Ik ben secretaresse van een sportvereniging.. Volgende week hebben we de jaarlijkse ledenvergadering.. Op de agenda staat ook t punt "verslag van de secretaris" .. Daarin zou ik dan nog even een resumé van de wedstrijden, actie's optredens van 2010 moeten houden.. In mijn ogen een statische opsomming van dingen die voor een ledenvergadering geen toegevoegde waarde heeft..( behalve dat als ik t voorlees slechts tijd-vulling is) Wat vinden jullie? Hoort zo'n terugblik erbij of zou t weg kunnen blijven of desnoods alleen even op papier zetten voor als er iemand nog naar vraagt?
Bij ons zetten ze dat altijd op papier. Mensen kunnen dan hun mening geven of vragen stellen als ze dat nodig vinden. Anders wordt het gewoon goedgekeurd.
Als het op de agenda staat zou ik het er denk ik wel bij zetten. Mijn ervaring is dat je op elke vergadering wel iemand er tussen hebt zitten die naar de, in mijn ogen, meest onbenullige dingen vraagt. Ik zou het dus er wel opzetten, mocht er naar gevraagd worden dan heb je het iig op papier.
Ik weet nu al dat ik t niet compleet heb.. Nou ja... jammer dan.. men neemt t toch slechts ter kennisgeving aan... Ik heb een paar dingen op t lijstje gezet wat (mogelijke) activiteiten van dit jaar zijn....
Tja, ik heb geen ervaring met ledenvergaderingen van sportverenigingen (alleen van andere verenigingen), maar ik denk dat het juist wel nuttig is. Die wedstrijden zijn toch juist de reden van jullie bestaan?