Hallo, gisteren de 24 weken echo gehad en ons kleintje woog bij 24,2 wkn 793 gram. De gynae zei dat dit boven het gemiddelde was en ruim was. Hoeveel woog jullie kleintje rond 24 weken?
Ik weet dat je graag wilt vergelijken dit had ik ook en dat je je bij zo'n uitspraak een beetje zorgen kunt maken... maar bedenk wel dat t een schatting is. Ookal is t nog zo'n goede gynaecoloog! Bij onze dochter is de groei heel goed in de gate gehouden want ze was zo klein en licht etc. Verschillende gynaecologen hebben er naar gekeken. Uiteindelijk is ze geboren met 36,3 en woog ze 2995 gram! Echt een heel mooi gewicht voor die termijn! Mijn zoontje was met 39,6 3050 gram! En bij hem zeiden ze nooit iets over het gewicht, dit was altijd prima en gemiddeld! Vriendin van me zeiden ze bij de 20wk echo al dat het een 10ponder zou worden als hij zo zou doorgroeien en dit bleven ze zeggen later in de zw. Bij geboorte woog hij bijna 8 pond! Keurig dus. Pin je er dus niet te veel op vast, want je weet t gewoon pas als ze uit je buik zijn!
Zoonlief woog vorige week (25 weken zwangerschap) 995 gram Hij ligt steeds twee weken vooruit op zijn groei zegt de gynaecoloog.