hoeveel kleding hebben jullie per seizoen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hey

ik ben aan het kopen voor dochter maar heb weer eens de eeuwige discussie met mijn man die vindt dat ik het moet inperken ...
    ik heb nog niet geteld hoeveel ik al heb voor mijn dochter in maat 98 maar in een 92 had ze echt wel wat ... 3-4 broekjes, 4 rokjes, leggings en kousen, stuk of 20 longsleeves, 4-5 jurkjes denk ik en twee winterjassen.
    wel veel outlet of tweedehands gekocht.
    zoon heeft veel minder, 4 broeken, 7- 8 longleeves, 3 truien met rits en 2 andere truien. is minder verleidelijk ;)

nu vroeg ik af wat andere mama's in de kasten van zoon - en dochterlief hebben liggen? ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een beetje koopverslaafd is...

zeuren jullie mannen ook zo?

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    Ik weet niet wat ik voor in de kast heb hangen, wel genoeg denk ik. Moet wel zeggen dat ze allebei in lengte groeien, dus er weer grotere maten bij moeten komen. En voor Thijs is het niet minder verleidelijk, maar er is gewoon minder keus.

3. adi

adi Niet meer actief

Wij ook veeeel te veel. Ik heb het eerlijk gezegd nooit geteld. Mijn zoontje heeft een hangkast en een legkast vol. Wel 2 maten door elkaar dan.

De meiden hebben samen ong 12 rokken, 8 jurken, 10-12 broeken, veel truitjes, 8 bloesjes, boleros, vestjes, 10-12 leggings enz

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Misschien een tip om samen met je man de hoogte van het budget vast te stellen. Dan is de keuze voor jou hoeveel je koopt. ik denk dat je daar het hele probleem mee oplost?

Ik koop vaak een maatje groter en sla gerust een mouw of broekspijp om (klein budget en groeispurt hier). Inclusief schoenen geef ik per maand c.a. 50 euro uit. Ik krijg ook nog wel eens wat. het resultaat is ongeveer:

6 spijkerbroeken
    8 longsleeves
    5 t-shirts korte mouw
    4 truien
    3 bolero's
    3 rokjes
    1 jumpsuit
    3 jurkjes
    5 pyjama's
    8 paar sokken
    15 setjes ondergoed
    3 paar schoenen (daarnaast nog snowboots, slippers en regenlaarzen)
    2 jassen (daarnaast nog een skipak)

Best veel vind ik voor een klein budget. Ik denk dat jij en je man allebei tevreden kunnen zijn als je maar een bedrag overeenkomt.

5. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik vind dit geen buitensporige aantallen hoor.
    Mijn zoontjes hebben toch echt allebei zeker 2x zoveel broeken en longsleeves als jou zoontje ;). Ik heb net geteld en ik heb voor de jongste nu al bijna 20 t-shirts/polo's voor de zomer (de helft is van broer lief geweest). Dus je kan je man vertellen dat je reuze meevalt :D!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Manlief kijkt wel eens bedenkelijk maar we kunnen het betalen dus hij zeurt niet...

De winter / vroeg voorjaar

Zoonlief
    10 shirts lange mouw (alle season)
    3 vesten
    5 truien (winter)
    6 broeken (gedeeltelijk winter, gedeeltelijk all season)
    2 winterjassen
    1 paar leren laarsjes (winter)
    1 paar gewone laarsen (all season)
    2 paar gympen (all season)
    1 paar gewone schoenen (winter)
    1 paar moonboots

meisje
    3 winterjassen
    10 long sleeves (all season)
    5 spijkerbroeken (all season)
    2 saloppettes (all season)
    3 vesten (waarvan 2 echt voor de kou)
    5 jurken (2 all season)
    5 leggings (alle season)
    3 overige broeken (1 all season)
    1 jumpsuit
    4 rokjes (2 all season)
    1 paar laarsjes
    1 paar uggs
    1 paar gympen
    1 bodywarmer
    1 paar nette schoenen

Allemaal ongeveer... ze hebben beide genoeg maar niet overdreven veel vind ik zelf. Voor de lente / zomer ben ik nu aan het inkopen.. leuk hoor!

7. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind de aantalen die je noemt ook niet echt schrikbarend hoor. Als ik heel eerlijk ben, vind ik 11-13 jurken rokken en broeken zelfs best weinig :$:).

