Hallo, ik heb even een vraagje. Als het goed is heb ik over een paar dagen mn eisprong. Nu werd ik vanochtend wakker met een zeurderige pijn in mijn onderrug wat ik eigenlijk nooit heb gehad en ben al een paar dagen misselijk. Nou ga ik er zelf vanuit dat dat komt door het stoppen met de pil. Maar wat ik nog niet snap he..kan je pas zwanger raken als je je eisprong heb gehad of hoeft dat niet per se?? (sorry misschien en domme vraag maar ik heb nog niet helemaal door hoe het in zn werk gaat ) en wanneer beginnen de symptomen of is dat voor elke vrouw verschillend? Liefs Jaslynn
Je kunt inderdaad pas zwanger worden als je eisprong is geweest, of rond de eisprong, want het eitje moet wel springen, anders kan het niet worden bevrucht. De symptomen en signalen zijn helaas voor iedereen zo'n beetje anders, en verschillen zelf per cyclus, dus je kunt er vaak niet veel van zeggen. Eisprong kan wel gepaart gaan met de dingen die jij beschrijft, pijn in onderrug en misselijkheid.... En helaas (om het nog makkelijker te maken ) is het als je net gestopt bent met de pil vaak nog lastig om te voorspellen hoe je cyclus gaat lopen en kan het zijn dat je allerlei signalen/kwaaltjes krijgt die op een zwangerschap duiden maar komen van het ontpillen.... Maar goed, als je over drie dagen je eisprong moet hebben zou het goed kunnen dat de pijn en misselijkheid daarvandaan komen....