Hallo, Ik heb een contract van 16 uur, alleen heb ik in de afgelopen jaren veel meer gewerkt, waar wordt de hoogte van mijn verlof op gebaseerd ? Ook Wordt mijn contract niet verlengt, mijn verlof is aangevraagd door mijn werkgever, maar wordt door het UWV rechtstreeks naar mij overgemaakt, kan ik het UWV hier over bellen of mijn werkgever dit goed heeft doorgegeven? En wanneer met ik dan mijn ww aanvragen, mijn contract stopt per 15 juni, mijn verlof start 10 juist is dan 6 weken van te voren. Bedankt!
Beste Liesje12345, Ik begrijp dat je graag meer informatie wilt over de hoogte van je zwangerschapsuitkering en het aanvragen van de WW-uitkering. Hoogte Voor de hoogte van je zwangerschapsuitkering wordt er gekeken na het loon dat je daadwerkelijk hebt verdiend. Het maakt hierbij niet uit of je meer uren hebt gewerkt dan vermeld staat op je contract. Om de hoogte van je dagloon te bepalen kijkt UWV naar een periode van één jaar, die eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of vier weken voorafgaand aan je verlof. WW-uitkering De aanvraag WW kun je doen een maand voordat je werkloos wordt. Als je tijdens je verlof uit dienst gaat dan is je eerste werkloosheidsdag de eerste werkdag nadat je verlof eindigt. Heb je na je verlof nog geen ander werk gevonden? En ben je beschikbaar voor de arbeidsmarkt? Dan kun je vanaf een maand voor je verlof eindigt de WW-uitkering aanvragen. Maar doe de aanvraag niet later dan een week nadat je verlof is beëindigd. Je kunt natuurlijk altijd bellen met UWV om te vragen wat de stand van zaken is van je uitkering. UWV Telefoon Werknemers is te bereiken op 0900-9294. Mijn collegas zijn elke dag bereikbaar tussen 08:00 en 17:00. Houd je BSN bij de hand. Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare