redelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mikki, 9 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo,
    Ik zit met een dilemma, waar ik maar niet uit kom. Ben benieuwd hoe anderen hier over denken.
    Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden van ons tweede kindje. We zijn nu een paar maanden bezig. Goede vrienden van ons gaan eind dit jaar trouwen. Ze hebben aangegeven dat ze verwachten dat ik dan niet hoog zwanger of net bevallen ben, want ze hebben het op tijd aangegeven, vinden ze. Vinden jullie dat ze dat mogen vragen? Ik weet zeker dat ze boos zijn als ik wel rond hun bruiloft uitgerekend ben. Mijn vriend vindt dat ze het niet mogen vragen, hij wil gewoon door gaan. Ik twijfel of we niet twee manden moeten overslaan met proberen zwanger te worden, zodat we gewoon naar de bruiloft kunnen en geen gezeur hebben. Aan de andere kant, we wilden niet teveel leeftijdsverschil tussen onze kinderen, dat lukt niet meer omdat het zwanger worden dit keer wat meer tijd nodig heeft. Als ik rekening ga houden met hun bruiloft, betekent het weer 2 maanden uitstellen en bovendien, mocht het daarna wel raak zijn dan ben ik uitgerekend tijdens kerst....
    Ik kom er dus niet uit... Wat vinden jullie? Is het een redelijke vraag van onze vrienden?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik vind het eerlijk gezegd ronduit belachelijk dat je vrienden dit vragen.. het is JULLIE leven, als hun niet willen dat je hoogzwanger op hun bruiloft komt, hebben hun dikke vette pech vind ik persoonlijk.. als je zulke goede vrienden bent gunnen ze jullie liever vandaag dan morgen een zwangerschap..

ik ga in Juli ook trouwen.. wat geef ik er om als vriendinnen van mij hoogzwanger op mijn bruiloft komen? ik zou juist blij voor ze zijn..

ik zou gewoon doen wat JULLIE willen, en als je zwanger wordt en je niet op de bruiloft mag komen, weet je meteen hoe diep de vriendschap zit..

maar dit is MIJN mening..

heel veel sterkte ermee, ik snap goed hoe je je nu voelt

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind dit alles behalve een redelijke vraag van jullie vrienden.
    Alsof iedereen hun leven moet aanpassen omdat zij gaan trouwen... eh.. duh!
    Ik zou dus ook niet twijfelen en gewoon doorgaan met proberen je kinderwens te vervullen... zeker ook omdat het soms enorm lang kan duren voor het "raak" is. Eleke maand is het maar een relatief kleine kans dat je zwanger kan raken.
    Dus vrienden of niet... ze konden van mij de hoogste boom gaan zoeken om in te gaan hangen :)

4. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nee ik vind het niet redelijk, ik zou zoiets nooit vragen van mijn vrienden...als jij op het moment van hun bruiloft hoogzwanger bent of mss net bevallen, is het helaas pindakaas voor hen hoor

als je hier al rekening mee moet gaan houden, wat is dan het volgende :(

dus nee, ik zou hier echt geen rekening mee houden

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    :confused: nou sorry maar ik vind het echt schandalig dat ze het durven te zeggen!

Het zou natuurlijk erg jammer zijn als jullie niet aanwezig kunnen worden op hun dag maar ja, dat is dan pech hebben. Ik vind niet dat jullie je plannen op die van hun moeten aanpassen. Je weet nooit hoe het leven loopt, wie weet gebeurt er iets en gaan ze nog voor de bruiloft uit elkaar... heb jij 2 maanden gewacht :( En wie weet wacht je een paar maanden voor hun en moet je naar het ziekenhuis vanwege wat voor reden dan ook en kun je er ook niet bij zijn.

Dus nee! Ik vind het zeer onredelijk, zeer onbeleefd en niet getuigen van enig respect naar jullie leven/wensen om maar te verwachten dat je dan niet uitgerekend/net bevallen bent.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ben het helemaal met de andere meiden eens, dit slaat werkelijk nergens op! Ok, het zou jammer zijn als je er niet bij kunt zijn omdat je net een kleine hebt, maar wat is het voor onzin dat je er niet met een mooie flinke buik rond mag lopen? Zijn ze soms bang dat jij alle aandacht krijgt ofzo?

Gewoon lekker doorgaan met klussen en je niks van anderen aantrekken hoor!

7. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ze zijn bang dat ik de bruiloft mis omdat ik net bevallen ben. Het ergste is nog dat ik overweeg om twee maanden te wachten omdat ik bang ben dat ze boos worden. Dat zou natuurlijk nooit de reden mogen zijn. Jullie hebben gelijk: als het goede vrienden zijn, zou dit niks uit mogen maken.

8. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    jeeeezus belachelijk! Sory hoor maar dat kan echt niet!
    Maak haar ff duidelijk dat ze zoiets écht niet kan vragen van jullie of van wie dan ook!
    Als het een vriendin van mij was, zou ik echt wel ff laten weten dat ze zoiets niet kan maken hoor!

9. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Goedzo mikki...

Ik snap jou ook wel, ik ben ook zo iemand die liever idereen te vriend wil houden...maar goed, als zij dit van jou verwachten omdat ze het op tijd hebben aangegeven, vraag ik me af hoe goed de vriendschap is...dit bedoel ik niet lelijk, maarja...ik vraag me dat dan af.

Ik zou lekker doorproberen en als je zwanger bent so be it !

10. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Tja, ik ben het ook echt met de andere eens...
    Ik zou het zelf nog niet eens in mijn hoofd halen om zoiets te denken....

11. kimmutjuh

kimmutjuh Lid

7 jan 2009
    69
    0
    0
    Ben werkzaam bij TNT post goes, als chauffeur coll
    Goes Nederland
    nee dat ben ik net zo eens als met de rest, ongelooflijk dat ze dat durven vragen! het is idd jullie leven lekker zelf weten,
    tis net of ze bang zijn dat hun helemaal geen aandacht krijgen echt heel vaag. schandalig
    liefs

12. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Sorry maar ik ben het ook eens met de rest!
    :confused: dat ze dat durven te vragen :)
    Ik had dat nooit geaccepteerd.
    Belachelijk voor woorden, je gaat toch niet je leven aanpassen voor hun bruiloft!
    Als het echt goede vrienden zijn, dan vind ik zelfs dat ze het dan juist niet mogen vragen van jullie. Dan moeten ze juist blij zijn dat je in verwachting bent of dat je bevallen bent.

13. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    :confused: :confused: :confused: Oh My God!

Dat was echt eerlijk mn eerste reactie.. WAT EEN LEF! de arrogantie gewoon!

Sorry maar ik vind het net als de rest gewoon echt belachelijk. waar halen ze t lef vandaan?! alsof hun bruiloft belangrijker is als een kindje voor jullie?! komop zeg!

Bah ik vind t gewoon echt.. kan er geen woorden voor vinden..

Ik houd ook altijd iedereen te vriend en wil alles naar iedereens zin doen, hoewel ik ook wel weet dat dat niet kan.. maar als iemand me zoiets zou vragen zou ik ze gewoon uitlachen en dan vragen of ze serieus waren! :| dat ze t als geintje zouden zeggen ok, maar als ze dit echt menen..

NOUJA!

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wat belachelijk zeg om dat te vragen :confused:

Maar ik zou gewoon lekker door klussen hoor!

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Begint misschien eentonig te worden maarre....Hallo wat zijn dat voor mensen?!?! Ik denk dat zij alle aandacht willen en misschien bang zijn dat dat naar jou toe gaat dan. Echt hééééél egoistisch zeg! Niet doen hoor meid, het is jullie leven en jullie wens/kindje.

16. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik weet niet of ik zulke mensen tot vrienden zou benoemen.... vrienden gunnen je alle geluk, als niet, zijn het geen vrienden....

17. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Waar halen ze in hemelsnaam het lef vandaan om dat van jullie te verlangen? Hoezo egoistisch? :confused: Ze moeten zich diep schamen! Sorry hoor, maar die zou ik direct uit mijn vriendenboekje schrappen...het moet niet gekker worden, zeg!

18. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Idd zijn dat vrienden? Mijn vrienden/dinnen zouden nooooit zoiets van mij verlangen. Vind het dan ook absoluut niet redelijk!

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mensen die dat vragen zijn in mijn ogen geen echte vrienden.
    vriendinnen van ons zijn in augustus getrouwd, was ik toen niet hoogzwanger, maar wel heel erg moe.
    zij hadden er alle begrip voor als we toch niet zouden komen, we zijn dan wel geweest maar zijn rond 9 uur alweer weg gegaan (waren er om 1 uur smiddags), de volgende ochtend wel samen met hun en nog 3 geode vrienden van hun lekker ontbeten.

20. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik kan me wel indenken dat die 'vrienden' je er graag bij willen hebben, het is ook hun grote dag... Maar ik vind het te gek voor woorden dat ze van jou eisen, het is niet eens meer verlangen te noemen, dat jij het zwanger worden maar even lekker opgeeft. Omdat ze je niet met een dikke buik willen zien. Het eerste wat mij nu in gedachten komt is dat ze jaloers zijn...

Deel Deze Pagina