Ja.... het is weer zover........

Discussie in 'Prematuur' gestart door iniemienie, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Hallo dames!

Nou het is weer zover hoor, de R is net in de maand en mijn meisje is weer verkouden. Ze hoest enorm en heeft het erg benauwd. Daar gaan we weer! Vind het zo erg voor haar want iedere keer dat de R in de maand zit dan gaat het weer mis.
    Ze is nu 20 maanden en heeft in de tussentijd al 6 keer een luchtweg infectie gehad tgv een verkoudheid, wat de HA vd huisartsen post dacht. (maar bleek toch weer luchtweg infectie) Nu maar weer afwachten want al sik de ha ga bellen zeggen ze toch altijd dat ik het een paar dagen aan moet kijken en als ik tenslotte na een dag bel dat ze er toch wel erg veel last van heeft dat krijgt ze weer een antibiotica kuur. Tja en daar ben ik natuurlijk ook niet zo blij mee..
    Wie nog meer ervaring met het vaak verkouden/luchtweginfectie? En wat doen jullie hier tegen?
    Word er gek van en de winter moet nog beginnen...

Liefs van Shir

2. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Moet het gelukkig afkloppen.
    Derya is tot nu toe niet echt ziek geweest.
    Wel paar keer loopneuzen gehad.
    Probeer dan de boel goed open te houden ook al loopt haar neus.
    Gebruik hiervoor een zoutoplossing.
    Vorig jaar heeft ze ook de rs vactinaties gehad, dit jaar krijgt ze hem niet.
    Ze komt er niet voor in aanmerking.
    Verder dan de boel goed open proberen te houden kun je denk ik niet doen.
    Mijn andere dochtertje is ook niet ziek geweest tot nu toen.
    Bij haar doe ik het zelfde al ze verkouden wordt.
    En ik geef haar dagelijks een multivitamine beertje van Optimax, dat ik voor kinderen vanaf 1 jaar.
    In de winter periode geef ik haar er vaak 2 zodat ze wat extra vitamine binnen krijgt.
    Ondanks dat ze een goede groente en fruit eter is.

Verder zou ik het ook niet echt weten wat je er meer aan kan doen.
    De eerste 3 jaar zijn kinderen over het algemeen vaak ziek omdat ze hun weestand nog moeten opbouwen.
    Ja en de een is vaker ziek dan de ander.
    Vervelend dat jou kind nou net een kind is dat vaak ziek is.
    Hoop dat het snel beter mag gaan.

Groetjes,
    Claudia

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook regelmatig verkouden.. Het slaat dan ook meteen op zijn keel, dus veel hoesten (dus keelontsteking= bovenste luchtweg infectie).
    Wat nu oorzaak en wat nu gevolg is weet ik niet, maar hij heeft dit nu twee keer gehad en allebei de keren kreeg hij er een kinderziekte bij (eerst 5de en nu 6de ziekte). Verder eigenlijk niet zo veel, zijn huidje is wat gevoelig voor luuf dus dat doen we niet zo vaak. Lekker warm badderen...
    Ik vind Thomas niet echt benauwd, hoewel hij wel wat reutelt.
    Mijn vriend is arts en die maakt zich nergens zorgen om, dus dan zal het wel...
    Die keel blijft gewoon een zwakke plek...
    Wij geven druppels van VSM tegen het hoesten.

@ surreyya: moeten ze echt kauwen op die beertjes?

4. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja op de beertjes moeten ze kauwen.
    In het begin vond ik het een beetje eng en brak ik ze in tweeen.
    Ze kunnen ze ook op zuigen maar dan gaat het vrij lang duren.
    Je kunt ze ook tussen 2 lepels kraken (of in een vijzeltje), zodat je hele kleine stukjes hebt.
    Maar echt smelten zoals bijv. tandentabletjes dat doen ze niet.

Groetjes,
    Claudia

5. Zwangervanbrusj

Zwangervanbrusj Actief lid

13 aug 2008
    147
    0
    0
    Hier nog zo'n vroeggeboorne, nu 23 maanden die wanneer de R in de maand is niet normaal zonder elke maand een luchtweginfectie te hebben gehad de winter doorkomt.

