Hoi allemaal, ik heb net een zwangerschapstest gedaan en hij was positief! ik zat op dag 48 van mijn cyclus, maar omdat hij zo onregelmatig was en tot nu toe maximaal 41 dagen had geduurd, had ik wat langer gewacht dan de vorige keer om te testen. ik hoefde niet lang te wachten op het tweede streepje, het lichtte meteen op! maar wat nu? moet ik nu een afspraak maken bij de huisarts om het te laten bevestigen? en hoe kan ik nu weten hoe lang ik nu zwanger ben? en wanneer is dan de eerste echo enz enz enz. ik barst van de vragen! maar ben wel heel blij! groetjes anneke
Ten eerst van harte gefeliciteerd dat je zwanger bent en je kan gewoon de verlokundige bellen. en die zal je helpen met je vragen. en dan zullen ze uit eindelijk een echo doen. maar die doen ze meestal rond de 10 weken. suces
nou ik zou eerst zoeken voor een VK in de buurt en daar een afspraak mee maken en dan krijg je bij de eerste afspraak een echo en daar wordt gekeken hoelang je zwanger bent door middel van het meten van de "baby" en de rest wordt daar wel uitgelegd hoop dat je er wat aan hebt!
Ik sluit me aan bij bovenstaande. Een huisarts gebruikt in principe dezelfde test als jij, positief = positief! Volgende stap is de Vk bellen en die vertellen je zelf hoe en wat. Laat wel even bij je huisarts weten dat je zwanger bent, vinden ze meestal wel fijn. En van harte, geniet ervan!