Hier hebben ze elk seizoen heel wat meer dan dat.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Herkenbare discussie met je man. :D

Hier hangt/ligt voor de oudste nu ongeveer in de kast (schatting):
    - vier broeken
    - zes jurkjes
    - zes rokjes
    - stuk of 6 vestjes (die ze amper draagt, dus die koop ik niet meer)
    - stuk of 10 longsleeves
    - 2 shirtjes met korte mouw
    - stuk of 6 leggings
    - drie maillots
    - geen idee hoeveel sokken en setjes ondergoed
    - twee winterjassen en twee 'tussenjassen'

Bij de jongste is het (nu nog) minder:
    - vijf broekjes
    - vijf longsleeves
    - één jurkje met maillot
    - stuk of 10 rompertjes
    - tig sokjes

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Best weinig?? Hahaha.. waarom moet een kind elke dag van de maand iets anders aankunnen? Ik kan mijn kinderen ruim twee weken elke dag iets anders aantrekken zonder te hoeven wassen (wat ik natuurlijk wel doe) maar waarom nog langer? Ze hebben dan het overgrote deel maar een paar keer aan voordat ze weer uit een maat gegroeit zijn. Het zal er ook wel vanaf hangen wat je koopt. Ik ga geen 11 jurkjes à 70 euro kopen.. en ik koop liever dat jurkje van 70 euro wat niet iedereen heeft dan weer het zoveelste Hema of hennesjurkje...

10. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Mijn dames groeien niet supersnel dus kunnen hun kleren best lang aan. Hier hebben ze - ondanks de grote hoeveelheid - alles aan en ook meer dan twee keer. Als ze iedere week hetzelfde aan zouden hebben zou ik het binnen een maand zat zijn.

Tuurlijk is het niet nódig om elke dag van de maand (of 6 weken :D) iets anders aan te kunnen. Maar ik vind kleding voor mijn dochters shoppen heel leuk en dus hebben ze veel. Wat overigens niet wil zeggen dat ze alleen maar "het zoveels Hema of Hennes jurkje" in de kast hebben hangen ;)

11. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben voor onze dochter wel heel veel kleding in de kast (schandalig veel eigenlijk!). Maar met zeggen dat ik niet duur insla! Koopjes zijn toch de leukste!
    Ik denk echt dat het gewoon ieder voor zich is, wat je budget is enzo! Hier geef ik echt niet te veel uit. Ik vind het juist weer zonde om iets voor heel veel geld te kopen, terwijl ze er zo weer uit is. Mijn dochter groeit als kool! Dus ik heb wel meerdere maten in de kast!

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het ook niet schrikbarend veel wat je opnoemt...

heb hier voor beide meiden wel 4x zoveel..... en ook meerdere jassen, ze hebben beide wel 10 paar schoenen, laarsjes, gympen enz...

maar ik ben dan ook echt een diehard wat betreft het shoppen in kleding en schoenen en alles wat erbij hoort voor ze...... :p

Mijn man zeurt er niet over hoor, die vind alles prima zolang hij het zelf maar niet hoeft te doen... hij heeft helaas een enorme hekel aan shoppen....:p:D

en ik heb zelf een winkel in die richting dus dan ben ik er ook alle dagen mee bezig....

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.809
    4.192
    113
    Voor mijn zoon heb ik per maat 16 setjes, 2 vesten en 2 jassen.
    Voor dochter ben ik fanatieker, toevallig gister de balans opgemaakt in haar kast ( schrik niet haha)
    15 jurken
    12 rokjes
    22 shirts
    8 blousjes
    5 broeken
    2 slobberbroeken
    9 vestjes
    3 winterjassen
    tot nu toe 2 zomerjassen
    Schoenen heeft ze in de winter 3 paar, zomer 4
    dus nee jij hebt niet veel hihi.
    Gelukkig houd mijn man ook van shoppen en mooie kleding dus die hoor ik nooit

14. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi

en doen jullie kleding pas weg wanneer ze te klein zijn of wanneer jullie ze beu zijn? er ligt kleding in de kast die ze al meer dan een jaar heeft en die blijven maar passen, ben ze beu ...

