Vraagje voor ouders: buitenruimte gastouder

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tuc, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn go heeft een zandbak, houten speelhuis, kippenhok en moestuin.

    Verder voldoende stepjes en driewielers. Er is een park in de buurt met speeltuintje.
     
    tuc vindt dit leuk.
  2. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn go heeft wel eens een zwembadje, ligt aan de samenstelling. Op woensdag komen alleen mijn 3 zindelijke peuters en dan zet ze 'm wel eens op. Mini laagje water.

    Op een dag met twee baby's en peuters weer niet.
     
  3. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik ben heel verwend met onze go.
    Ze heeft een grote speeltuin, zandbak, terras, gras, veel planten en bloemen, stallen met paarden...
    Babies slapen met mooi weer vaak buiten.

    Ik vind een buitenruimte bij een go wel belangrijk. Ze doen hier ook echt veel buiten. Niet alleen in de tuin hoor maar ook kinderboerderij, hun eigen paardenweide of een lekkere wandeling naar het park.

    Dingen als een glijbaan/schommel, zandbak (loop) fietsen etc zijn wel een must.
     
    tuc vindt dit leuk.
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Mijn oudste ging 4 jaar naar een go. Hij had het er erg naar zijn zin. Hij is lang het enige kindje geweest dat ze opving (startte net) en ze hadden een gewoon rijtjeshuis, net als wijzelf, met een gewone tuin. Geen zandbak ofzo, maar wel een fietsje, skippybal, ed.
    Ze was/is supernetjes en georganiseerd, en hij draaide gewoon mee in haar programma (boodschappen doen, haar bejaarde moeder gaan helpen, huishouden). Zij had zelf 3 meiden, die uit school graag met hem speelden en het meidenspeelgoed dat er stond vond mijn zoon geweldig...
    Hij heeft zich nooit verveeld en ging graag naar "tante In"...

    Ik had geen eisen en ben blij dat hij er zo gewoon meedraaide...
     
    femkes en tuc vinden dit leuk.
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Haha ik woon midden in de stad. Elke vierkante meter buitenruimte bij een huis is luxe. Een grote zandbak? Paardenstallen? Een moestuin? Ruimte om te crossen? Dream on... huizen met een tuin van enige betekenis worden niet bewoond door gastouders.

    Onze gastouder had een postzegeltje met kunstgras achter haar huis, met wat speeltoestelletjes en in de zomer een klein badje. Maar op vijf minuten lopen vind je een groot park met enorme grasvelden, speeltuintjes en een speelfontein. Dus dat is waar ze vaak te vinden zijn.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    En waarom zou een go geen grote tuin kunnen hebben?
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Voor een huis met grote tuin in dit deel van de stad, en daar zijn er al weinig van, heb je het in t algemeen over een prijsklasse die niet bepaald overeenkomt met een gastouder-inkomen. Dan heb je het over een gastouder met een partner met mega-inkomen, die het niet voor het geld hoeft te doen zeg maar. Dat zal een kleine minderheid zijn.
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Niet iedereen woont in de stad hè. Er zijn genoeg dorpen met hele betaalbare huizen met een stuk grond erbij.
    Beetje kortzichtig om te zeggen dat huizen met grote tuinen niet door go's bewoond worden.

    OT: ik vind een zandbak en watertafel altijd leuk, misschien nog een huisje en/of glijbaan en genoeg speelgoed.
     
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Maar ik begon toch te zeggen dat ik het over de situatie hier in de stad had, en dat ík híer dus geen verwachtingen heb qua buitenruimte. Dat je buiten de stad wel goedkoop groot kan wonen, dat weet ik :o::rolleyes:
     
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee dat stond er niet:rolleyes:
     
  11. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Wat mij betreft was de context duidelijk. Zullen we de welles-nietes verder laten zitten?
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Fijn die input weer:)
    Ik heb geen postzegel, maar ook geen paardenstallen, wel een moestuin:p
    Partner met een prima (geen mega inkomen). Hoef het niet per se voor het geld te doen, maar zijn fijne extra's voor ons. Ik doe het vooral omdat het de leukste baan ter wereld is:)
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wat ik belangrijk vind is net als de rest een buiten ruimte. Het het liefst waar ze kunnen fietsen/steppen. Een zandbak is ook wel een pluspunt.

