hi abonnement

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.614
    1.065
    113
    Hier
    Apple iPhone 4 8GB, Reviews, Specificaties, Aanbiedingen

dit is het abonnement wat ik net afgesloten heb. ik heb dit telefonisch geregeld en die jongen zei dat ik onbeperkt internet kan gebruiken en hij alleen na 500mb langzamer word.
    maar kan ik dan nog alles online doen of alleen facebook en whats app??????? of stel ik ga nog even surfen op internet moet ik dan wel gewoon extra betalen?

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik denk alleen berichten sturen via bv whatsapp, denk dat facebook wel gewoon geld kost na 500 mb,
    je hebt geen onbepert internet met een databundel,

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt inderdaad geen onbeperkt internet met die bundel. Dus misschien is zelfs Whatsapp niet gratis (qua internetkosten) heb je geen wifi in je huis?

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het is wel gratis, alleen je snelheid wordt verlaagd. Heb zelf ook een Hi abo.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik heb ook een hi abbo met 500mb internet. Als je deze 500mb opmaakt in de maand en je gaat er overheen, betaal je daar gewoon extra voor, en dat is best veel. Tip: download de mijn hi app, dan kan je precies zien hoeveel je verbruikt hebt!

6. Loesje86

Mn bericht moet goedgekeurd worden? :(

Je betaald er wel voor als je over die 500mb in de maand gaat. Tip: de mijn hi app op je telefoon zetten, die houdt precies bij wat je verbruikt hebt van je abbo's

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Alles over die
    500 mb is gewoon gratis maar het word traag. Maar je kan gewoon alles ermee doen.

Ik ga er altijd overheen nog nooit bij moeten betalen

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Sorry maar dit is niet waar! Je betaald zeker niks extra als je er overheen gaat.

9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.614
    1.065
    113
    Hier
    dank jullie wel voor de reactie's. ben benieuwd. morgen wordt hij bezorgd. nu heb ik een telefoon waar nog niet eens een camera op zit haha

10. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.614
    1.065
    113
    Hier
    wat raar dat jij een andere ervaring hebt?

11. Loesje86

Zeker wel hoor! Ben er een paar keer overheen gegaan omdat ik er niet op lette, hier moest ik toch exht extra boven op mn abbo voor betalen en stond ook op mn factuur.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Oeiii wat betaal je veel voor die nieuwe abonnement.. Je had beter bij Hollands Nieuwe kunnen kijken. Ook een Apple 4, maar dan betaal je 2 jaar lang 30 euro p/m en toestel is van jou.
    Dat is totaal 720 euro.

Jij betaalt 897 euro (totaal van 2 jaar).

Maargoed, zijn beiden fikse bedragen.. Dat is waarom ik ook nog geen smartphone heb en met een superouderwets ding rondloop :)
    Ik zoek een goede smartphone met een 1 jarig abo..dan lap ik een deel van de toestelprijs in 1x.

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    @TS Je weet dat het toestel in bruikleen is? Na je contract kan je hem alsnog overkopen. Dat is het nadeel van KPN (en alle KPN dochter ondernemingen)

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dat is dus waarom ik snel de HI winkel weer uitliep.... betaal je je 2 jaar lang scheel, moet je na 2 jaar ook nog eens geld bijlappen voor een 2 jaar oude toestel.

15. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.614
    1.065
    113
    Hier
    ja dat had ik begrepen, maar ik heb weer eens geluk. ik zag een aanbieding bij blokker voor de iphone 4 voor 25 euro in de maand. ik vond dat wel een mooie aanbieding, maar ik snap nooit precies hoe dat gaat als je via internet overstapt en je je nummer wil behouden.
    ik denk ik ga eerst me abonnement opzeggen zodat ik zeker weet dat ik straks geen dubbel abonement heb.

dus ik bel en die jongen vroeg waarom ik wou overstappen. dus ik uitgelegd en toen vroeg hij of die me een tegen aanbod mocht doen.

ik bel en sms echt super weinig (hi75)dus kon die me een aanbieding doen van 14.50 voor 9 maanden en daarna 37.50. dit komt gemiddeld uit op 28 euro per maand. en daar zit de toestel lease bij in. en ik vind het wel een fijn idee dat je dus niet over je datalimiet heen kan gaan. volgens die jongen van kpn moet je bij hollandse nieuwe dan wel betalen en bij hun niet. en hn was ook op basis van toestelabonement(zelfde als toestel lease) en 275 minute/data/sms

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Je betaald absoluut niet meer als je over je mb gaat bij Hi, ik kan het weten want ik werk er;)

Tot 500 mb heb je de normale snelheid, zodra je hier doorheen bent betaal je niks meer!! Alleen je internet wordt langzamer waardoor je nog steeds kunt whatsappen ed. De rest zou moeten kunnen maar wel langzaam.
    Het enige waar je mee over je bundel zou kunnen gaan is sms of bellen.

En mijn Hi app is verstandig om op je tel te zetten, zo kun je zien hoeveel van je bundel je al gebruikt hebt, min en sms en mb apart.
    Hij is gratis is de AppStore:)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Met mb kan dit niet.

Tenzij je een oude bundel hebt een geen nieuw lease contract. Met een messaging bundel. Daarbij betaal je nooit bij voor mb..

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb altijd meer dan zat aan de 500mb
    Alleen de maand januari zat ik er bijna overheen omdat mijn dochter in het ziekenhuis lag en het zandkasteel e.d. wou kijken.
    Ik kreeg toen het volgende smsje:

Hi, jouw Messaging abonnement heeft 500MB internettegoed. Je hebt hier nu 75% van verbruikt. Bij het bereiken van 100% wordt je snelheid de rest van de maand verlaagd. Kijk voor meer info en tips op hi.nl/messaging. Groeten van Hi.

Daaruit maak ik op dat alleen mijn snelheid wordt verlaagd. Ik ben nog naar de site gegaan waar ik het volgende kon vinden:

Onbeperkt berichten sturen met Facebook, Whatsapp en Twitter
    Bij de Hi Messaging Abonnementen Medium, Large en XL heb je standaard een MB tegoed van 500, 1000 of 2000 MB. De snelheid van je internet verschilt per abonnement. Als je bundel op is, betaal je geen buitenbundel tarief meer, maar wordt de snelheid aangepast naar een snelheid van 32 Kb per seconde. Zo blijft het altijd mogelijk berichten te sturen via Facebook, Whatsapp en Twitter.

Ook met een Hi Messaging Light Abonnement kun je onbeperkt berichten sturen via Facebook, Whatsapp en Twitter met een snelheid van 32 Kb per seconde. Bij dit abonnement is het niet mogelijk om gebruik te maken van de Hi Extra 250 MB bundel.

Als je dus een ieuw hi abonnement hebt waar het leasecontract bij in zit heb je een messaging abonnement. Daar krijg je dus geen extra kosten als je boven je databundel uitkomt. Je internetsnelheid wordt alleen erg langzaam.

19. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dat hoeft niet hoor. Je mag hem ook gewoon inleveren en een gloednieuwe uitzoeken. ;) Hier belandden vroeger de oude telefoons in een laatje dus is dit een goede optie. En volgens mij betaal je als je hem toch wilt hebben echt heel weinig.

20. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.614
    1.065
    113
    Hier
    thanx

Deel Deze Pagina