Mijn vriendin en haar man proberen al een poosje voor een derde kindje en nu heeft ze een 'issue' met de DA huismerk-test. Eergisteravond 1 test gedaan -> na ong. 15 minuten een heeeeeeeeeeeeeeel lichtroze lijntje Gisterochtend 1 test gedaan -> binnen 10 minuten een heel lichtroze lijntje, wel iets duidelijker dan op de test die 's avonds was gedaan Ze twijfelde en vroeg om mijn mening; ik zei haar dat ik ooit eens had gelezen dat DA ook weleens vals-positief test, dus ik heb wat testen voor haar meegenomen. CB digitaal en Kruidvat 2 voor 5,00. Van de tweede keer plassen die dag (maar ze had nog niet gedronken!) een negatieve CB digitaal-test en een negatieve Kruidvat-test. Zelfs met veel fantasie konden we er niks van maken. Echter; op de strip van de CB digitaal was wel degelijk een blauw lijntje te zien en mijn ervaring is (na zo'n 45 van die testen versleten te hebben) dat als er toch een blauw lijntje op te zien is, de kans (!) er nog steeds is dat je zwanger bent; er is immers HCG aangetoond alleen nog niet voldoende voor het digitale gedeelte om ook daadwerkelijk ZWANGER aan te geven. Als ikzelf een CB test met een licht streepje had was ik iedere keer zwanger, als ik NIET zwanger was, was er ook echt geen streepje te bekennen. Op een rijtje heeft mijn vriendin dus 1 heel licht positieve DA test gehad, 1 licht positieve DA test (wel iets duidelijker dan die eerste), een negatieve CB digitaal met toch een streepje op de strip en een negatieve kruidvat 2 voor 5,00 test. Wie durft een gokje te doen? Zwanger of niet zwanger? En heeft hier iemand weleens een vals-positief resultaat gehad met DA huismerk? Want het is toch echt een lijntje! Ik hoop zo dat ze zwanger is! :-D
ik denk niet zwanger de strip van de CB digi mag je NOOIT aflezen, staat ook in de gebruiksaanwijzing, zelfs sommige mannen hier op het forum hadden met die test 2 streepjes, de streepjes zeggen niks bij de digi test ook is de kv 2 voor 5 euro DE gevoeligste test in omloop naar mijn mening en velen met mij. daarbij hoor ik dus ook slechte verhalen over de DA test. maar ik denk als je met de kruidvat 2 voor 5 negatief test dat er helaas geen sprake is van een zwangerschap, maar wil je het zeker weten dan zou ik over 2 daagjes toch nog eens een test doen ( kv 2 voor 5) hoeveel dagen overtijd is ze? of is ze uberhaupt wel overtijd? liefs daantje
Dat weet ik, maar ik vertel er alleen even bij wat mijn ervaring is na zo'n 45 van die testen versleten te hebben.. Na 45 testen durf ik wel te stellen dat er een kern van waarheid in zit, ondanks dat de bijsluiter iets anders beweert..! Ze had gisteren ongesteld moeten worden (gemiddelde cyclus) of anders uiterlijk aanstaande maandag (langste cyclus) Heb je toevallig wat linkjes over die DA-test?
ik vind het moeilijk. Ik heb ook vernomen dat de digi testen altijd 2 streepjes op het stripje laten zien. Volgens mij staat dat ook in de bijsluiter. Mss toch over een paar dagen nog een keer testen.
ik heb ook vaker die digi testen gedaan en elke keer als ik niet zwanger was had ik ook gewoon 2 strepen op de digi test, volgens mij heeft iedereen dat, vandaar dat je de strepen niet mag aflezen hier zijn al 2 links ( kijk voor meer links bij de zoekfunctie) http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=96217 http://www.zwangerschapspagina.nl/post-4369237.html
Ikzelf had als ik niet zwanger was echt geen tweede streepje op de strip van de CB, en als ik WEL zwanger was, was er al vanaf zo'n 3 weken zwangerschap een licht tweede streepje te zien.. En op 6 zwangerschappen (45 testen) waarvan ruim de helft is uitgevoerd als ik WEL zwanger was en iets minder dan de helft als ik NIET zwanger was, lijkt me dat vrij goed onderbouwd.. Ze heeft nog een paar testen over dus ik neem aan dat ze morgen wel weer ff test!
Als ik niet zwanger ben heb ik ook een tweede streepje op de digicb. Ik weet niet in hoeverre onderstaande klopt, maar dit is wat ik erover vond. In simple terms, the digital test stick sucks up urine like a "regular" HPT. The test has a control line like every other HPT, to indicate the test worked properly. Then there is a "results zone" where a second line may or may not appear. Here's the difference: the second line may appear even if you are not pregnant, because the antibodies in the "results zone" are NOT testing ONLY for pregnancy hormone. Drumroll please. The "results zone" detects not only hCG (pregnancy hormone) . . . but also LH (luteinizing hormone.) LH is found in women's bodies almost all the time in some quantitity. (See the Fertility Info section for the nitty-gritty.) So, depending upon where you are in your cycle, how much LH your body produces normally (which can be thrown off by conditions like PCOS), you may see a second line even when there is no hCG ("Not Pregnant.") Zelf heb ik na heel veel testervaring het meest vertrouwen in de goedkope kruitvattesten. Hiermee test is veruit het vroegst positief in vergelijking met andere testen. Als deze nog negatief is zou ik over een paar dagen weer testen, maar ik denk of héél pril of niet zwanger.
Dan ligt het misschien aan mijn lijf! Ik laat het weten als mn vriendin weer getest heeft! Het kan nog alle kanten uit, is de conclusie die we dus denk ik trekken?
haha dat je een raar lijf hebt hoor je mij niet zeggen Lijkt me een prima conclusie en ik hoop voor je vriendin dat het de goede kant opgaat
ik heb ook nog nooit 2 streepjes gehad op de digi hoor! op zich kan het nog alle kanten op.. morgenvroeg een kv test ofzo.. ben benieuwd
spannend is het wel... op de digi had ik ook altijd 2 streepjes... ook als ik niet zwanger was. Bij een zwangerschap knalde de streepjes er echt vanaf. is ze al echt overtijd?
Dank jullie wel! :-D Haha ik ben blij als een klein kind! Ze zijn er bijna een jaar voor bezig geweest terwijl de oudste twee eigenlijk een verrassing waren! Opluchting en blijdschap dus..!