    Misschien leuk om te maken maar op onze vorige kdv hadden ze een bord met allerlei pannen/vergiet etc hangen met een pollepel aan een touwl. Om muziek te maken. Maar ik weet niet of je buren dat leuk vinden :p
     
  14. Muffin87

    Muffin87 Lid

    13 okt 2018
    16
    5
    3
    Vrouw
    Zo is het bij mijn gastouder ook ongeveer. Voor mijn zoontje is dat voorlopig allemaal nog niet van toepassing, maar met het oog op de komende jaren, vond ik dat wel fijn.
    Ze heeft een tuin met deels gras, deels tegels, zodat er op het pleintje gefietst ed kan worden. Een speelhuisje, 2 glijbanen, zandbak, wat buitenspeelgoed. Ze heeft een moestuin en woont vlakbij het bos, dus er wordt ook veel in het bos gewandeld en gespeeld, waarna er soms ook geknutseld wordt met de gevonden schatten.
    Ik ben echt heel blij met deze plek.:thumup:
     
  15. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Als ik kijk naar mijn eigen tuin.
    Trampoline, grote glijbaan, kleine glijbaan, hobbelhond, zandbak. Watertafel, Tent, fietsjes, step, loopfiets, driewieler.....mijn kinderen zijn 2 en 7 en vermaken zich goed in de tuin. Wat mijn zoontje ook leuk vindt gewoon met duplo op een kleedje buiten bouwen.
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik vind een tuin wel belangrijk. Met daar in een zand en watertafel, een glijbaan en schommel.

    Verder moet een goede go lekker naar buiten. En ook uitstapjes maken die geschikt zijn voor kinderen. Dus het bos, park, speeltuin etc. Een go midden in een grote stad valt hier al af.

    Ik kende een GO die haar kinderen meenam naar eigen privé bezoeken aan de stad, de huisarts of fysio. Dat vind ik niet kunnen! Ook go met eigen kinderen in huis vallen voor mij af. En ik wil niet dat er onder opvangtijd mensen op.bezoek komen bij de GO.
     
  17. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Voor mij zitten er buiten veiligheid geen eisen aan. Mijn dochter vermaakt zich al met blaadjes en takken en een bal bijvoorbeeld. Komt misschien ook omdat ze echt nog jong is.
     
  18. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik kan me voorstellen dat je bepaalde dingen die je noemt niet prettig zou vinden. Het is echter wel zo dat een gastouder geen KDV is. Mensen vergeten weleens dat je kind dus meedraait in het gezin van een gastouder. Het is echt iets heel anders. Ik zou zelf proberen zo weinig mogelijk afspraken te plannen tijdens mijn werkuren, maar je kunt je natuurlijk voorstellen dat een go die vijf dagen per week werkt ook wel eens naar de huisarts/tandarts/fysio moet. Wanneer moet ze dat dan doen?
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Plus het feit dat veel ouders (in elk geval degenen die hier komen) het juist prettig vinden zo'n huiselijke sfeer en de aanwezigheid van mijn eigen kinderen. En dat zij juist geen "schoolse" omgeving willen maar dingen als wandelen,boodschappen doen, kinderen van en naar school brengen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  20. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Dat is is inderdaad waarom wij een gastouder hebben. Gewoon meedraaien in gezin. Geen probleem als er eens iemand koffie komt drinken of als er boodschappen gedaan worden. Eigen kinderen vind ik ook juist een plus. Tandarts is hier ook wel eens voorgekomen (controle dan over he echt behandeling vind ik wat anders). Ik vind dat juist de meerwaarde van een gastouder
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina