Hoeveel uren bij derde kindje?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lov23, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoeveel uren hadden jullie bij je derde kindje? Was je tevreden en hoe was je situatie ... Dus man werken of thuis....

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.947
    113
    Vrouw
    Ik heb volledige uren genomen.Dat was van 09.00-16.00 of zo?
    Kv hield zich veel bezig met oudste 2 zodat ik lekker kon rommelen met baby.
    Mijn vriend heeft ook geen vrij hoeven nemen tijdens de kraamweek.Hij is daarna een paar dagen thuisgebleven.
    Ik was erg te spreken over de kv. We hebben een prima eerste week gehad.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Bij nr. 4 was mijn man thuis in de kraamperiode, maar toch volledige zorg genomen, want de oudste moesten toch naar school gebracht, gehaald, zwemles, voetbal, enz.
    Dit deed mijn man dus vooral (als de kinderen thuis waren deed de kv ook wel een boterham voor hen smeren, een spelletje, enz)en de kv kon daardoor veel aandacht aan mij, de baby en het huishouden besteden.
    Ik kon zodoende echt goed uitrusten.

Bij nr. 3 was mijn man in de kraamweek gewoon aan het werk, maar toen moest ik uiteindelijk zoveel zelf doen (de kv is er tenslotte niet van 8-17 uur), dat ik aan het eind van de week op mijn tandvlees liep.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik hoop weer 3 uur per dag, dat heb ik de voorgaande twee keer ook gehad en dat vond ik zat. Ml blijft 1-2 dagen thuis en gaat dan weer uur aan het werk maar misschien geen volledige dagen.
    Het zal allemaal er afhangen van de bevalling

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben maandag bevallen en geen zorg gehad. Ik had ook niet geweten wat ze had moeten doen. Ik doe alles zelf.

Ik heb wel een fijne bevalling gehad en ik herstel extreem snel althans ik heb geen last na de bevalling. Ik ben dan ook zelf het ziekenhuis uit gelopen :D

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik twijfelde ook heel erg, heb volledige zorg aangevraagd met het idee dat ik altijd nog uren kan minderen als ik wil. Uren bij krijgen is vaak lastiger...

7. soeza

soeza Niet meer actief

3 uur per dag, en dat was eigenlijk nog teveel want ik heb ze alle dagen eerder naar huis gestuurd...Had wel een hele makkelijke bevalling gehad (uurtje in totaal) waarvan ik diezelfde dag alweer zo goed als hersteld was.
    Man is na 2 dagen weer aan het werk gegaan.
    Ik hoefde trouwens ook geen rekening te houden met school ofzo van de andere kindjes, want die waren 1 en 2 bij de geboorte van hun zusje, dus we hebben gewoon elke ochtend lekker rustig aangedaan :)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier is mijn man gewoon aan het werk, maar hij werkt wel thuis ... Maar ik weet dan al hoe het gaat....dan ben je toch teveel aan het doen. Ik wil echt kunnen genieten van mijn kraamweek. Maar aan de andere kant kost het toch wel veel geld ... 4 euro per uur.

Mijn oudste gaat dus naar school en de jongste straks naar de psz....ik vindt het moeilijk...

Misschien dat hij maar gewoon zelf een week vrij moet pakken ....

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Lastig in te schatten he, omdat je niet weet hoe je bevalling is, of hoe het met de kleine gaat.....

Zou gewoon hoog aanvragen, minder opnemen kan altijd.

Ik kreeg dan mijn jongste zoontje en had het na 2 dagen wel gehad met de kv. Man was ook thusi voor de oudste (ivm voorgeschiedenis) en zij deed niets anders dan mij controleren en de baby wegen.

Na 2 dagen heb ik ook gezegd kom maar 3 uurtjes voortaan. En die drie uurtjes vond ik nog te lang.

Maar bij mij was het nummer 2, en mijn man was hele dagen thuis.

Was zelf overigens wel de eerste week goed ziek van ontstoken knip, had ab kuur plus erg hoge bloeddruk dus ha kwam elke dag langs.

Ik deed de kleine zelf in bad, wilde niet dat zij dat deed. Wilde ook zelf alle voedingen doen, niet dat zij dat deed.

SJa...waarom heb je dan hulp ;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is ook erg moeilijk....de tweede keer had ik haar wel meer nodig en toen kon ze niet. Dus ik ga gewoon alles aanvragen en kijken of ik haar naderhand eerder naar huis kan sturen. Maar ik weet niet of dat zomaar kan....eerder naar huis sturen?

11. soeza

soeza Niet meer actief

Ik kon ze wel eerder naar huis sturen, maar moest wel de volle aantal uren betalen....
    Dus als ik van te voren 47 uur had afgesproken moest ik ook alle 47 uur betalen, ongeacht hoeveel uur ze daadwerkelijk geweest was, dus zou het wel even goed uitzoeken als ik jou was.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh nou dan ga ik haar niet naar huis sturen ;)

Ja ach ik ga me eerst eens aanmelden en zal wel weer een gesprek krijgen....eens kijken wat ze zeggen;)

13. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Kon bij me vorige zw schap uren pd wisselen als het nodig was.

Heb ook uiteindelijk 4 uur minder gehad..was niet nodig maar heb ook alleen betaald voor het aantal uur dat ze was geweest.

Als ik wou kan ik medische nog 2 dgn erbij en ook per dag kijken.
    Weet niet of dat bij elk bureau zo is.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij de eerste volledig, tweede 3 uur per dag en derde niets. Vond het heerlijk zo echt alleen met ons gezinnetje en af en toe naaste familie die op bezoek kwam. Mijn man was wel die eerste weken volledig thuis dus kon zo wel mijn rust pakken ondanks dat ik meteen na de bevalling weer op de been was en mij prima voelde. Hier was het trouwens prima mogelijk om geen kraamzorg aan te vragen en in geval van nodig hebben dit toch nog te krijgen, andersom (volledig aanvragen, uren niet afnemen) was ook mogelijk maar betaalde je wel alle uren en dat vond ik zonde van het geld. Bij de tweede heet de kraamhulp al niets/nauwelijks iets gedaan en de controles (baarmoeder en temp) daar deed de vk om de dag de een van en temperatuur hielden we gewoon zelf in de gaten. Evenals bij de baby: poep en plasluiers, aantal voedingen, temperatuur etc. Bij enige twijfel is de vk zo gebeld en zij gaven ook aan dit ten alle tijden te doen. Maar is absoluut niet nodig geweest en alles liep super!

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja abri snap wel wat je zegt....maar vindt het wel fijn dat als ik weer zoveel hechtingen krijg dat ze me wel even controleren. Daarbij heb ik geen vk, nu kun je die wel vragen voor alleen nazorg ...
    Maar voor de baby, ja heb nu wel ervaring natuurlijk. Maar de hulp is toch wel fijn voor de kids die er al zijn en het huishouden.
    Ik twijfel nog....

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik kan ook altijd meer uren krijgen ;) ivm mijn rug.

Ja ik weet wel dat je uiteindelijk tekent voor de uren die je gehad hebt....op het eind.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier alle uren die mogelijk waren. Heb een keizersnede gehad bij de derde, toen ik thuis kwam na 2 dagen moest mijn man natuurlijk weer aan het werk (en die werkt 12 uur op een dag en heb geen mantelzorgers dus dan is dat handje extra zeker fijn!)

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja dat scenario kan ook nog gebeuren natuurlijk

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja daarom, na 2 normale bevallingen reken je daar ook niet zo snel op.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

nee dacht er laatst wel eens aan....stel je voor nu opeens een kzsnede...het kan allemaal!

Deel Deze Pagina