Vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesben, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik zit in de "tweede ronde" nadat ik met de pil gestopt ben.
    Als het goed is heb ik volgens mijn banner zondag of maandag mijn eisprong gehad. Zondagavond veel cervixslijm verloren, maandagochtend nog een heel klein beetje. Dus dat lijkt te kloppen.
    Nu heb ik sinds maandag pijn (zeurend) onder in de buik.
    Daarnaast heb ik hoofdpijn en een licht gevoel van misselijkheid af en toe.
    Ook een grieperig gevoel, maar geen koorts.
    Innesteling is het veel te vroeg voor.
    Als het alleen ovulatie-pijn is vind ik het wat lang duren.
    En mocht het deze ronde raak zijn, dan vind ik het weer te vroeg voor klachten.
    iemand anders ook zoiets gehad?

Liesbeth

2. Sofia

Sofia Lid

17 okt 2008
    67
    0
    0
    Ja, ik ook. Ik zit nog maar in de 1e ronde, maar had zaterdag en zondag (CD 12 + 13) heel veel vruchtbaar slijm en een zeurderig gevoel in m´n onderbuik. Ook "borrelde" het af en toe. Gisteren en vandaag had ik nog wel draden-trekkend slijm, maar heel weinig en ook geen zeurderig gevoel meer. Alle dagen negatieve ovulatie-testen trouwens. Alleen die van vandaag gaf een heeeeeel licht streepje aan. M´n temperatuur is nog steeds hetzelfde.

Ik snap hier ook helemaal niks meer van. Ik had zaterdag en zondag echt het idee dat ik ovuleerde, maar dan had de test toch op z´n minst zaterdag nog positief moeten zijn? En dan had m´n temperatuur zo langzaam aan ook wel hoger moeten zijn toch? En waar komt dat lichte streepje vandaag dan ineens vandaan?

Had jij in de 1e ronde een eisprong?

3. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik denk het wel, omdat ik toen ook slijm verloor. Ik had toen minder (pijn)klachten. Maar ik weet het niet zeker, ik doe nog niks met testen omdat ik bang ben dat ik dan helemaal geobsedeerd raak, eerst maar eens de natuur zijn gang laten gaan en kijken wat er gebeurd.

4. Sofia

Sofia Lid

17 okt 2008
    67
    0
    0
    Dat was ook mijn idee..... Ik dacht vorige maand nog van; ik maak rustig m´n strip af en dan zien we wel. Eerst eens een half jaartje aankijken en dan misschien eens gaan temperaturen en gaan testen. Maar toen begon ik op dit forum te koekeloeren....en toen ging het mis. Als die meiden die er zo lang over doen...en wat er allemaal wel niet mis kan gaan... Toen heb ik toch alvast maar een doosje ovu-testen in huis gehaald, maar ik was nog niet eens van plan ze te gebruiken. Ik begon ik op dag 1 met temperaturen, gewoon alleen maar om te kijken of ik net zo´n soort patroon kreeg als al die anderen hier. Maar inmiddels ben ik behoorlijk geobsedeerd! Zit hier elke dag, temp elke dag, en heb er inmiddels al 4 ovu-testen door heen gejaagd. Ik weet ook wel dat het meestal de eerste ronde niet lukt, maar het kán wel en dat is wat me nu zo geobsedeerd houdt. En zeker als ik dan net als afgelopen weekend allerlei dingen voel die ik niet had toen ik aan de pil was...... Om gek van te worden!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik denk dat de meeste klachten bij het ontpillen horen. Ik heb vrij lang de pil geslikt.
    En wat je zelf ook zegt, als je er heel erg mee bezig bent, dan ga je werkelijk bij elk pijntje denken dat je misschien wel zwanger bent...
    Ik heb me dus echt heilig voorgenomen om pas na 6 maanden met tempen en ovulatietesten en dergelijke te beginnen. Maar soms is het wel moeilijk.

6. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik heb hier ook allemaal last van gehad. Helaas was ik niet zwanger. Ik denk toch dat al die klachten bij het ontpillen horen helaas. Elke ronde voel ik me weer anders met andere klachten. Nu heb ik bijvoorbeeld het idee dat ik de griep krijg. Zou ook best kunnen hoor, wie niet?
    In mijn eerste ronde heb ik volgens mij geen eisprong gehad. Ik was toen nog niet bezig met ovutesten en temperaturen, maar voelde ook niets. Heb de laatste 2 rondes mijn eisprong gevoeld.
    Succes meiden!

7. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

Dat je iets voelt in je onderbuik betekend niet dat je een eisprong hebt. Ik begin dat al een week voordat mijn eitje er is te voelen. Dus dat lichte streepje op je ovu kan zomaar ineens donkerder gaan worden!

En aangezien je temp nog hetzelfde is, kun je er vanuit gaan dat je je ei nog niet hebt gehad.

