koortslip

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Dani84, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo

Ik heb een koorstlip en nu hoor ik dat het zo besmettelijk is. Heb gister de dokter al gebeld, en nu moet ik met de borstvoeding een mondkapje op.

Mag een compeed lip blaasje ook? Weet jij dat toevallig? Dan is het toch ook afgedekt? Ik weet dat ik zo min mogelijk mag knuffelen en al helemaal geen kusjes mag geven. Erg moeilijk hoor!

vanmorgen heb ik hem in bad gedaan met alleen zo`n compeed erop, en elke keer zo goed handen wassen..

Hoe kan ik zien of hij besmet is? of hij ook het virus heeft? las laatst iets over dat je kindje dan zo moe is enz.. maar ja zo klein slapen ze toch sowiso veel. Kun je het ook ergens anders aan zien?

Bedankt.

Groetjes Danielle

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Lijkt mij dat een compeed bescherming ook oke is. Want je koortsblaar wordt dan afgedekt. Niet kussen en knuffelen is inerdaad afzien, maar wel belangrijk. Als je kleine besmet wordt ben je verder van huis.
    Mocht Jarno koorts krijgen / uitslag / niet lekker dan moet je dat even bij de Ha melden.

Ilja

Share This Page