Vraagje, zwanger ondanks onregelmatige cyclus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientjelove, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

#1 Lientjelove, 18 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 okt 2009
    Welke meiden zijn ondanks een onregelmatige cyclus toch spontaan zwanger geraakt?? Ik heb zelf sinds het stoppen van de pil geen menstruatie meer gehad (ik zit inmiddels op dag 51), uitgezonderd van de stopweek natuurlijk en hoor de meeste vervelende verhalen.. over geen eisprong bij lange cyclus tot pco. Nu weet ik dat het even kan duren voordat er na de pil (14jaar geslikt) een normale cyclus kan optreden en dat ik me dan weer geen zorgen zou hoeven maken.. toch ben ik een beetje ongerust geworden en hoop ik dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen.. Alvast bedankt... xxxx

2. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Mijn cyclus was niet echt regelmatig. Niet overdreven, maar redelijk lang per keer.
    De eerste keer dat ik ongesteld werd na mijn stopweek ongesteldheid was precies na 29 dagen. Ik was erg blij, maar de keren daarna varieerde het elke keer.
    De ene maand 48 dagen, dan 30, dan 35, etc. Erg vervelend dus.
    Nu ben ik sinds anderhalve week erachter dat ik zwanger ben.
    Dit na 1 jaar en 2 maanden ongeveer. had het dus eigenlijk ook niet meer verwacht en toch is het gebeurd! :) Hopelijk geeft dit je hoop.
    Voor jou kan het natuurlijk wellicht veel sneller gebeuren.. :)
    Hopelijk wordt je snel ongesteld.

Liefs

3. Lientjelove

Hi bedankt voor je reactie en wat fijn dat je zwanger bent.. gefeliciteerd!! Eindelijk een positief berichtje (voor jou, maar ook voor mij.. hihi), fijn om te horen thanxxx...:D

4. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dank je :D

Het was voor mij (ons) erg onverwachts. Tenminste we hadden al enkele maanden geleden besloten er niet meer mee bezig te zijn.
    Ik had wel door dat ik inmiddels al langer dan een jaar van de pil was zonder zwanger te worden, dus ik dacht nog pas geleden dat ik waarschijnlijk in het medische traject zou moeten om zwanger te raken. En dat is niet een leuke gedachte.
    Maar omdat we ons er niet mee bezig hielden ben ik ook niet naar een arts o.i.d. gegaan.
    En dan opeens toch zwanger. Ik kon het bijna niet geloven ;)
    En nu hoop ik dat alles goed blijft gaan :)

Hopelijk komen er nog meer reacties in dit topic, dat zal je denk ik wel goed doen

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik had vooral een lange cyclus, zeker 6 weken. Wij hadden ook afgesproken er niet meer mee bezig te zijn en na tweeëneenhalf jaar was ik toch zwanger! (En dat terwijl de eerste na twee pilloze maanden zich al aandiende...)

Stresskipje vindt dit leuk.
  6. wish 2b pregnant

wish 2b pregnant Actief lid

6 aug 2009
    239
    127
    43
    Vrouw
    Fulltime moeder
    Krimpenerwaard
    Hey,

Ik ken de angst heel goed. Ik ben zelf altijd heeeeel onregelmatig geweest en kamp ook nog eens met behoorlijk overgewicht. In 2007 al met de pil gestopt omdat ik geen hormonen meer wilde slikken. Na het stoppen duurde het ook een paar maanden voordat mijn eerste menstruatie kwam. Mijn cyclus is gemiddeld 37 dagen, met periodes van 33 dagen tot wel 74 dagen tussen de menstruaties. Het was dus voor mij wel duidelijk dat ik niet direct spontaan zwanger zou raken. Ik ging er vanuit dat ik zo nu en dan een eisprong oversla. Nu duurt het meestal gemiddeld 6 mnd tot 1 jaar voordat een vrouw zwanger raakt.
    Maarrrrrrrrrr bij ons wat het met de eerste poging al direct raak!!!!hihi. Was er gewoon door overdonderd! Dus je weet het maar nooit. Met geduld kom je iig een heel eind. Het mooiste was dat ik sinds 2 juni 09 geen menstruatie meer heb gehad en ik net 3 dagen mijn temp aan het meten was om de eisprong vast te stellen iedere maand. En na 3 dagen tempen erachter kwam dat ik 5 augustus mijn eisprong had. Gelijk ons best gedaan en met succes.:D

Dus als je mijn situatie bekijkt met mijn onreg cyclus en 1 menstruatie overslaan waarop toch direct zwanger... Dan zie je maar dat het goed mogelijk is.

Ik hoop voor je dat het niet lang zal duren voordat het 2de streepje op de test verschijnt. Succes!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een negatief en een positief verhaal voor je ;).

