hello dames, wat zouden jullie doen in mijn situatie: ik ben in jan gestopt met de pil. 1e keer ongesteldheid meteen na stoppen, de 2e na 70 dagen met primolut, de 3e keer 45 dagen en 4e keer ook. Heb dit gehad omdat ik zo'n last van premenstruele klachten had... nu ben ik 13 juli naar gyn geweest: inwendig onderzoek etc zag er goed uit. Ze zag eiblaasjes geen cystes etc etc. Ze zag inwendig ook dat er wat bloed was wat kon duiden op een aankomende ongi. Nu denk ik dat ik erna ongi geweest ben: heb plm 7 dagen bruine afscheiding in inlegkruisje gehad, maar daarbij was het helder en slijmerig rood als ik me afveegde..zou het bruine al opgedroogd rood bloed zijn geweest?? Het was wel een zeer lichte ongi dan. Nu belde ze net voor uitslag bloed: alles goed! ik vertelde mijn vermoeden over de ongi, ze gaf aan dat dat kon, en dat het wellicht op gang aan het komen is om te normaliseren. en dat ik bv een maand kan afwachten Ik vroeg wat ik doen moest: ze gaf aan als ik kinderwens heb, dat ik een afspraak kan maken met de fertiliteits poli...zodat ik met medicatie een steuntje in de rug kan krijgen. Nu heb ik dubbel gevoel: ik wil natuurlijk zsm zwanger raken wie wil dat niet, maar forceer ik het dan niet? Kan ik niet beter wachten tot bv eind aug, om te zien of ik in die tijd weer een keer ongi geweest ben? wat zouden jullie doen"? afwachten of afspraak maken??? hoop dat ik voldoende uitgelegd heb, anders vul ik later nog wel aan. Dank je voor het meedenken een gelukkige en tegelijkertijd onzekere bengel
Ik denk dat het geen kwaad kan om een afspraak te maken, gewoon om je lichaam het zetje te geven wat het nodig heeft. Maar ja.. een maand wachten is ook niet zo heel erg lang op zich. Dus dat kan ook gewoon nog wel. Hmm.. moeilijk om je advies te geven dus. Sterkte Daphne (ook uit Nijmegen)
Moeilijke keuze... Misschien is het net iets beter om nog een maand te wachten, maar dat moet je natuurlijk wel zien zitten. Maar het kan zeker geen kwaad om toch maar al direct een afspraak te maken.
we hebben net saampjes besloten een maand te wachten op mijn ongi (of zwangerschap) en dan eind aug een afspraak te maken.. ik ben iig rustig wb dat mijn lichaam 'normaal' is... thanx meiden groet Bengel