Ik ben gek op Halloween! Gisteren liep ik de Action binnen, omdat een vriendin daar moest zijn, en ik heb ongepland weer een hele shitload aan Halloweenversieringen gekocht, terwijl ik thuis nog een doos vol had staan. Met manlief overlegt en ik mag ná dit weekend beginnen met versieren. Binnenkort ga ik ook naar Halloween Fright Nights in Walibi (mijn eerste keer) en ik wil de 31e ook met de kinderen gaan Trick-or-Treaten (ook de eerste keer). Wordt niet echt gedaan hier in de buurt. Maar wie is er nog meer gek op Halloween? Wat doen jullie qua versieringen en feestjes? Wanneer beginnen jullie met versieren en wat/hoeveel doen jullie dan? Gaan jullie kinderen Trick-or-Treaten? En zo ja... wat zég je dan eigenlijk aan de deur? Trick or Treat of een Nederlandse variant, zoals Snoep of je leven?
Leukkk, wij zijn ook dol op Halloween !! Elk jaar kopen mijn zoontje & ik een hele grote pompoen en gaan we die uitsnijden om in het raamkozijn te showen met kaarsjes erin Ik doe ook altijd heeeel veel versieren, voor de ramen, in huis en voor de deur haha. Slingers, de ramen vol met spinnenwebben met nepspinnen erin, dat soort dingen Wij beginnen ook meestal met versieren ongeveer na de 1e week in Oktober, anders heb je er maar zo kort wat aan vind ik ... Langs de deuren gaan beloof ik mijn zoontje elk jaar, maar helaas leeft t hier echt niet, dus gaan we steeds niet. Hebben elk jaar heel veel snoep klaarstaan, voor t geval de bel gaat, maar dat gebeurt nooit jammer genoeg. Dit jaar neem ik hem mee naar ergens waar of een Halloweenfeestje is voor kids of waar ze wel de deuren langsgaan, hij is al 10, dalijk hoeft t niet meer en als ik op deze buurt moet wachten ... Maar moet nog even uitzoeken waar dat word georganiseerd. Hij is al druk bezig om te verzinnen als wat ie verkleed wilt, leuk ! Denk dat we gewoon : Snoep of je leven roepen, volgens mij doen ze t zo hier . Fright nights lijkt me echt heel tof, maar ben er nog nooit geweest, want ik ben een onwijze schijterd haha , maar mijn vrienden gaan altijd wel Lekker uitbundig meedoen hoor, het is echt een heel tof feest vind ik en hoe meer mensen meedoen, hoe meer er hopelijk ook worden "aangestoken". Heel veel plezier iig en ook bij de Fright Nights, spannend !!
Ik vind het leuk dat Halloween . We gingen met de kinderen elk jaar naar drouwenerzand voor zon halloweenbeleving. Echter is het dit jaar 19,95 pp en dat vind ik te duur voor zon klein parkje. Dan hier maar leuk versieren
Halloween! I love it! Normaal altijd naar een Halloween evenement in een pretpark. Fright Nights beginnen te chaotisch te worden en heb de huizen nu al te vaak gezien. Dit jaar wordt m niet (misschien een Halloween baby ), maar volgend jaar ga ik denk ik naar Moviepark. Vorig jaar naar Europapark geweest. Duitsland is toch echt net een tandje vetter daarin!
Nu op dit moment te druk, maar jaren geleden wel Samhain gevierd, wat een van de heksen sabbats is. Halloween is de vooravond van Samhain, en veel gebruiken komen overeen, behalve dat de Amerikaanse versie van Halloween vooral commercieel is. Dat is nu overgewaaid hier naartoe, maar weinig mensen kennen de werkelijke tradities Ik vind het een van de mooiste en fijnste feesten en heb er prachtige herinneringen aan. Ooit een pompoen carving workshop gegeven, met 33personen waren we, was echt hilarisch er zaten er bij, die maakten hele kunstwerken, echt briljant!
Die fright night lijkt me echt heel gaaf en als ik niet zwanger was zou ik er zeker naartoe gaan. Ik ben namelijk echt een bange poeperd, dus ik denk dat ik ook nog wel een paar zombies kan laten schrikken met mijn gegil. Maar verder heb ik er niks mee. Mijn buurt sowieso niet, ze komen hier niet aan de deur.
Wel versieren idd, en dochter is eind oktober jarig en die geeft dit jaar een halloween feestje dus ik zit er helemaal in. Friet met afgehakte vingers en heksenslijm als toetje. Verder heel veel versiering en halloween activiteiten.
Ja hier ook!!! Mijn voor- en achtertuin staan al 2 weken vol met pompoenen. En straks worden daar nog wat enge elementen aan toegevoegd (bescheiden hoor). Hier gaan alle kinderen in de buurt ook langs de huizen. Wij hebben met de hele wijk de afspraak dat als ze bij jouw huis mogen aanbellen, je een kaarsje in de vensterbank zet. Hier zegt iedereen "snoep of je leven". Ook hebben we heuse halloweentochten in het dorp maar daar ben ik echt een te bange poeperd voor.
Mijn zoon vroeg het gisteren toevallig voor het eerst, dus ik denk dat we dit jaar meedoen. Hier in de stad wordt een speciale Trick-or-Treat avond georganiseerd waarbij ze alle winkels langs mogen en waar ze dan iets krijgen. Er lopen wat acteurs rond, wel spannend, maar niet doodeng. Dat is van 18u tot 20u. Om 20:45 is er een Halloween-parade, wat wel echt heel eng schijnt te zijn en niet geschikt is voor kinderen.. Maar goed, dat hoeft van mij niet zo, ik heb echt een bloedhekel aan schrikken, skeletten, grafstenen, etc
Ik maak wel halloweenknutsels, dat vind ik heerlijk om te doen. Maar verder niet echt, hier wordt ook niet langs de deuren gegaan. Als je langs de deuren gaat: hou er wel rekening mee dat lang niet iedereen iets in huis zal hebben als ze het niet gewend zijn dat het gevierd wordt. Als kind hebben wij een keer geprobeerd om halloween te gaan vieren met de kinderen uit de buurt en dus langs de deuren te gaan (we zeiden toen trouwens gewoon 'trick or treat'), maar niemand had wat in huis dus de opbrengst viel wat tegen . Daarna ook nooit meer gedaan.
Wij vinden het ook erg leuk, voorheen gingen we altijd naar de halloween optocht een wijk verderop maar daar word helaas niets georganiseerd dit jaar. Wil eigenlijk met de oudste van 9 naar Walibi Fright Night, hij is zo'n horror freak maar ik vraag mij af of mijn eigen hart het wel aan kan hahahaha Wij doen trouwens niets aan huis versieren ofzo, heeft ook niet veel zin want er word toch niets gedaan in de wijk. Heb wel altijd uitgeholde pompoenen staan met lampjes er in voor de deur maar dat is dan ook alles
Bij ons in de wijk doen ze voor de kinderen een hele halloween optocht langs de deuren, super leuk! En voor de wat grotere kinderen is er een griezel tocht met allemaal enge monsters, vampieren etc.
Wij gaan met vrienden naar halloween fright night in Walibi, voor ons de derde keer. Erg veel zin in. Verder doen we eigenlijk niks.
Wij willen één huis doen. Mijn vriendin is een schijterd, dus we doen niet die ene waar je alleen in moet. Maar welke raad jij aan? Zo op het eerste gezicht lijkt mij de Jefferson Mansion wel het gaafst.
Wij wonen in een nieuwbouwwijk met heel veel jonge gezinnen en verder nog ouderen (opa's en oma's), dus ik verwacht dat die allemaal wel wat in huis hebben.
Heb er op zich niks mee (vind het iets Amerikaans eigenlijk), wel carnaval altijd gevierd. Hier gebeurt er niet heel veel mee, hier en daar een verdwaalde pompoen en soms kinderen aan de deur. We zijn uitgenodigd door onze zw groep (soort van zw gym ofzo in NL?) te gaan lunchen met zijn allen voor Halloween en dan de kleintjes verkleed. Had pakjes gekocht toen ik zw was voor de leuk (superhelden zeg maar) en nu komen ze dus goed van pas. Maar voor de rest doen we niks. Sfeer is er ook helemaal niet.
Ik vind het erg leuk! Hoop dat hier eens iets georganiseerd gaat worden. Hier wordt Sint Maarten gevierd. Vind ik ook fantastisch 😍
Hier wordt het groots gevierd. Hele huizen worden versierd en alle kindjes gaan verkleed langs de deuren. Ik ga wel wat versieren, maar niet mega veel. Wil wat pompoenen neerzetten en misschien nog iets kleins, maar meer niet haha.
Doe er niks mee maar vind t zo leuk! Hier in dorp doen ze een tocht en versieren mensen hun voortuin. Te leuk 😃
Ik vond het eerst altijd heel erg stom. Amerikaans gedoe. Maar nu onze zoon er is begin ik er de charme wel van in te zien. Gewoon omdat ik het zo leuk vind om dit soort dingen met hem te doen. Om echt griezelige dingen te doen en voor trick or treat is hij nog te klein maar misschien doen ze er op het kdv wel wat aan en kunnen we hem leuk verkleden. Mijn allergie is in ieder geval wel aan het verdwijnen. 😊