baal van mijn typ kunsten!

Discussie in 'De lounge' gestart door ecl, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

Heb net het topic @#%#& Stiefmoeder geopend, maar jeetje wat baal ik van mijn typ kunsten.
    Wil mijn verhaal kort maar duidelijk neer zetten, alleen lukt dat voor geen meter!
    Resultaat een warrig verhaal, waar de meeste niks van snappen. Als ze het überhaupt helemaal gelezen hebben gezien de lengte van de tekst:).

Iemand goede tips om een verhaal beter te verwoorden????

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat al zou helpen, is het verhaal schrijven, weglopen, en een uurtje later weer nalezen. Dan kijk je er wat objectiever naar. Ook door iemand anders laten lezen voordat je het post kan helpen.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Misschien in blokjes opdelen (al is het maar in je hoofd): inleiding, probleem, bijkomende problemen, mogelijke oplossingen / hulpvraag en die dan opvullen met korte duidelijke zinnen. Niet teveel bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden, maar to-the-point.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je kan het wel ... hier zet je een duidelijke post neer. Inderdaad schrijf het en wacht een uurtje en lees het nog eens. Vaak is dan de eerste boosheid ook wat gezakt en kijk je er wat anders naar!

Het lukt je wel ... alleen als het je misschien wat hoog zit niet. Even adem halen en hoppa ... voor dat je het weet heb je allemaal goede tips!

Succes

5. ecl

ecl Niet meer actief

thnx dames! Denk dat het al een heel verschil zal maken als ik even afstaand neem en het later nog een x lees.

Deel Deze Pagina