Mijn zoontje heeft inmiddels 3 inhalators (ben ook niet zo van de antibiotica, te veel en te vaak worden ze er imuum voor) ik heb nu ook een drankje van VSM wat bij mijn zoontje heel snel aanslaat zodra hij daarvan krijgt, genaamd VSM tussistin siroop, homeopatisch geneesmiddel bij vastzittende hoest en kriebelhoest.

Ondanks dat het homeopatisch is slaat het wel snel aan en helpt het goed, misschien eens proberen.

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he meid naar he. hier heeft emani het rs virus zwaar te pakken. gister is ze opgenomen. we zijn er denk ik wel optijd bij dus hopelijk kan ze volgende week alweer mee naar huis. zo zielig en naar.

7. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oh mj, wat rot! Kunnen ze dat dan ook nog zo laat (ik bedoel als ze wat ouder zijn) krijgen?
    Ligt ze in de VU? Dikke knuffel voor Emani en haar mamma!

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    mj en iniemieni: hoe gaat het met jullie kids?

Hier toch wel benauwd geworden; HA van huisartsenpost was vaag over diagnose: RS vond ze niet waarschijnlijk, want dan zou het sneller achteruit moeten gaan, bronchitis vond ze ook minder waarschijnlijk, maar waarom zei ze er niet bij... Misschien 'gewoon' (weer....) virusinfectie/verkoudheid of misschien een (lichte?) vorm van astma. Hij krijgt nu Ventolin in zo'n baby-inhalator. Dat is echt een enorme toeter en echt heel zielig, want hij vindt het verschrikkelijk. Maar het werkt wel; hij is echt direct minder benauwd...
    Iemand hier ervaring met ventolin en die inhalators bij baby's?

Eerlijk gezegd maak ik me best veel zorgen; hij is zo veel ziek dat het net lijkt of hij geen tijd heeft zich lekker te kunnen ontwikkelen. Hij kruipt nog steeds niet..... zelfstandig zitten gaat nu wel steeds beter! Vind t zo sneu voor hem; hij heeft al genoeg elende gehad met de manier en het moment waarop hiij ter wereld is gekomen, vind t gewoon oneerlijk!..... zucht...

Sterkte aan alle mamma's van kwakkelende en reutelende prematuurtjes!

9. pietdebby

pietdebby Lid

23 apr 2007
    13
    0
    0
    verzorgende ig
    Senna heeft ventolin sinds hij uit het ziekenhuis kwam. Ik heb die baby haler omgeruild bij de apotheek voor een kleintje. Wij kregen ook zo'n grote toeter mee, ik vond dat ook helemaal niks. Nu heeft hij dus zo'n kleintje. Maar hij vindt het nog steeds vreselijk. We geven het meestal met zijn tweeen en halen dan de raarste toeren uit om hem af te leiden. Dan blijft hij rustig zitten, maar als ik het alleen moet doen, dat is vreselijk. Zo zielig. Hij schreeuwt de hele buurt bij elkaar. Hopelijk mogen we er snel een keer mee stoppen. Dan hang ik dat ding in de hoogste boom. Verder is hij ook steeds verkouden. Gelukkig nog niet ernstig ziek ervan geweest. De laatste keer wel flink koorts en minstens een week erg uit zijn humeur. Ik vind het elke keer weer eng. Ik weet van binnen dan heus wel dat hij gewoon erg verkouden is, maar ik ben
    als de dood dat het erger wordt en bedenk dan de ernstigste dingen. Maar goed, hopelijk wordt dat met de tijd ook beter. gr.

10. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Henrieke is nu ook alweer verkouden. Ze krijgt geen inentingen tegen het rs virus, komt ze niet voor in aanmerking.
    Ze heeft ook 2 pufjes, ventolin en flixotide, via een babyinhaler.
    Op zich gaat dat goed, ze weet eigenlijk niet beter.
    Ze heeft vorig jaar winter een longontsteking gehad, dus daar ben ik nu nwel steeds bang voor. Bij koorts bel ik meteen de huisarts.

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ inge S: ik kom net van de huisarts en die heeft ook flixotide erbij gegeven voor 4 weken. Daarna evalueren we hoe het is gegaan...
    Hoe lang krijgt jouw dochter dit al? Voelt ze zich hierdoor wel beter?

Deel Deze Pagina