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier niet al te groot budget. Heb zomers altijd meer als winters.
    Kan winters slechter slagen omdat ik de zomerkleding gewoon veel leuker vindt en zomers moet je rekening houden met zowel heet als fris weer.
    Maar die hoeveelheden die ts noemt, zoiets heb ik dan ook ongeveer in de kast.
    Vaak 3-4 jurken, 4-5 rokjes, 3 lange broeken, 3 korte broeken, 10 zomershirts, 5 longsleeves en dan verder nog basics shirts zowel korte mouw als lange mouw maar die koop ik nieuw als ze aan vervanging toe zijn.
    Stuk of 8 leggings en 10 paar sokken ofzo?
    O ja en een paar vestjes/bolero's.
    Koop hier vooruit nu het nodige en straks in de sale wat extra's.
    Uiteindelijk ergens tussen de 10 en 15 setjes.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ruim ik de volgende maand de winter spullen op. Wat nog mooi is en leuk wordt bewaard. Maar veel dingen beginnen wat verwassen te raken omdat ik nu niet zoveel kleding had dus er blijft niet veel over.
    Zomerspul van vorig jaar heb ik uitgezocht maar bleek veel toch te klein. Had 3 setjes in de sale gekocht dus die heb ik alvast en net 2 setjes erbij besteld. Ga ik als de kinderbijslag binnen is even bijshoppen.
    Heb wat zomerdingen die te klein zijn op marktplaats gezet en paar dingen die ik in de sale had gekocht maar nu ging twijfelen ook verkocht.
    Wat iets verwassen is, gaat naar Roemenië en dingen die ik erg mooi nog vindt, in de bewaarbak, wie weet voor de volgende.

17. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi, naar Roemenië? via welke organisatie?

ik maak mijn koopwoede soms wel goed door een deel spullen terug te verkopen ... en ik koop ook erg veel outlet en tweedehands.
    dan heb ik meer voor hetzelfde geld:)

maar sommige spullen die ik gekocht heb toen dochter 2 was vind ik nu ze bijna 3 is en nog steeds in een 92 past niet meer zo mooi voor haar. maar dat vind dan aan de andere kant dan ook wel weer een beetje "snobberig" van mezelf ...

budget opmaken is een goed idee alleen heeft mijn man totaal geen verstand van de prijs van kleding en hoeveel ze nodig hebben, en nodig hebben is relatief hé, een kind heeft geen 15 longsleeves nódig als je elke paar dagen een was draait ;) ik kan het me alleen niet laten.

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik merk dat ik bij alyssa nu meer kleding heb dan toen ze wat jonger was.
    ze groeit nu minder hard maar ik blijf wel net zoveel kopen/krijgen.

bij daymian moet ik echt gaan bijkopen nu want die heeft een groeispurt en is bijna uit zn broeken gegroeit.

moet zeggen dat tijdens het zindelijk worden het wel fijn is om veel kleding te hebben.

liefs doris

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.838
    9.341
    113
    Gelderland
    Pff ik koop best heel veel maar ook altijd sale en alvast volgende maten. Net welke maten er nog hangen ;)

Ik denk dat ik nu zeker wel 15 longsleeve's heb en 8 tshirts die voor nu over een romper met lange mouw kunnen. Dikkere truien heb ik al opgeruimd van de week maar dat waren er maar 3. Broeken denk een stuk of 8, 3 bloesjes, 2 giletjes, 2 vesten, spijkerjasje +bodywarmer en 1 winterjas en dan 2 jassen voor straks naar de zomer toe. Verder heb ik nu 3 paar gewone schoenen, 1 paar crocs voor naar het zwembad ;) en regenlaarsjes. ben nu aan het winkelen voor de zomer. Heb al best een hoop maar wil nog een boel korte broeken en wat simpele t-shirtjes. Dit ligt nog niet in de kast maar bewaar ik nog even appart dus heb ik niet mee geteld.
    In de volgende maten heb ik al een hoop longsleeve's gekocht omdat die het hele jaar kunnen en wat de oudste niet aan kan of weinig heeft gedragen gaat door naar de jongste.

Jongste heeft niet heel veel in de kast hangen. Denk 10 broeken maar voornamelijk zachte joggingbroekjes. En iets van 15 truitjes lange en korte mouw door elkaar maar hij draagt nu maatje 62/68. In 74 heb ik veel meer kleding maar dat ligt nog boven op zolder.

20. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Heerlijk hoor, shoppen voor mn zoontje. Gelukkig bemoeit mn vriend zich dr ook niet mee. Sterker nog, die vind het ook leuk om voor Sven te shoppen. Wel heeft hij een wat duurdere smaak dan ik.

Maar wat heeft hij: euhm 8 of 9 broeken. Stuk of 20/25 shirts met lange mouwen. 3 a 4 blousjes, 3 paar schoenen. 15 paar sokken. 2 winterjassen, 3 vesten. 10 rompers.
    Valt nog wel mee vind ik. Is toch wel het minimale wat je in de kast moet hebben. Zeker de broeken. Elke dag moet er wel een schone aan.

Deel Deze Pagina