer doen we een paar kadootjes, heb de wiebelboom van winnie de poeh gekocht en hij krijgt happy feet (dvd). Verder misschien nog een kadootje van opa en oma onder de boom. Ik vind het trouwens wel grappig dat er mensen zijn die ondergoed onder de kerstboom leggen. Daar zou ik echt nooit op gekomen zijn. Vind het niet echt een kado.
Ze heeft met Sint behoorlijk wat gehad, en met kerst krijgt ze ook wat onder de boom omdat mijn man en ik elkaar wel kado's geven met kerst. Ik heb nu wat princessen/elfen dingen van Playmobil en een keyboard, niet mega grote dingen dus. In januari is ze jarig en krijgt ze een fiets dus ik vind het wel mooi zo
Hier zowel sint als kerst speelgoed. Nuttige zaken krijgt ze als ze het nodig heeft. En wij vieren 3 dagen kerst dus dat zijn een boel kado's. Ik heb per kerstdag 3 kado's voor haar, verder kopen de opa's en oma's en ooms en tantes ook nog wat.