als je placenta voor ligt(tegen buikwand)

Discussion in 'Zwangerschap' started by iniminie, Jan 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    mijn vraag is,als je placenta voor ligt,tegen de buikwand,blijft je kindje dan standaard lager liggen?dan iemand die ene placenta achter heeft?
    of is er kans dat je later in de zwangerschap toch hoger gaat dragen?

dit is me vraag aan mam,s die al meerdere kindjes hebben en ervaringen hebben met voorliggende placenta
    tot hoe hoog uiterlijk kwam je buik op het laast?

dank je alvast voor de antwoorden ;)

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik draag voor en eigenlijk geen verschil qua dragen met de eerste (behalve kleinere buik hihi maar komt ook door andere dingen) in elk geval niets met placenta te maken..

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Iniminie; de ligging van het kindje heeft niks te maken of de ligging van de placenta voor of achter is. Ik heb ook een voorliggende placenta en draag best hoog inmiddels, komt gewoon omdat de baby groeit. Als je placenta echt onderin ligt, dan draag je als snel een stuk hoger, las ik ergens.

4. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik draag echt heel laag,en ben nu 19weken,en ze ligt nu al zo laag vanaaf week 14 ofzo
    ze is nog geen cm omhoog gekomen
    nu zei me vk dat ze hoogswaarschijnlijk in me bekken ligt
    maar hor kan zij dat zien vanaf buiten dan?
    en zou hij nog omhoog komen,me buik?

5. zogelukkig

Bij mij kwam de buik pas met 20 weken omhoog, maar toch voel ik de baby vaak onderin, echt laag dus.
    Als ik jouw 11 weken foto zie, zie ik toch een mooie buik hoor en niet alleen maar laag!
    De vk kan de hele baarmoeder voelen, kan (=durf) ik zelf ook inmiddels, zelfs door m'n spekjes heen, dus het moet jou zeker lukken! ;)

6. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ja ik heb zker een buikje ja,maar vanaf 2vingers onder me navel tot erboven,is zachte massa,voel daar niks
    en van onder,echt dus net boven me schaambot voel ik de kleine,vanuit die positie trappelt ze ook,echt op me blaas en dergelijke
    ik dacht toch echt dat ze allang omhoog had moeten komen?
    als ik sommige hoor,die voelen de baby,s echt al bij de navel en erboven zelfs

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Pas na de twintig weken komt je baarmoeder echt boven je navel uit hoor. Bij mij was het met de controle op 19 weken dat de BM ongeveer 2 vingers onder de navel zat en met 23 weken zat hij er ongeveer 2 vingers boven.

8. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ja klopt,me rand eindigt ook echt ongeveer 2 vingers onder me navel
    dus me baarmoeder ligt op schema
    maar de baby ligt echt nog laag,echt net boven me schaambot,want als ze trappelt voel ik dit echt puur op me blaas
    ik voel ze nooit ergens erboven
    is toch laag tegenover me baarmoeder?

9. zogelukkig

Mijn bm zat met 21 weken 4 vingers boven de navel en toch voel ik de kleine nog steeds lekker onderin schoppen, op de blaas je; heel fijn! :)

10. Bbelly

Bbelly Actief lid

Nov 9, 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Waar de placenta zit, voel je de beeb niet, dus als ie daar beweegt, voel j dat niet, terwijl je het wel voelt als ie links, rechts, of in jou geval eronder beweegt. Ik heb ook een placenta aan de voorkant en dat is vlgs mij verder niks anders dan op een andere plek.. bij sommige moeders ligt de placenta "ervoor", meer voor de uitgang.. dat kan lastig zijn bij de bevalling. Ik denk dat daar soms misverstanden over zijn.

11. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik ga dan maar gewoon afwachten tot na 24 weken,of ze idd omhoog te liggen komt ;)

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    bij mijn 20 weken echo zeiden ze dat mijn baarmoeder tot mijn navel kwam.

13. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ja ik merk wel dat het bij iedereen erg kan verschillen
    ik ben toch is benieuwd bij me 20weken echo wat ik te horen krijg ;)

Share This Page