Hallo, Een tijdje geleden heb ik de echo gehad en is gebleken dat het vruchtje niet verder groeide. Heb toen gekozen voor de tabletten en niet voor het curreteren. Helaas heb ik maar een klein beetje verloren d.m.v. de tabletten. Dus maar even afwachten of het dan toch spontaan ging. Voor vandaag stond weer een afspraak gepland in het ziekenhuis om te kijken of de baarmoeder nu helemaal leeg was, maar vanacht is het begonnen met bloeden en ook echt heel veel, ik heb amper geslapen kon om de drie kwartier opstaan om weer naar de wc te gaan en van maandverbandje te wisselen. De hele dag door ook flinke buikkrampen gehad en bloed verloren. Nu had ik even een vraagje, weet iemand of het kwaad kan als ik vanavond een paracetamol inneem of een ibuprofen? Want ik blijf gewoon hele erge buikpijn houden? Groetjes Sarah
Hoi, allereerst veel sterkte in deze vervelende en treurige tijd. Ik heb bij mijn MK ook gekozen voor tabletten. Gelukkig hielpen die bij mij, maar de gyn had me gewaarschuwd dat ik echt wel veel pijn kon hebben, en heeft me dan ook een pijnstiller met codeïne voorgeschreven, dat is volgens mij nog "straffer" dan een paracetamol, dus ik zou het gewoon nemen hoor. Liefs, Sunnyke
hey seertje08 ik heb afgelopen zaterdag t vruchtje verloren en ik mocht minstens 4 paracetamol innemen, dat werd me zelfs voorgeschreven door het ziekenhuis...ik had vreselijke krampen en gilde alles bij elkaar dus het mag gewoon
Ohhh gelukkig, dank jullie wel voor jullie snelle reacties, ik hield het niet meer uit hier van de pijn. Heb net meteen maar een lekker kopje thee gezet en twee paracetamol ingenomen. Zul je net zien he, ik kan de kruiken nergens meer vinden van ons, dus ga voor het slapen gaan nog maar een keertje lekker in bad. Heel erg bedankt allemaal.
even een tip: Ik kon geen kruik verdragen en de dag erna ging ik in een warm bad en kreeg ik ontzettende krampen, van de hitte gaan je bloedvaten juist open staan, dus let op goed?!
Ik kreeg te horen dat ik max 6 paracetamol per dag mocht nemen. Achteraf bedacht ik me pas dat het tijdens een miskraam eigenlijk niet zoveel uitmaakt wat je neemt... het kindje leeft niet meer maar je bent nog zo zwanger aan het zijn... Ik heb uiteindelijk een zetpil met 1000 mg paracetamol genomen, gelukkig had een vriendinnetje die in huis, ik was namelijk ook aan het overgeven en hield geen tabletten binnen...
yep klopt ik had een zetpil van het ziekenhuis gehad, toen ik zon krampen had en naar de wc ging, had ik diarree en heel veel bloedverlies en van de buikkrampen ook nog eens moeten overgeven, het leek wel even of ik doodging!
ik had diclofenac (of hoe je het maar schrijft) 100 mg 4x daags en daar bij nog 4x daags paracetamol 1000 mg en het hielp nog niks dus ja het licht er denk ik maar net aan welke dokter vk og gyne je hebt en zo dra ik al voel van ik krijg een mk en begin bloed te verliezen vraag ik gelijk me pillen al weer aan dan heb ik ze eerder in huis voor het fijt als het dan echt mis gaat dat ik ze dan niet nog is aan meot vragen en nog 1 of 2 uur over de grond moet kruipen van de pijn omdat de gyneceloog het naar de apotheek heen moet faxen en als die druk is kun je zo 2 uur wachten
Ik kreeg van de gynaecoloog zelfs de 'tip' om twee paracetamols in combinatie met nog een ibruprofen te slikken en dat vier keer per dag. Hielp mij beter dan de diclofenac, waar ik voornamelijk darmproblemen van kreeg . Je mag behoorlijk wat slikken als het maar niet te lang achter elkaar is. Hele veel sterkte nog met je verlies.
Ik heb gisteren inderdaad maar 2 ibuprofen ingenomen, kort daarna is alles volgens mij ook "afgekomen". Ik heb vandaag maar even naar het ziekenhuis gebeld, en daar vertelde ze mij dat ze inderdaad vergeten waren om mij medicijnen voor de pijn mee te geven. Ik durfde geen paracetamol in te nemen omdat ik dus niks meekreeg. Ik ben blij dat ik nu van de pijn af ben, ik moet zeggen kort nadat het was "afgekomen" had ik geen pijn meer, maar ik weet niet zeker of dat nou daardoor kwam of omdat ik net de iboprufen had ingenomen. Ik hoop dat ik het nooit meer hoef mee te maken, maar als het helaas wel zo zal zijn, weet ik wel dat ik meteen de medicijnen moet aanvragen. Bedankt voor jullie goede en snelle tips. Groetjes
meid heel veel sterkte nog met dit verlies. Hoop als jullie weer ervoor gaan dat je weer snel zwanger mag zijn en dat het wel een goed afloop heeft. Dikke knuffel van hieruit.
Heb een beetje zitten wikken en wegen of ik het nog zou schrijven aangezien het mosterd na de maaltijd is. Maar misschien toch nog handig voor andere vrouwen die een miskraam aan het doormaken zijn. Het beste wat je kunt doen bij vragen of twijfel (is dit wel goed ) is denk ik je eigen verloskundige bellen, ook al is het avond of nacht. Ik heb het ook gedaan, ook al voelde ik me er niet helemaal gelukkig bij, maar een miskraam is gewoon heel heftig. en zij hebben er hoop je toch verstand van. Mijn verloskundige zei dat ik alleen paracetamol mocht slikken omdat andere 'vrij verkrijgbare' pijnstillers bij drogist en apotheek zoals ibuprofen etc vaak een bloedverdunnende werking hebben. Medicatie die je op aanraden van gynacoloog en vk krijgt is natuurlijk een heel ander verhaal. De paracetamol hielp bij mij wel om de weeen achtige pijn te verzachten, maar op eengegeven moment (zo'n 2 uur erna) vond ik wel dat de pijn er dwars doorheen kwam, maar dat was ook op het moment dat ik het vruchtje verloor. Veel sterkt met het verwerken vd miskraam Seertje en ook alle andere meiden. Het blijft gewoon allemaal behoorlijk heftig en verdrietig .