Hoe te werk bij cryo plaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Cryoootje, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cryoootje

Cryoootje Lid

10 mrt 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben IVF ondergaan en zijn de eerste poging zwanger geworden. We hebben 2 embryo's laten invriezen ze zitten allebei in 1 rietje. We zouden ze graag willen terugplaatsen, wat moeten wij nu doen. Ik weet er eigenlijk helemaal niks van.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Contact opnemen met het IVF team.
    Het is per zh verschillend hoe de cryo tp werkt.
    Hier was het een kwestie van tabletjes slikken...euh...weet niet meer of ik Pregnyl kreeg of niet, tp en dan mutsenballen.
    Ik heb maar twee keer een cryo tp gehad (tegen 8 IVF behandelingen) dus ik weet het niet meer heel precies.
    Ik vond het het spannendste op de dag van ontdooien.
    Doet ie het of doet ie het niet....
    Heel veel succes!!
    Elmo

3. Cryoootje

Cryoootje Lid

10 mrt 2010
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb Pregnyl en Decapeptyl geprikt, plus dupasthon voor de innesteling. Hoeveel is de kans bij een cryo? En is het zo hoe langer je ermee wacht hoe slechter deze kan zijn?

4. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Hey Cryootje,

Ik zit nu midden in het cryo-gebeuren. Ik ben onder behandeling in het Geertgen (behandelcentrum in Elsendorp). Ik spuit iedere dag 37.5 gonal f. Dan heb ik iedere week een follikelmeting. Als ik 1 ei heb dat groot genoeg is voor een eisprong krijg ik pregnyl en dan wordt bij mij 4 dagen daarna (mits mijn eitjes goed ontdooien) 2 cryootjes terug geplaatst. Het ligt eraan op welke cycus dag de eitjes ingevroren zijn. Bij mij op cyclusdag 4, dus vandaar 4 dagen na de pregnyl de terugplaatsing. En nee, het is niet zo dat hoe langer ze in de vriezer liggen hoe slechter ze worden! De kans dat het aanslaat is wel kleiner dan bij een gewone ivf behandeling......maar wij blijven positief denken, dan komt alles goed!!!

Succes ermee!

5. hanied

hanied Bekend lid

21 feb 2010
    680
    0
    0
    docent vmbo
    brabant...is ie gek dan?
    Oja, ik heb wel Pco. Dus als jij dat niet hebt dan kan het zijn dat je niet hoeft te spuiten of tabletten moet slikken. Dan heb je een tp in je eigen cyclus!

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Cryoootje,
    Inderdaad zoals Elmo zegt contact zoeken met je behandelcentrum. Het wisselt enorm per ziekenhuis hoe een cryobehandeling eruit ziet.
    In het AMC begin je aan het begin van je cyclus met progynova (2xpd). Ze doen op dag 14 een meting van het bmslijmvlies. Als dat dikker dan 8mm is, wordt de TP voor 5 dagen erna ingepland. Zo niet, moet eerst het bmslijmvlies nog doorgroeien. Vanaf 5 dagen voor TP begin je met proppenschieten (utrogestan) (3x2). Dan op de ochtend van TP een telefoontje als ze níet goed ontdooit zijn (zenuwslopend!) en 's middags TP.
    Maar er zijn ook ziekenhuizen die de TP in de eigen cyclus doen of met alleen pregnyl...

Ik heb ook begrepen dat het niet uitmaakt hoelang de cryo's ingevroren zijn geweest. Ontdooiingspercentage in het AMC is ongeveer 70-80%; slagingskans bij 1 cryo ongeveer 15% (iets lager dan bij een verse poging dus).

Succes, hopelijk wordt je cryopoging net zo succesvol als de verse!

Deel Deze Pagina