Ik vraag me altijd af wat er zo 'gezellig' is aan roken? Dit hoor ik best vaak. Kan me er niks bij voorstellen, behalve dat je in je eigen en andermans rook zit weg te stinken. Wat is er zo gezellig aan?
Veel rokers, roken op gezellige momenten, dus dat wordt gekoppeld aan "gezellig". Als je verslaafd bent (geweest) maar daarna rook je niet meer op die momenten, dan is het het gevoel alsof het niet compleet is / je iets mist.... En ik moet zeggen, persoonlijk vind ik het sfeertje onder het roken vaak ook heel erg gezellig. Op het werk ook... ff lekker ontspannen / bijkletsen....
Oke, ja ik ook bij mn vorige.. nu ook nog, maar maandag moet het gebeuren, of nouja juist niet dus. stoppen! Ik hoop echt dat het lukt, maar denk dat het nogal een strijd gaat worden.. en wil echt heeel graag stoppen hoor. En nu inderdaad dan denk ik aan heerlijk weer en dan ben je normaal een lekker sigaretje gewend in de tuin. Mijn dochter is nu ook al weer 1 jaar en kerngezond trouwens.
Als je zelf maar graag wilt stoppen en je echt zoiets hebt van 'ik MOET stoppen en ik WIL heel graag'. Dan moet het lukken! Ik heb totaal geen wil om te stoppen.......... Mijn dochter is overigens ook kerngezond, 2.5 jaar inmiddels en nog nooit ziek geweest! De placenta was zo groot zei de gynaecoloog bij de geboorte, 'daar had ze nog makkelijk 9 maanden mee verder kunnen gaan'. Was ook echt een mega ding hahahaha en mijn dochter woog 3250 gram bij de geboorte en was 50cm, dus ook prima. Al rookte ik natuurlijk niet tijdens de zwangerschap zoals ik nu doe veeeeeeeel minder, maar echt niet minder dan 8 per dag.
Klopt, ik weet eigenlijk niet zeker of ik er echt achtersta.. Het is omdat ik moet stoppen, maar of ik het 100% wil?! Ik denk dan vaak weer aan de 'lekkere' momenten laat maar zeggen. Mijn placenta was trouwns ook erg groot, en mijn dochter woog 3455 gr. lengte zal ook wel zo iets zijn geweest hebben ze niet gemeten. Maar dus ook supergezond. Ik ga het gewoon proberen, en als het echt niet lukt dan probeer ik het aantal zo laag mogelijk te houden. Maar hoop dat t lukt. En dan na de zwangerschap maakt me niks meer uit dan hoor.. Ik stel mn kindje er niet bloot aan voor de rest.
Ja hier ook hoor. Rokers zijn gewoon gezellig Laatst op een feestje werd er weinig gepraat. Maar toen we buiten een sigaretje gingen roken kwamen er meteen hele gesprekken. Op het werk ook hier, ik zit er zelf nooit, want ik rook alleen in de zomer op mn werk en dan buiten, maar in het rook gedeelte is altijd gezellig. In de 'gewone' kantine is het doodstil en ubersaai... @zara75, ik denk ook niet dat dat uberhaupt uit te leggen is aan antirokers...Toen ik zwanger was kon ik het ook gezellig hebben zonder sigaret, maar miste toch iets. Zeker op een terras met een vriendin die rookte en aan de wijn was. (ze rookte toen alleen niet uit coulance voor mij)
ik rook nu 2 jaar niet meer maar anti zal ik nooit worden ik mis het ook wel op een terrasje, vakanties, na het eten maar nee ik heb er zoveel moeite voor gedaan en ga niet meer beginnen. en roken tijdens de zwangerschapik vind het echt niet kunnen en welke smoes mensen er ook voor hebben gezondheid van je kind komt voor mij altijd op de eerste plaats.
Ik maak ze zelf (met zo'n apparaatje). Rook half zware van Nelle. Mijn man rookt zware van Nelle en die draait ze zelf (shag roker) Ik doe een week met een pakje shag, en mijn man rookt zo'n 2 a 3 pakjes in de week. Mijn man haalt shag in Luxemburg en scheelt zo'n 32 euro per slof. Dus hij neemt vaak mee als hij erlangs komt. (internationaal chauffeur voor de helft van het jaar)
Pfff, wat ben ik blij dat ik niet rook zeg, wat een prijzen! Succes voor de stoppers, jullie kunnen het!
ik rookte l&m ben gestopt sinds 1.5 maand vond het gewoon te veel geld kosten ik rookte een klein pakje per dag
ik ben er 4 jaar vanaf geweest, maar toen de jongste is geboren had ik er ineens zoveel zin in ik ben wel geschrokken van de prijzen, maar dat is geen reden om niet te roken. met 1 pakje pall mall doe ik anderhalve week mee, dus zoveel rook ik ook niet. ik maak ze zelf. maar welke shag is dan het goedkoopste om ze zelf te maken? zelfgemaakte sigaretten vind ik het lekkerst
ik rookte eerst altijd L&M, maar vanaf januari ben ik ze zelf gaan maken. Scheelt een hoop geld. Ik heb shag van West kost 16.30 en kan er 200 uit draaien, doe er ruim 2 weken mee, tenzij manlief ook mee rookt dan niet. West vind ik het lekkerste, terwijl ik de echte west sigaretten niet te roken vind haha.
Ik rook Marlboro light 6.5 is nu 7 euro per pakje. Mijn vriend rookt gewone Marlboro ook 7 euro per pakje. Ik rook overdags amper savonds als een ketter Mijn vriend juist anders om rookt overdags heeel erg veel tijdens werk , en savond niks soms niet eens na het eten.
ik rookte marlboro click 6 euro. nu sinds vrijdag gestopt. zooo klaar met die rotverslaving en geldverspilling. ik hoop dan ook echt dat het me dit keer echt gaat lukken!
Ik heb altijd al Marlboro gerookt. Als ik het niet meer kan betalen stop ik weer. Maar ik doe ongeveer 3 a 4 dagen met een pakje van 19 sigaretten.