Vraagje - was geurtjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Silinde, 2 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    De voorbije week zijn we bezig geweest om zoonlief zindelijk te krijgen, met wisselend succes. Zijn onderbroekjes zijn niet wit en mogen maar op 30graden, en na 3 keer wassen met verschillende producten + poging met azijn stinken ze nog naar de plasjes. Iemand de ultieme tip? Anders ga ik ze moeten weggooien (en een heel treurige Meneer hebben omdat hij ze toch zo mooi vindt).

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ik zou ze zoiezo niet op 30 graden wassen.... Vind het persoonlijk ook niet zo fris! Dat doodt helemaal geen bacteriën.... Maar je zou er een schepje soda bij kunnen doen....wellicht dat dat helpt!

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.248
    11.829
    113
    Bij onderbroekjes maakt het toch niet uit of die mooi van kleur blijven. Dus dan zou ik ze gewoon heter wassen.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij wassen alle handdoeken en ondergoed op minstens 60 graden. Ook voor onszelf kopen we vaak een maatje groter zodat ze nog wel passen. Maar vind het zelf een stuk hygiënischer.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    bah onderbroeken gaan hier minstens op 40 hoor. geen wonder dat ze blijven stinken. als je gewoon bij kleur wast en wasmiddel voor kleur gaat er niets vaal worden hoor. hier tenminste niet

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je ze anders toch weggooit kun je ze altijd eerst nog heet wassen en zien wat er gebeurd

7. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd ondergoed op 60 graden, heel soms 90, maar das voor het elatiek ed niet goed. Handdoeken meestal wel op 90 graden.

Het maakt toch niets uit dat onderbroeken vaal worden? Hier gebeurd dat eigenlijk niet eens..

8. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ondergoed, sokken en handdoeken en beddengoed altijd op minimaal 60 graden wassen, anders gaan de bacteriën niet dood en is ook beter voor je wasmachine anders kun je vetluis erin krijgen en eens in de zoveel tijd op 90 graden dan doe ik meestal de witte handdoeken erbij.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon op 50/60 graden ik was minimaal op 40 graden de was gaat anders echt stinken. En gewoon vlekverwijderaar met geur erop doen.

10. carebear

carebear Niet meer actief

Spoel je na een ongelukje wel het onderbroekje gelijk onder de kraan?

11. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Er hebben sommige in een sopje gestaan maar Meneer is ook elders geweest (moest zelf naar 't ziekenhuis en zo), ik heb niet het idee dat het verschil maakt. Toch maar heter wassen dan misschien, mijn grootmoeder zei ook al dat zij vroeger enkel kookwas deed met luiers en ondergoed. Als ze het niet verdragen, pech dan, maar stinkende broeken kan Meneer ook niet aandoen.

12. Metire

Metire Niet meer actief

Ik was alles op min. 40 graden (behalve wol etc.), en bij mij ruiken de boxertjes van mn zoontje nooit naar plas :) (zn luiers lopen nogal vaak ineens over) dus ik denk dat heter wassen al goed zal helpen.

Deel Deze Pagina