HELP: Tand afgebroken aan voorkant

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoop42, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik ben behoorlijk in paniek! De tand tussen mijn voortanden en hoektand is helemaal afgebroken tot voorbij het tandvlees. Heb nu een afspraak bij de tandarts vanmiddag. Maar kan dit nog wel gemaakt worden?
    Heeft iemand hier ervaring mee? Voel me vreselijk! Ik zie er niet uit:(

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tuurlijk kan het gemaakt worden, maar ik denk dat er een 'neptand' geplaatst moet worden?

Komt wel goed, sterkte

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

zullen ze dat gelijk kunnen doen of loop ik dagen zonder voortand?:(

4. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Als het niet gelijk goed kan zullen ze een noodtand zetten. Misschien eerst vastgemaakt aan een naastliggende tand. Een normale tandarts laat je niet zo lopen hoor.

5. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

dat stelt me al wat gerust!

6. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad.
    Bij mij ook zover afgebroken dat er alleen nog maar een noodtand kon worden geplaatst. Volgend jaar komt daar een brug voor in de plaats want deze 'tand' is gewoon niet stevig genoeg om voor langere periode mee te doen.
    Maar ze zullen je echt niet zonder tand naar buiten laten gaan. :)

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Wat versta je onder noodtand? Is dat een opgezet stuk wat met 3 pinnetjes in je wortel vastzit?

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb precies hetzelfde gehad!
    Had opeens een hele brede gleuf tussen mijn voortand en hoektand. Mijn tandarts heeft dit onwijs mooi weer gerepareerd en je ziet er niks meer van. Heb ook gewoon mijn eigen tand kunnen houden.

Edit: Ik twijfel nu of je bedoelt dat je hele tand af is gebrokkeld? Dan heb ik er geen ervaring mee. Bij mij was alleen een heel stuk van de zijkant van mijn tand er af.

9. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nee, dat is in principe gewoon een vulling wat ze (als het mogelijk is) maken op het stukje van je eigen tand of ze maken een aanhechting aan de naastliggende tand.
    Ik had nog net genoeg om het op het stukje van m'n tand zelf te doen.
    Je ziet het er nauwelijks aan dat het een vulling is.

10. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Brinta: mijn hele tand is afgebrokkeld.

@Denise001: ik hoop echt dat ze bij mij ook zoiets kunnen doen.
    Ik ga nu naar de tandarts

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Sterkte.. Brrrrrr tandarts! Blij dat ze er zijn, maar doodeng om te gaan.
    Mijn tand is aan de tand opgebouwd en met een pinnetje vastgezet voor extra stevigheid

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoe is het gegaan?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ben ook benieuwd :)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik gok dat er een noodbrug gemaakt is :) Maar dat is maar een gok :p

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ze hebben niks gedaan:( Ik moet wachten tot dinsdag. Dan gaan ze de wortel verwijderen. Hij was afgebroken tot net boven de zenuw. Ze gaan dan inderdaad een noodbrug maken voor een wat mooier gezicht. Maar is echt voor tijdelijk.
    Ik heb een erg slecht gebit. Ik ga er toch over nadenken of ik een kunstgebit ga nemen. Ik vind het vreselijk..maar al 2 tandartsen hebben het me geadviseert. Maar ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Voel me nu echt zeer onprettig om zo over straat te gaan:(

Bedankt voor jullie medeleven

Als iemand ervaring heeft met het krijgen van een kunstgebit dan hoor ik dat graag

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ah nee wat erg! En tot dinsdag nog,jeej dat is lang!

mbt kunstgebit, mijn oma had er al 1 op haar 35e en mijn tante ook voor haar 40e. Ze moesten beide erg wennen maar waren blij dat ze het gedaan hebben. En dan te bedenken dat de tandheelkunde inmiddels stukken verbeterd is!

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Niets gedaan? Onacceptabel. Dat hoort niet. Zodra een afgebroken tand in het zicht zit horen ze daar een noodoplossing voor te maken.

18. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Mijn voortand was vorig jaar net voor kerst afgebroken was geen gezicht en de tandarts wou me pas in januari helpen terwijl het er echt niet uit zag.. Ben de volgende dag maar naar een tandarts geweest in Amsterdam die wouden me wel meteen helpen En ik was niet zo heel veel kwijt ook al stond er op de site dat je moet betalen meteen toch ging t via de verzekering dus dat is wel fijn hihi en de kostte vielen reuze mee en ik had weer een aanzienlijk gebit

19. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ah wat naar dat ze niks gedaan hebben, mn buurvrouwtje heeft het laten doen. (Ze is 29) ze moest zo vaak naar de tandarts voor haar slechte gebit, elke keer wat veel pijn etc. Dat ze alles er uit heeft laten halen en nu een gebit draagt.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.203
    16.538
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonouders hadden al een kunstgebit toen ze 25 waren maar dat waren wel hele andere tijden.
    Toen werden er geen tanden gepoetst.
    Mijn schoonzus denkt ook na over een kunstgebit.
    Heeft hele slechte tanden door jarenlang prednison gebruik.
    Ik vind het ook raar dat ze er helemaal niets aan hebben gedaan.
    Jammer hoor.

Deel Deze Pagina