Hallo dames, Tot nu toe heb ik een geweven katoenen draagdoek aangeschaft en een bondolino. Manlief heeft een tricot doek voor de eerste maanden. Nu zit ik erg te twijfelen.... ik had de bondolino aangeschaft voor het gemak (niet hoeven knopen enzo), maar het is een vrij dik ding en zo super gemakkelijk snel heb je hem ook niet om. Nu zit ik eraan te denken om hem misschien te vervangen met een ringsling... of om de uitzet aan te vullen met een ringsling. Zo'n ringsling ziet er zo gemakkelijk uit. Vooral omdat ik 4 hoog woon zonder lift, dus de kleine vaak voor korte stukjes even wil dragen... en met de ringsling kan ik even snel naar de winkel lopen, zonder de kinderwagen uit de berging te halen of eerst uitgebreid te knopen... als ik langere tijd van huis ben, lijkt mij de geweven doek weer fijner... Nu heb ik er geen ervaring mee.... jullie wel? Wat vinden jullie?
Ik ben geen enorme fan van de ringsling, maar voor snelle korte stukjes zou ik zeggen: doen! Heel handig! Ik zou dan wel aanvullen, niet vervangen.
Ik heb ooit een ringsling geprobeerd en was er geen fan van. Zelfs voor korte stukjes vond ik het nog vrij belastend. Als snelle drager ben ik dol op de scootababy. Beetje hetzelfde idee als en ringsling (heupdrager) met een hele fijne, brede band over één schouder maar daarnaast ook een comfortabele heupband. Hierdoor wordt het gewicht beter verdeeld. De heupband klik je vast. Hij is makkelijk korter of langer te maken als je hem samen met iemand anders gebruikt. De schouderband hoef je alleen maar aan te trekken. Bekijk bijlage 387407
Ik ben fan van de ringsling. Juist voor de kleine stukjes ideaal. Hij zit momenteel standaard in de fietstas. Erg handig met boodschappen doen. Ook met de "ik wil zelf lopen-toch gedragen worden-toch zelf lopen" fase momenteel is het wel heel handig.
Ik heb er een gehad maar die beviel niet erg. Zelfs met aanwijzingen van een draagconsulent nog veel last van mijn schouder en nek door de eenzijdige belasting. Ook moet je iedere keer goed kijken dat je alles strak genoeg trekt en dat de stof goed door de ringen blijft gaan. Een bondolino is wel erg dik en stug maar een stuk sneller en makkelijker aan te doen (als je gaat buikdragen, rugdragen is wat lastiger). Ik zou eerst een ringsling huren voor je er een aanschaft.
ik ben fan van de ringsling, ik gebruik hem nu voor mijn kleine baby voor korte stukjes idd maar ook als die moeilijk in slaap komt. Even in de ringsling, stukje wandelen en baby is onderzeil. Dan wip ik m makkelijk uit de ringsling en leg m zo in zn wiegje. Het is wel beslastender voor je rug, maar het is ook niet bedoeld om uren mee te wandelen
Dankjulliewel voor de tips. Ik denk dat ik er eerst 1 ga lenen voordat ik er 1 aanschaf, of het moet zijn dat ik er 1 heel goedkoop via Marktplaats kan vinden. Persoonlijk denk ik dat heupdragen wel iets voor mij is, ... maar ik kan denken wat ik wil, wellicht is het voor mij ook belastend zoals bij sommige van jullie. Wel fijn om te lezen dat sommige van jullie zo enthousiast zijn. En de bondolino blijft nog even, die kan ik altijd nog weg doen als ik hem niet blijk te gebruiken.
Ik heb een rs en een bondolino en vind de rs zoveel fijner dan de bondolino! Het aanspannen van de rs is even een handigheidje, maar dat heb je na een paar keer wel door. Ik heb hem nu sneller om dan de bondolino. Aan de ene kant zal een rs altijd belastender zijn, omdat het gewicht op één kant steunt, maar ik moet zeggen dat ik toch de rs fijner vindt dan de bondolino. Dl is trouwens ruim 8 kilo inmiddels en dat gaat dus prima.
Ik zag een hele mooie rs en kon het niet laten! Toch aangeschaft. Daarbij ook een hele mooie zomerdoek besteld (de geweven doek die ik heb is een echte dikke stevige doek, ik ben bang iets te warm voor de zomer). Ik heb de bondolino nog een paar keer aan gehad en vind hem echt niet fijn zitten, te groot, te stug... voorzichtig ga ik hem toch te koop aanbieden. Het knopen gaat me wel lukken. Ben al lekker aan het oefenen met mijn doek. En dat zijdragen met de rs gaat me ook wel lukken, heb dl ook altijd in de zij gedragen zonder doek. Bovendien werk ik in de verpleging, dus veel sjouwen en tillen ben ik gewend.... Dankjewel voor jullie reacties, grappig om te lezen dat het gebruik van de rs zo persoonlijk is
Nog even de mosterd na de maaltijd: ik heb onlangs ook een ringsling aangeschaft voor de tweede. Wij wonen 4 hoog mét lift maar lijkt me toch erg makkelijk om beneden te komen, zeker als ik de kinderwagen niet mee heb (wil meer met doek/manduca gaan dragen). Had je ook al een drager bij je DL? Ik vind namelijk een stevige/stugge drager dan wel weer lekker als ze wat groter worden. Houdt het gewicht wat beter lijkt het en dan kan je het gewicht ook op je heupen laten rusten. Ik draag zoon (15 kg) nog regelmatig met de manduca (met verbreders, officieel is de manduca al te klein...). Ik vind de ringsling tot nu toe ook makkelijk met ZL: draagt veel fijner dan ik dacht en ideaal in -eigenlijkhadjemoetenslapenmaarwezijnmaarnaardesupermarktgegaanennuhebjeinelkgangpadeendriftbui- situaties Draagze!