hoi hoi, heb een vraag, ik ben nu 26 weken zwanger maar heb nu al z'n 3 weken ongeveer witte vlekjes met daarin een rood puntje. denk zelf dat het gewoon iets is van de zwangerschap. maar nu hoorde ik laatst van iemand dat het wel met de zwangerschap te maken heeft maar de dat er iets was met de zon. alleen wist ze niet meer wat. heb het nu op de armen en op de borst verder dus tot nu toe alleen op de iets gebruinde plekken haha. alleen nog niet in het gezicht. heeft iemand hier ervaring ermee of weet iemand hier iets meer van dan hoor ik dat graag. groetjes manuela
Hoii Het zou misschien kunnen dat je door de zwangerschap witte pigmentvlekken hebt gekregen , maar dat krijg je geloof ik meestal op je gezicht ( zwangerschapsmasker) of je handen ..misschien dat dat ook op je armen of borst kan komen door de zwangerschap en na de zwangerschap weer weggaat .. Er is ook een pigmentstoornis, genaamd vitiligo, waardoor er witte pigmentvlekken ontstaan ....maar omdat je zwanger bent is het denk ik lastig vast te stellen of het door de zwangerschap komt of dat je bijv. een pigmentstoornis hebt. Dat zou dus ook kunnen ..misschien dat je die plekken die je hebt kunt vergelijken met plaatjes van internet van vitiligo ..dan weet je of het erop lijkt. Zijn het hele kleine vlekjes of grotere?
hoi hoi ik heb net eens even gekeken naar foto's van vitiligo, maar lijkt niet op dat wat ik nu heb. bij mij zijn het echt alles kleine vlekjes. van rond 1-2 millimeter maar goed misschien trekt het inderdaad naderhand van zelf weg. had daar wel gelezen van dat ik me gewoon goed moet insmeren met zonnebrandcreme. omdat het vlugger verbrand. ik moet het maar eens in de gaten houden. als het erger wordt moet ik er maar eens iemand naar laten kijken.
hoii Ok, tijdens de zwangerschap raden ze ook meestal aan zo weinig mogelijk in de zon te zitten, of je goed in te smeren, omdat je dan meer kans hebt op pigmentvlekken..ze kunnen na de zwangerschap wel weer wegtrekken. Inderdaad als het erger wordt kan je altijd even langs de huisarts en die weet het vast wel