Vreemd vreemd vreemd! Vandaag heb ik van babyboomshop ovulatietesten binnen gekregen! Ik heb besloten om mijn ei via de testen in de gaten te houden.... Er is alleen iets merkwaardigs aan die tests... Ik heb het mijn vriend laten testen om te kijken of ze betrouwbaar zijn en hij krijgt 2 lijntjes, een dikke controle lijn en een wat dunnere testlijn..... ! Het LH hormoon dat de test opspoort...dat hebben vrouwen toch alleen? Betekent het nu dat de testen die ik heb niet betrouwbaar zijn? Help needed!
Het luteïniserend hormoon (LH) is een geslachtshormoon dat bij de vrouw de eirijping en de eisprong (ovulatie) stimuleert. Na de eisprong stimuleert het de verdere ontwikkeling van het Graafse follikel tot het gele lichaam (corpus luteum). Het gele lichaam ontwikkelt zich tot een hormoonklier, dat hormonen gaat produceren. Deze hormonen zijn progesteron en de oestrogenen (oestradiol en oestron). Ook bij mannen wordt LH door de hypofyse geproduceerd. Het heeft invloed op de Leydigcellen in de teelballen. Deze cellen worden gestimuleerd tot de vorming van het hormoon testosteron. De hoeveelheid hormonen in het bloed bepaalt de LH-afgifte door de hypofyse (negatieve terugkoppeling). Het kan dus prima dat je man een 2e streepje kreeg!
Whahahaha....hoe dom ben ik Godzijdank..... Bedankt voor de snelle reactie meis, sorry dat de vraag zo dom was!
Vragen zijn nooit dom meis! Enne .. lang leven google hoor Ik wist het ook niet hoor Het is dat jij dit vroeg en ik ging zoeken, anders had ik nooit geweten dat mannen ook LH aanmaken. Zo leren we nog is wat toch Vond je vriend het niet raar om in een potje te plassen voor een ovu test dan? Denk dat de mijne raar op zou kijken wanneer ik zoiets zou vragen
Hij keek idd vreemd op Het duurde ook echt 5 uur voordat hij de moed bij elkaar had Maar na een kan koffie had ie toch geen keus Een zwangerschapstest hoeft ie van mij niet te testen hoor thanks 4 het googlen, was vergeten dat ik dat ook kon doen
Als een zw test positief zou uitslaan bij je vriend zit je wel meteen bij Oprah Hoop dat ze bij jou ook snel positief uitslaan!
Whahahaha Dat zou wat zijn zeg...maar ik heb liever zelf de posi test Zo weer wat bijgeleerd vanaaf, ik kom nogsteeds niet bij Wat mijn vent doorstaan heeft zeg!
Hallo dames, Ik heb ook een vraagje over de ovutesten van Babyboomshop. Er staat dat je elk moment kunt testen maar er staat vervolgens: niet met ochtendurine. weet iemand waarom niet? Bij mijn vorige testen CB testte ik in de ochtend.... Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes Karin
Nu ook ff gegoogled 'LH hormoon maak je pas goed aan als je wakker bent..dus je kan ook zo zijn dat je s'morgens je piek heb maar de lh hormoon nog door je lijf moet naar je urine' Maar er zijn wel testen op de markt die het op ochtendurine doen, heb ik ergens gelezen! Ik kan je alleen niet zeggen welke
Is dat zo ? dat je niet mag testen met ochtendurine als je de testen van babyboomshop hebt? Want die heb ik nu ook en wil er met een paar dagen mee beginnen. Ik ga het gewoon dubbelop doen. Ochtend persona / avond(eten) babyboomshop dan moet het wel goed komen.
Ik test met ochtendurine gewoon positief. Het is maar net wanneer je piek is hoor. De 1 test savonds pas posi, de ander smorgens. Gewoon even uittesten voor jezelf dus!