Heb net het topic @#%#& Stiefmoeder geopend, maar jeetje wat baal ik van mijn typ kunsten. Wil mijn verhaal kort maar duidelijk neer zetten, alleen lukt dat voor geen meter! Resultaat een warrig verhaal, waar de meeste niks van snappen. Als ze het überhaupt helemaal gelezen hebben gezien de lengte van de tekst. Iemand goede tips om een verhaal beter te verwoorden????
Wat al zou helpen, is het verhaal schrijven, weglopen, en een uurtje later weer nalezen. Dan kijk je er wat objectiever naar. Ook door iemand anders laten lezen voordat je het post kan helpen.
Misschien in blokjes opdelen (al is het maar in je hoofd): inleiding, probleem, bijkomende problemen, mogelijke oplossingen / hulpvraag en die dan opvullen met korte duidelijke zinnen. Niet teveel bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden, maar to-the-point.
Je kan het wel ... hier zet je een duidelijke post neer. Inderdaad schrijf het en wacht een uurtje en lees het nog eens. Vaak is dan de eerste boosheid ook wat gezakt en kijk je er wat anders naar! Het lukt je wel ... alleen als het je misschien wat hoog zit niet. Even adem halen en hoppa ... voor dat je het weet heb je allemaal goede tips! Succes
thnx dames! Denk dat het al een heel verschil zal maken als ik even afstaand neem en het later nog een x lees.