Toen ik stopte met de pil werd ik ook maar niet ongesteld, bleek uiteindelijk pco te zijn en na wat hulp van het ziekenhuis ben ik zwanger geworden van Eva.

Daarna redelijk snel (na 8,5 maand, en ik heb 14 maanden borstvoeding gegeven) ongesteld, ik had cyclussen van rond de 7 weken (zie onderschrift), maar toch 2 keer in de 3e cyclus zwanger geraakt!

Het kan dus beide kanten opgaan, bij mij is de pco door de zwangerschap van Eva weggegaan. Maar het kan dus goed zijn dat jij nu gewoon een lange cyclus hebt (die misschien wel korter wordt). Of dat je wel al zwanger bent! Ik hoop het voor je!

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hey
    ik had ook heel onregelmatige cyclussen (zie onderschrift) en ik werd er echt moedeloos van..
    in de 14e maand moesten we naar de gyneacoloog gaan om even te kijken hoe het verder zou gaan.. Dus besloten we om in de 13e maand het volledig los te laten en er niet meer mee bezig te zijn. We zijn uitgebreid op vakantie gegaan, genoten, geluierd, gerelaxed,... en wat bleek? het los-laten heeft bij ons geholpen.
    Na 13 maand wachten was ons boontje er eindelijk. Het gyneacoloog bezoek kreeg ineens een andere inhoud :D
    en ben nu net nog geen 12 weken ver. Ik kan het soms nog steeds niet geloven. Ik begon echt al te denken dat het niet natuurlijk zou lukken.
    dus je ziet, zeker niet wanhopen !!
    het komt allemaal goed

véél succes !!!

Stresskipje vindt dit leuk.
  9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi hoi,

ik weet niet wat jij onregelmatig vindt, maar voordat ik zwanger was van de eerste varieerde mn cyclus (4 maanden bijgehouden voordat we begonnen) van 29 tot 45... zwanger in de tweede ronde...
    bij de tweede varieerde mn cyclus (na het stoppen met bv nog 3 maandjes gewacht met proberen) van 28-35... eerste ronde zwanger, helaas mk, daarna een ronde van 34 (geen eisprong) en toen weer zwanger...
    ik hoop dat het bij jullie ook snel raak zal zijn!

10. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo,
    Hier ook een positief verhaal. Ik ben in sept gestopt met de pil (ook na 10 jaar) Ik ben 4 keer ongesteld geweest, van 28 dgn tot 55 dagen en was toen zwanger.
    Ik vond het onregelmatige erg vervelend, omdat je daardoor vaak gemeenschap wil om geen kansen te missen en niet altijd puf hebt. (55 dgn achterelkaar?!)
    Dus heb 2 rondes met ovulatietesten gewerkt. De eerste keer niet raak, maar de 2e keer dus wel.
    Ik vond dat erg prettig, je hebt gemeenschap wanneer jij wil en alleen als je een eisprong hebt is het even een 'moetje', maar dat wil je dan natuurlijk ook erg graag...
    Dus misschien ook iets voor jou om te proberen?

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier wel zwanger geraakt, maar helaas toen niet blijven plakken.
    Je zou eventueel aan je HA kunnen vragen of je provera mag om een bloeding op te wekken, kijken of dat je cyclus kan resetten.
    Ik werd in de 3e ronde ook maar niet ongesteld (zie banner) en kreeg toen (wel na veel aandringen van mijn kant) provera voorgeschreven.

12. Lientjelove

Hi meiden bedankt voor jullie reacties... als eerste degene die zwanger zijn gefeliciteerd en succes met je zwangerschap:D. En het heeft me erg gerust gesteld al die positieve berichten, want ik begon me inmiddels een beetje ongerust te maken.. al zei mijn moeder ook al: meid, het zal wel mee vallen.. Je wil toch weten waarom je lichaam er zoveel moeite mee heeft om weer opgang te komen (tja het is afwachten en anders ga ik gewoon binnenkort naar de huisarts.. als het te lang blijft duren)!! Ik hoop natuurlijk nog meer positieve verhalen te horen!! xxx

13. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Bij mij waren die ovulatietesten niet interessant :(
    hij werd nooit positief.. (voor mij hé, anderen hebben daar heel veel aan aan de ovulatietesten)
    dus moesten wij om de 2 dagen oefenen.. van het begin van de cyclus tot het einde van de cyclus.. na 13 maanden (en al lan g er voor) heb je het dan wel gehad :)
    maar goed, het resultaat is er hehe

veel succes in alle geval

14. Ploesje

Ploesje Niet meer actief

Ik ben ook ondanks een onregelmatige cyclus toch zwanger. Ik heb mijn eisprong in mijn laatste cyclus ergens rond dag 63 gehad. Voor de die dagen 2x onbeschermde sex gehad en voila inmiddels bijna 16 weken zwanger.
    Dus blijf vooral hoop houden!

Deel Deze Pagina