Succes en blijven klussen ;)

Liefs

8. Sofia

Sofia Lid

17 okt 2008
    67
    0
    0
    Ik had me ook wel op dat ontpillen voorbereid en WAS de eerste maanden nergens op berekend. Maar als je dan rond dag 13 of 14 dingen begint te voelen die toch wel errug veel op een eisprong lijken, dan ga je toch weer denken....ik kan er niks aan doen... Stel dat ik nu al gewoon een eisprong zou hebben, dan zou ik nu ook zwanger kúnnen raken... En als je dan de ovutesten toch heb liggen... :rolleyes:

Maar het is waar dat je jezelf eigenlijk alleen maar gek maakt. Iedere keer dat ik een negatieve ovu-test zie, ben ik stiekem toch een beetje teleurgesteld, terwijl dat eigenlijk nergens op slaat. Ik ben nog geen 3 weken van de pil af! :confused: En als ik mezelf nu al zo gek maak, waar moet dat dan heen als het de eerste paar ronden niet lukt...? :( Of misschien dat ik dan wel wat kalmeer. Ik wil het gewoon zo ontzettend graag! (Zoals iedereen hier waarschijnlijk)

9. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had ook een positieve ovutest en een dag later steken in mijn buik. Ik weet het dus wel zeker.
    Er zijn trouwens ook meiden die de eerste ronde(s) geen eisprong hebben. Houd daar wel rekening mee!
    Succes.

10. Sofia

Sofia Lid

17 okt 2008
    67
    0
    0
    Ja maar ik had ook al heel veel vruchtbaar slijm in het weekend (nu nog maar heel weinig). Dat is er toch niet voor niks? Als dat er alleen is een week voor de eisprong dan heeft het toch niet veel nut? FF geeft aan dat ik in m´n vruchtbaarste dagen zit zodra ik Eggwhite invul. En eggwhite was het! Maar een week voor de eisprong...? :( Mijn temperatuur is sinds CD1 langzaam gezakt van 36.8 naar 36.4 en nu is hij al een paar dagen stabiel.

Liefs

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Daar houd ik ook wel rekening mee. Ik wil alleen maar zeggen dat het niet altijd gezegd is dat wanneer je iets voelt dat dat dan je ei is. En jij had inderdaad de positieve ovu test, maar volgens mij Sofia niet.

En als je geen ei hebt gehad, dan is je temp vaak ook niet gestegen. Het kan natuurlijk inderdaad zo zijn dat je de eerste ronde geen ei hebt, dan zal je temp ook niet veel stijgen.

@Sofia
    Vruchtbaar slijm kun je al 5 dagen voor je ei hebben. En zelfs nog daarna. Het kan dus best zijn dat je ei nog komt. En FF maakt pas een positief kruis als je temp is gestegen.

Succes

Liefs

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Het probleem is volgens mij dat:
    1. Geen enkele vrouw hetzelfde is.
    2. Alle symptomen die we hebben KUNNEN wijzen op eisprong of zwangerschap, maar ook op iets geheel anders.
    3. Maar wij ons gek laten maken door alles wat we horen/lezen/zien.

Ik ga het maar afwachten geloof ik. Laat de natuur zijn werk maar doen. En mijn lief natuurlijk ;)

13. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hey meiden,

Ik zit nu in ronde 3 en temperatuur vanaf deze ronde ook. Tevens heb ik ook ovu testen in huis.
    Heb netjes de 1e 2 rondes een eisprong gehad omdat ik na 27 en 31 dagen gewoon ongi ben geworden.
    Door dit forum ben ik meer te weten gekomen over alles rondom zwanger worden. Ik heb een verzorgingsopleiding gedaan en daarin ook een kraammodule gehad en 3 maanden stage gelopen als kraamverzorgster. Ik dacht dus dat ik er best wel wat vanaf wist....Niet dus...ja van het verzorgen van moeder en kind wel, maar alles rondom eisprongen e.d. heb ik allemaal hier geleerd. Mijn vriend zei het laatst nog: wat ingewikkeld allemaal, in mijn beleving is geen menstruatie een kind in je buik hahahahaha

was het maar zo`n feest. Moet wel zeggen dat ik het verdomd interessant vind allemaal...

Nu kom ik toch op mijn volgende vraag. Ik lees hier en daar over vruchtbaar slijm, draden trekken e.d.
    Ik ben benieuwd hoe jullie dat merken. Tuurlijk heb ik ook wel eens last van afscheiding maar dat zit dan in mijn broekje. Ik zie dat het wit is, maar doe daar niets mee...hoe kom je erachter dat je vruchtbaar slijm hebt waar je draden van kan trekken/draaien? Voelen jullie dan aan je afscheiding of breng je je vingers naar binnen om daar wat slijm weg te halen?

Mss een hele gekke vraag hoor maar ik ben daar benieuwd naar.

Liefs Kweb

14. Liesben

Liesben Niet meer actief

Eesrt even..ongesteld worden wil niet automatisch zeggen dat je een eisprong hebt gehad!
    Wat betreft dat slijm...Rondom je eisprong kan het zijn dat je ineens een soort "slijmprop" verliest. Dit is wittig, en erg elastisch. Ze noemen het ook wel cervixslijm of vruchtbaarslijm. Het zou ongeveer aan kunnen geven dat je in je vruchtbare periode zit. Maar niet elke vrouw heeft het in die mate dat ze het ook merkt. Ik heb wel eens gelezen dat je het ook met behulp van een tampon zou kunnen merken, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd.

15. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Niet :confused: Ow....nou weer wat geleerd. Ik was van mening dat je ongesteld word als je ei niet bevrucht is... dus moet je wel een ei gehad hebben als je ongi wordt.... maar niet dus....
    Dat bedoel ik dus, je denkt heel wat te weten, maar je weet eigenlijk maar heel weinig (je = lees ik)

Thx voor het antwoord

16. Liesben

Liesben Niet meer actief

Geeft niks hoor. Je word ongesteld omdat er inderdaad geen bevruchte eicel zich heeft ingenesteld, maar dat kan verschillende oorzaken hebben :)

Deel Deze Pagina