Hallo hallo, Ik ben bijna 29 zwanger en de laatste 2 weken heel regelmatig een harde plek in mijn buik, vaak op dezelfde plaats. Ik vraag me af of dit harde buiken zijn of dat het in dit geval bijvoorbeeld het kontje van de kleine kan zijn. Ik lees over harde buiken nl veel dat dan je gehele buik hard is, maar dat is bij mij dus niet het geval, het gaat om een plek ter grootte van een flinke vuist. Zoals gezegd gebeurd het wel heel regelmatig, dus als dit inderdaad harde buiken zijn is het volgens mij niet goed... Ik hoor graag van jullie! 23022009
Harde buiken is inderdaad je hele baarmoeder die hard word, aan de weken zwangerschap is de kans groter dat dat zijn billen of ander lichaamsdeel is. Ik voelde met 29 weken duidelijk zijn billen onder mijn ribben en ook waar zijn ruggetje lag
Bij een harde buik is je hele buik hard (bij mij alsof er een bowlingbal in ligt) en voel je ook de spierspanning in je hele buik. Een harde plek op dezelfde plaats klinkt voor mij ook als een kontje. Die van mij heeft de kont meestal rechtsboven liggen en als ze hem goed uitsteekt dan is die plek beduidend harder dan anders plekken. En soms zie (en voel!) je hem verschuiven.
Ja, dat is het kontje! Heb ik ook! Een harde buik heb ik af en toe, dan is je hele buik even hard en voel je het ook wat trekken. Misschien krijg je dat nog maar sommigen hebben het helemaal niet!
Dat klopt niet hoor! Ik heb heel vaak "plaatselijke" harde buiken. Als mijn kindje bovenin schopt krijg ik daar een harde buik, en als ze met haar handjes wriemelt zit het meer onderaan.
ik ben bijna 4 maanden en heb nog een klein buikje..maar het lijkt soms wel als of er inderdaad een bowlingbal zo hard zit, echt die spier spanning is dat dan harde buiken?