meiden, haken is echt makkelijker als breien, ik voor het breien geen geduld, verlies ik een steek kom ik daar toeren later pas achter, kan ik weer een hoop uithalen, en dan al die steken weer op de pen zien te krijgen. dat is met haken al makkelijker. als iemand het wil leren en je woont bij me in de buurt ik leer het mensen graag hoor, het is zo leuk om te doen,
En op youtube staan heel veel filmpjes. Zoeken op 'crouchet'. Ik haak inmiddels ook af en toe een engels patroon. Als je eenmaal de vertalingen door hebt is het best simpel.
Haha, wat grappig dat hier zoveel haaksters zitten! Ben zelf pas rond kerst begonnen en heb nog geen granny's geprobeerd, hou het voorlopig maar bij diertjes/knuffels... ook erg leuk om te doen!
Even een ander haakvraagje. Ik ben bezig met een patroon uit een blad van Katia, nr 49. Heeft iemand toevallig ook dit blad want ik kom er niet uit.
@dobbel, dat poesje wat bij je creaties hebt staan heb ik ook gemaakt. Dat is echt een leuk boekje. Ik wil het aapje met het banaantje ook nog maken.
@ Dobbel: hoe zet jij granny's aan elkaar? Ik heb het nu fout gedaan, want ik weet niet hoe het moet. Heb je tips?
ik ga ze met vasten aan elkaar haken, en dan de achterkanten tegen elkaar aan, dan krijg je wel ligte streepjes erboven op, ik zelf vind dat het mooiste. je kan het ook ander som doen, dan krijg je de streepjes aan de andere kant, en is de voorkan gewoon vlak. als je in mijn onderschrift op de link klikt zie je een kussen, dat is ook met 4 granny`s aan elkaar gehaakt, en daarom heen een rand, je ziet duidelijk de verdikking erboven op.
dank je wel, de mevrouw (nicht schoonmoeder) was er ook erg blij mee, die wou heel graag zwart met wit en een grote bloem. dat is gelukt.