Hallo, Helaas zit ik na 1,5 jaar proberen ook in de mmm... Heb nu bloedonderzoeken gehad --> goede eisprong Samenlevingstest --> negatief Echo --.> (voor samenlevingstest --> goed HSG --> goed Mijn man zaadtest: --> mwoah 13 mln, voldoende beweeglijk, morfologie 4 % Binnenkort 'eindgesprek' Wat kan ik verwachten denk je? Kijkoperatie of IUI? of zelf proberen? Groetjes, B.
Hangt denk ik van de procedure af van het ziekenhuis. Bij ons beide waren alle onderzoeken goed en alsnog moest ik een kijkoperatie ondergaan om alles uit te sluiten.. en binnekort gaan we starten met IUI.. maar kan net zo goed zijn dat je gelijk IUI krijgt hoor, bij sommige is dat wel gebeurd.
Bedankt voor je antwoord! Ik hoor het begin november van de gyn denk ik. Hoop eigenlijk dat een kijkoperatie niet nodig is. Zijn er ziekenhuizen die dat verplicht stellen voor IUI? Tot nu toe is alle perfect met mij (behalve neg. samenlevingstest). Ik hou helemaal niet van gesnij in mijn lichaam... hoop dat ik niet verwend klink, maar het voelt een beetje dubbel. Je hoort toch bijna nooit dat alles goed was maar dat er bij een kijkoperatie wat aan het licht kwam, toch? Aan de andere kant wil ik wel graag een kindje...
Hoi Hier ook eerst alle onderzoeken en daarna alsnog de kijkoperatie om echt alles uit te sluiten. Zonder kijkoperatie zou er niet begonnen worden met iui. Bij de kijkoperatie werden geen bijzonderheden gevonden, dus konden we starten met iui. Ik heb als een berg opgezien tegen die kijkoperatie, maar heb mezelf voorgehouden dat het voor een goed doel was. Achteraf is het me meegevallen, ik onderga nog liever 3 kijkoperatie dan 1 HSG! Succes meid, enne, het klinkt helemaal niet verwend hoor, hou dat ene doel voor ogen, komt goed! groetjes Mel
Oh, dat stelt me wel gerust! Vond de hsg namelijk ook zeer onprettig... Maar wat ik lees over een kijkoperatie is ook niet overal zo positief... Hoe ging het bij jou? Veel dagen ziek moeten melden? Bij ons is het zo dat het zaad niet zo heel sterk is. Ik blijf toch een beetje hopen dat dat genoeg reden is om direct aan IUI te beginnen en dat men aanneemt dat het bij mij wel goed is. En anders tandjes op elkaar... Gelukkig onder narcose... dat scheelt wel denk ik. Nog even een vraagje: blijf je het litteken altijd zien? Niet dat het me daarom gaat, hoor, maar vind dat wel een beetje naar idee.
Hoi Ik heb de kijkoperatie in mijn zomervakantie (onderwijs) kunnen doen, dat is denk ik wel mijn "redding'' geweest. Heb nu rustig de tijd kunnen nemen, volgens mij 4 dagen in totaal incl de dag van de kijkoperatie. Ze maken 2 sneetjes in je buik, eentje onder je navel en eentje bij de schaamstreek, dat worden geen grote littekens, echt niet. Die ene onder m'n navel zie je nog wel, maar na de zwangerschap is mijn buik toch niet meer te vertonen in een bikini, dus dat scheelt Nee hoor, meid, om die littekens zou je het zeker niet moeten laten. Ik heb het nooit zo op ziekenhuizen gehad (en dan in de mmm terechtkomen, pfff), maar zo voor die operatie, je kon me opvegen, zo zenuwachtig en maar huilen, huilen, huilen. Vlak voor de kijkoperatie kwamen ze aan met een temazepammetje (?) en dat hielp geweldig, wat nou zenuwen, ik kletste bij iedereen de oren van t hoofd! (ik snap dat ik op m'n hoofd kan gaan staan om je ervan te overtuigen dat het best wel te doen is, ik had ook niet naar mezelf geluisterd toen ik die beslissing moest nemen.) groetjes
Ik heb in Juli een kijkoperatie gehad en een LEO behandeling heb namelijk pcos. Het is me erg meegevallen. Had de eerste 24 uur na de operatie vooral last van het gas dat ze in je buik spuiten, dat drukte tegen mijn middenrif ( denk dat die daar zit namelijk..). Verder heb ik een paar dagen rustig aan gedaan. Had een sneetje in mijn navel, die zie je nog een beetje en boven mijn schaambeen. Heel veel succes!
Hey! Bij ons in het ziekenhuis wordt het ook verplicht gesteld..(Voorburg) Ik hoefde er niet over te twijfelen, want wij gaan voor ivf ivm slecht zaad. Succes!
Het zal idd afhankelijk zijn van het protocol in het zkh. Bij ons is het niet verplicht. Zelf heb ik een kijkoperatie gehad ivm het vermoeden op endometriose. Ik vond het wel erg tegenvallen, erger dan de hsg, zowieso een week niet gewerkt. Mijn nichtje heeft trouwens hetzelfde verhaal als jij en heeft nu 2 zoontjes na IUI, beide keren direct raak. Zij heeft ook alleen een hsg gehad.
Ha, Ik heb 2,5 week geleden de kijkoperatie gehad. Ik vond het erg meevallen. Duurde maar 40 min en was 10 min daarna alweer wakker en heerlijk vaag vd narcose De dag zelf behoorlijk wat last van het gas dat inderdaad op je middenrif drukt en schouders. De twee dagen daarna last van de onderbuik bij het bewegen (overeind komen enzo). Op donderdag was de ingreep en maandag was ik weer aan het werk. Succes allemaal!
Hoi hoi, Wij hebben ook zo'n beetje alle onderzoeken achter de rug en heb 15-9 de HSG gehad. Bij ons weten ze niet 100% zeker of de HSG 100% goed was omdat er wat vloeistof achterbleef en daarom krijgen wij voor we met IUI beginnen nog een kijkoperatie helaas. Ook om alles uit te kunnen sluiten voor we met IUI beginnen. Zie er wel tegenop maar is niet anders helaas. Ik hoop dat het bij jou niet nodig is. Succes en sterkte.
Bedankt, meiden! Jullie reacties helpen enorm. Als ik het antwoord hoor van de gyn, dan laat ik het weten. Als het echt moet, dan moet het maar. Moet dan wel mijn baas vertellen, hij weet nog van niks. En collega's wil ik eigenlijk niet dat die het weten. Vertellen jullie het wel eerlijk? Ik kan niet echt een smoes bedenken... Of het moet net vlak voor de kerstvakantie, maar dat lijkt me ook niet fijn. Nou ja, heb me er toch maar toegezet dat als het moet, dan moet het. Maar ja die hsg 'kon pijnlijk' zijn. Nou weet ik dat sommige meiden haast niks voelen, maar ik raakte bijna bewusteloos! Dus wel een beetje angstig. Ik houd het doel maar voor me... En wie weet zegt de arts wel IUI... of heb ik straks een positieve test (stom he... blijf toch elke maand een beetje hoop hebben).
Helemaal niet stom om hoop te hebben. Je hebt toch de hoop dat het zo een keer gaat lukken. Waarom niet nu?! Duim voor je. Bij mij moest de kijkoperatie tussen cd 7 en 14. Dus als je niet meer ongesteld bent en voor je een nieuwe eisprong hebt, omdat je dan al weer zwanger kunt zijn. Ik wist dus maar 1 week voor de operatie de datum, moest namelijk bellen als ik ongesteld was. Dus is moeilijk plannen op je werk vond ik. Maar misschien bij jou anders... Ik werk op een klein kinderdagverblijf mijn collega's weten er ondertussen van, het was niet meer te verbergen,moet zo vaak naar het ziekenhuis. Succes!
Hoi, Bij mij moest het ook tussen einde menstruatie en eisprong wegens drukte op de poli is dat 2 maanden van tevoren ingeschat. Echter de cyclus voor de operatie werd ik een week te vroeg ongesteld met als gevolg dat we een zwangerschap moesten vermijden die maand.... lekker suf want daar doe je het juist voor! Ik heb op werk open kaart gespeeld bij degenen die het wat aanging. Bleek dat mijn afdelinghoofd dezelfde behandeling had ondergaan. Ik vind dat je het absoluut niet hoeft te verbergen, toch?
Ik moet het ook gaan verteleln op mijn werk, oo al doe ik het liever niet. Ga het alleen tegen mijn afdelingsmanager zeggen en verder niet voorlopig.
Ik kan mijn eigen rooster zelf indelen, denk dat ik met de eerste poging IUI dat ga doen. Misschien is het de eerste ronde raak en hoef ik helemaal niet te vertellen dat wij in behandeling moeten. Heb het liever niet namelijk. En als het moet, dan zal ik het alleen mijn leidinggevende vertellen en absoluut niemand verder.
Ik heb ook een kijkoperatie gehad en het viel mij 100% mee (alleen de uitslag niet helaas) De 2 sneetjes waar de andere het al over hadden vallen ook héél erg mee. Toen ik de pleisters na de operatie zag dacht ik 'oh mijn god, hoe groot zijn die sneeen wel niet' maar toen kwamen er onder pleisters van 10cm bij 10cm sneetjes van nog geen 1,5cm vandaan En weet je, ook al is de uitslag misschien niet goed, je weet wel waar je dan aan toe bent. Ben benieuwd wat je gyn gaat zeggen.
Hoi hoi, ik heb maanden getwijfeld of ik die operatie zou laten doen of niet. Ik wilde vooral voor mezelf (en m'n vriend) er achter staan en niet omdat het protocol is. Onze arts heeft mij er van overtuigd dat het toch echt heel prettig is om te weten of allels goed is. Anders ga je hoopvol allerlei behandelingen doen, terwijl je dan misschien achteraf gezien had kunnen weten dat die niet zouden werken. Wel heel zonde van de stress, moeite en hoop! De operatie viel 300% mee! Ik heb het op m'n werk alleen aan m'n dircte collega vertelt. Ik vind dat anderen er gewoon niets mee te maken hebben, ook m'n manager niet. Ik zit niet te wachten op vragende of medelijdende blikken en (overigens ongewtijfeld zeer goed bedoelde) vragen bij het koffie-apparaat. Het scheelt wel dat ik een hele vrije functie heb met veel afspraken buiten de deur. Niemand merkt dus waar ik heen ben. In m'n agenda staat gewoon 'afspraak'. Na de operatie heb ik me gewoon ziek gemeld zonder al teveel toelichting: 'last van m'n buik' (is nog waar ook). Als ik onverhoopt meer had moeten uitleggen had ik het gehouden op 'een kijkoperatie' i.v.m. niet-ernstige maar toch wel lastige klachten'.
Hallo iedereen, Ik ben naar de gyn geweest. Baarmoederfoto idd helemaal ok, sperma vriend = zelfde = redelijk ok. Ik krijg nog een keer een samenlevingstest. De vorige keer was die negatief, maar we waren ook wel wat vroeg (3 dagen later eisprong). De gyn vond het een beetje raar dat ik een ontzettend dikke slijmlaag had, terwijl mijn ovu uiteindelijk pas 3 dagen later was. Als die posi is moet ik wachten tot we 2 jr. bezig zijn (half jaar), is ie negatief, dan krijg ik IUI zonder medicijnen. Als ik na 3 x IUI nog niet zwanger ben dan pas kijkoperatie. Pheeeww... Eigenlijk dus wel goed nieuws... volgens de gyn heb ik 95 % kans om hoe dan ook zwanger te worden en als de samenlevingstest posi is dan is de kans ook groter dat ik zonder hulp zwanger wordt. Aan de andere kant denk ik ook: hoe kan het dat het bij ons zo lang duurt? We trekken alles uit de kast, tempen, ovu-testen... Ben vergeten te vragen of een dikke slijmlaag ook zaadjes kan tegenhouden... Weten jullie dat? Groetjes, B.
Donderdag samenlevingstest gehad... eitje was 21 mm! Gisteren weer hoge temp, dus de timing moet helemaal kloppen. Vind het heel spannend! Als het negatief is kan de volgende cyclus met IUI in eigen cyclus worden begonnen. Ergens hoop ik dat het negatief is, dan weten we waar het aan ligt. Maar als het posi is dan hebben we best nog kans op spontane zwangerschap, maar is wel onduidelijk waarom het zo lang duurt. Begin volgende week krijg ik uitslag. Als je IUI in eigen cyclus doet, moet je dan toch de ovulatie halverwege opwekken met een spuit? Ben trouwens toch wel heel blij dat een kijkoperatie (voorlopig) van de baan is.