Overtijd ondanks pil?!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sallie, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik ben nieuw hier, heb me aangemeld voor jullie wijze raad;).

Ik ben aan de pil, en deze maand niet ongesteld geworden. Zondag ben ik twee weken overtijd.

Ik heb na 3 dagen een test gedan, enna8 dagen, die waren negatief. Kan dat ook als je alsnog zwanger bent?

Ik ben ondertussen nog niet ongesteld, en was gerustgesteld omdat de test negatief was. Maar omdat ik dacht dat als de "stress"van het "ik zou zwanger kunnen zijn"eraf is ik wel ongesteld zou worden en ik dat nu nog steeds niet ben, wil ik toch graag jullie ervaringen weten!

Dus kom maar op:

Kan een test nog negatief zijn en kan je dan toch zwanger zijn?
    Zijn jullie wel eens overtijdgeweest door de pil heen?

Groetjes

Ps ben geen pil vergeten!

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Niemand?

Ik zou het fijn vinden alsjullie willen reageren! Ben er toch wel mee bezig... MAar dat zullen jullie hier welbegrijpen!

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Heb hier al vaker gelezen dat vrouwen zwanger raakten door de pil heen. Las ook dat het vooral bij de Microgynon pil was (als ik me niet vergis). De ene vrouw kan voor de dag dat ze ongesteld moet worden al testen en een ander moet nog 2 weken wachten voor hij wat aangeeft. Je kunt er eigenlijk niets van zeggen..
    Misschien kun je even zoeken op zwanger door de pil heen bij de zoekfunctie.
    Succes!

4. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hoi Sallie,

Jouw verhaal komt mij heel bekend voor. Ik heb het namelijk ook gehad in de maand juli. Heb heel wat testen afgesleten om vervolgen gewoon ongesteld te worden in Augustus. Volgens mij HA kan het zijn dat als je al heel lang aan de pil bent je een maand overslaat omdat dat je lichaam dan gewend is aan de pil. MIjn cyclus loopt nou weer helemaal goed....

|Succes ermee!

Groetjes Jessie

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik hebeven gezocht, maar alle verhalen zijn weer anders. Logisch natuurlijk, maar niet duidelijk voor mij ;).

Bedankt voor je reactie in ieder geval... Ik heb het inderdaad ook al vaker gehoord..

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Gelukkig, dit stelt me een beetje gerust. Het enige is alleen dat ik nog niet zo lang deze pil heb, benvan de "nep"microgynon (de goedkope vervanger zegmaar) overgestapt op modicon. Mijn huisarts zei dat ik gewoon na mijn stopweek kon beginnen met een nieuwe strip van de modicon, en dat hij dan veilig was. Had bij de pil geen verdere bijsluiters gehad, dus aangenomen dat zij gelijk had. Toen ik niet ongesteld werd ben ik gana zoeken op bijsluiters, en heb ik gevonden dat je of zonder stopweek moet beginnen, of op de eerste dag van je menstruatie. Het zou dus zo kunnen zijn dat hij niet veilig was, omdat ik pas na mijn stopweek ben begonnen. Ik ben alleen na die overstap wel gewoon ongesteld geworden... En nu niet.. Dan kan hij toch niet meer evt onveilig zijn?

(Snappen jullie het nog ;))

7. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nou, heb toch maar weer testen besteld, komen morgen als het goed is...

Zijn er drie, dus doe het gewoon meteen als ik ze heb, ben ik uit de spanning;). Als je na 2 weken overtijd negatief test, kan het bijna niet zo zijn toch?

8. sunny85

sunny85 Actief lid

25 aug 2007
    323
    0
    0
    Flevoland
    als je morgen negatief test gewoon ff bij je huisarts langsgaan voor een bloedtest. Succes...

9. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Je kunt beter een weekje of wat wachten voor het testen inderdaad.

Ik ben ook zwanger geworden terwijl ik de pil slikte (en als ik iets nooit vergeet in te nemen is het wel de pil, potverdorie...).
    Ik slikte Stediril 30 (gaat binnenkort ook uit de handel vertelde mijn huisarts... :( ).

Maareh, de eerste keer dat ik niet ongesteld werd heb ik ook een test gedaan die inderdaad negatief was. Daarna zei mijn huisarts dat het wel eens voorkomt dat, als je pil al jaren slikt, je soms onregelmatige perioden kunt hebben. Dus de volgende keer ook afgewacht... pas toen ik de derde maand niet ingesteld werd, toch nog maar een test gedaan... Tja, toen bleek ik dus alweer 5 weken zwanger te zijn...

Dus niet te lang wachten met testen, zou ik zeggen :D

Bij ons was het erg onverwacht, maar gelukkig niet ongewenst.

En jij ? Wil je wel kinderen ?

10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Dankje!

Ja, van HA moet je een maand wachten of het dan wel komt.. Spreekt trouwens de bijsluiter wel tegen, want die zegt dat je met de pil moet stoppen bij vermoeden van zwangerschap.

Anyway, jullie gaan het horen;)

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    hmm, okee, ja zie je die verhalen bestaan dus wel;). Iedereen die het weet zegt me, als je na een week niet positief test kan je nooit zwanger zijn, maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn..

Ik vind het wel knap dat je 3 maanden heb kunnen wachten, dat zou ik nooit kunnen denk, die onzekerheid.

Ik wil wel kinderen, dat is zeker. Enige is dat ik nu 20 ben, en het natuurlijk niet ideaal is. Wel weet ik al dat mocht het zo zijn, ik het zal houden. Ik heb een huis, ben dit jaar klaar met mijn opleiding op de pabo en een vriend die er voor me is.

Nouja, ik heb de testen morgen, test in ieder geval eentje gewoon meteen.

Is jullie kindje al geboren? Edit: Zie nu je banner, was dus een blonde vraag van mij;)

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat je deze vraag ook hebt gesteld bij Anticonceptie, doe ik een van de twee op slot. Dubbel posten is namelijk niet toegestaan.

Omdat ik denk dat je vraag beter past bij Anticonceptie, sluit ik deze voor je.

Veel succes!
    Josien

Deel Deze Pagina