He meiden, Even een vraagje. Ik heb al sinds mijn geboorte last van migraine. Gelukkig is dit de laatste jaren flink afgenomen naar max. 1 x per maand. Afgelopen maandagavond voelde ik het dus opkomen. Dan neem ik altijd ibroprufen (andere medicijnen helpen niet). Maar nu heb ik dus niks genomen, want ik durfde het niet. Ik wist niet of dit schadelijk is als je zwanger wil worden? Ik heb wel eens gehoord dat als je al zwanger bent dat dit slecht is. Gelukkig heb ik maandag niks genomen, en is het na een nacht goed ziek zijn toch overgegaan (voor het eerst in mijn leven, haha). Weet iemand of paracetamol/andere medicijnen slecht zijn als je zwanger wil worden? Hopelijk kan iemand me helpen. Liefs Neia
Je mag tijdens je zwangerschap maximaal 6 paracetamol per dag. Je kunt er dus best 3x 2 tegelijk innemen. Hoop voor je dat dat een beetje helpt.
Als je zwanger wilt worden mag alles.. je moet alleen kijken of je voor of na je ei zit.. na je ei doe ik meestal wat voorzichtiger..maar dan nog kan ibu geen kwaad 1 malig denk ik.
Ja Natasja, dat dacht ik ook, dat het na mijn ei anders zou zijn. Ik ben in ieder geval blij, dat ik iets kan nemen!
ik heb ook migraine maar omdat ik nu medicijnen heb/had van de arst is het gelukkig veel minder geworden. nu moet ik met die medicijnen stoppen omdat dat wel schadelijk is voor het kindje. ik had het echt veel last van 4 á 6 keer per maand heel erg. en dan soms van die zeurige aanvallen. met die medicijnen is het terug genomen naar 2 keer per maand. maar het schijnd als je zwanger bent dat je er geen last van zou hebben. dus voor die tijd als je een aanval zou hebben mag je gerust wat nemen voor je migraine.
Ik sluit me aan. Paracetamol mag inderdaad. Ibu zou ik alleen voor het ei doen (ik zit namelijk met een rug probleem, heb veel pijn maar neem nu geen ibu)