Mijn cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Zindy, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Op 17 januari had ik eigenlijk weer de pil moeten slikken (na mijn stopweek), maar dit heb ik niet gedaan, omdat we zwanger willen worden.
    Deze dag zie ik dus als de dag dat ik gestopt ben met de pil.

Nu ben ik 9 februari weer ongesteld geworden (voor het eerst sinds ik gestopt ben met de pil). Vanaf wanneer moet ik tellen wat mijn cyclus betreft?
    10 januari was dag 1 van de stopweek, maar ik had toen nog geen bloedverlies. Dit kwam bij mij altijd op dag 3.
    Ik neem aan dat ik wel vanaf dag 1 moet tellen? Dat zou dus betekenen dat ik een cyclus van 30 dagen heb, toch?

En kan ik er nu vanuit gaan dat ik een cyclus van 30 dagen heb of zou mijn volgende cyclus ineens 20, 28 of 40 dagen kunnen bedragen?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :oops:

Oh... en nog een vraag; op 7 en 8 februari (en volgens mij ook 6 februari al) had ik een soort roze afscheiding. Alsof er al wat bloed tussen zat. Moet ik dit meetellen als ongesteldheid? Of pas 9 februari, toen het echte bloeden begon en ik ook enorme buikpijn kreeg?

2. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Je cyclus begint op de eerste dag dat je bloed verliest......

9 februari ben je voor het eerst natuurlijk ongesteld geworden. Dit is dan ook de 1e dag van je cyclus......Nu moet je afwachten wanneer je weer ongesteld wordt.......De dagen daartussen zijn dan het aantal dagen dat je cylcus heeft geduurt.

Wat betreft het stoppen met de pil. Op het moent dat je ontrekkingsbloeding kwam (ongesteldheid na het slikken van de laatste pil) kan je het beste niet meerekenen omdat die door de pil is opgewekt.

Zo kort na het stoppen met de pil kan je cylcus erg van slag zijn (zie mijn onderschrift). Schrik hier niet van en raak niet in paniek, dit is normaal. Het kan wel een jaar duren voor je cyclus weer helemaal op orde is.......Bij twijfel kan je natuurlijk altijd naar de huisarts, maar die zal je waarschijnlijk het advies geven om rustig te wachten!

3. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Ik kan dus het best gewoon doorgaan met ons 'normale' leventje en 2-3 keer per week vrijen, aangezien mijn cyclus misschien onregelmatig is?

4. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Ps....wat betreft je cyclus nu (al zou ik hem niet meerekenen). op 13 januari heb je je ontrekkingsbloeding gehad (10 jan gestopt, 13 januari bloed). 9 februari ben je ongesteld geworden. Daar zitten dus precies 28 dagen tussen. Je eerste cyclus zonder pil is dus 28.....Dit is erg netjes.....Had gewildt dat ik dit had!

Je kan nu dus uitgaan van 28, maar schrik niet als het nu ineens veel langer duurt. (maar hoop het natuurlijk niet voor je).

Je ongesteldheid = bij helderrood bloed.....Dan begint je nieuwe cylcus!

5. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Wederom bedankt!

Ik heb mijn banner aangepast; ik ga nu uit van een cyclus van 28 dagen i.p.v. 30 dagen. Maar ik zal er rekening mee houden dat mijn volgende cyclus heel anders kan zijn.

Ik ben erg benieuwd! :)

6. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Weet je,

Probeer er vooral van te genieten. Zeker in het begin. Vrij wanneer jullie zin hebben, ga niet alles afmeten op een kalender enzo. Daar wordt je zo gefrustreerd van. Zelf werd ik op een gegeven moment echt gek van mijzelf. Was echt uren achter elkaar op het forum te vinden, zocht alles op, hield een kalender bij enz....Nu ik het allemaal wat los gelaten heb voel ik me een stuk relaxter. Ik kijk nu alleen op het forum als ik er echt zin in heb, lees ff geen boeken meer over zxwanger worden en vrij vooral wanneer we zin hebben en niet omdat het moet.

De weg kan heel lang zijn, als je verhalen hier leest.......dus geef niet op.....het komt vanzelf (als het goed is).....

Behalve vlak voor mijn NOD, dan wordt ik zenuwachtig.....moet nog 2 weken wachten tot testen, hoop natuurlijk echt wel dat het raak is!

Succes met alles!

7. Zindy

Zindy Actief lid

Dec 31, 2008
    306
    0
    0
    Bedankt! Jij ook veel succes, ik hoop dat het raak is voor je! ;)

We hebben ons inderdaad voorgenomen om nog geen zwangerschapsboeken, baby spullen etc. aan te schaffen. Ook blijven we gewoon vrijen op ons normale ritme.

Ik vind het erg leuk om dit forum door te lezen (heb ik vandaag pas voor het eerst gedaan omdat ik nieuwsgierig was naar mijn cyclus), maar ik ga niet te hard van stapel lopen! Al is dat best moeilijk, omdat je gewoon zo graag wilt! :)

8. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

Feb 1, 2009
    264
    0
    0
    Ik vind het vooral makkelijk voor je cyclus. En die is nu van mij 26dagen, dus dat is echt netjes. En ik probeer ook zo weinig mogelijk te lezen want je wordt er echt gek van dan, en ik probeer wel mijn vruchtbare periode sex te hebben en voor de rest ook en dan zien we wel wanneer het raak is.
    Maar ik hoop wel nog dit jaar.....

Succes allemaal.
    gr,Sun

Share This Page