Hallo dames van het forum... Ik wil toch eventjes mijn verhaaltje kwijt hier. Ik ben gister terug gekomen uit het ziekenhuis en eindelijk terug. Hier mijn verhaal. Een aantal weken geleden opende ik hier al een topic over het vele overgeven tijdens mijn zwangerschap. Ik ben hiervoor 'behandelt',maar ben er neit zo tevreden over. Ze hadden me toen meteen al naar het ziekenhuis moeten sturen, in plaats daarvan geven ze 'de zoveelste misselijke zwangere' wat tabletjes en sturen ze je weer naar huis... Meteen die week daarop ging het ontzettend mis. Dat ik niks binnenhoud met mijn 9 weekjes is niks nieuws... Maar het werd me toch een beetje teveel dus besloot ik er naar te vragen wanneer ik de volgende dag mijn echo zou krijgen. Zo kreeg ik mijn echo (bij de gyna in het ziekenhuis) en alles was goed. Prachtige foto meegekregen en daarna toch maar voorzichtig gemeld hoe het zat. Dat ik nu toch aardig lang aan het overgeven was,en al op uitdroging met tabletjes naar huis was gestuurt. Mijn gyna liet meteen urine afnemen en een half uurtje later kwamen de resultaten. Heel lullig gezegt: ik was mezelf aan het vergiftigen.(geen zwangerschapsvergiftiging hoor) Ze hebben getest op aceton in m'n urine,wat aangeeft of je 'vochtig genoeg' bent. Deze was schreeuwend hoog met 3+. Deze mate is niet alleen gevaarlijk voor mij,maar ook voor mijn kindje. Goed,ik werd dus meteen naar de opname-afdeling gebracht waar ik een vragenvuur kreeg en een bed kreeg toegewezen. Voor ik het wist zat er een infuus in en mocht ik niet meer uit bed komen. Dit is zo snel en onwerkelijk gegaan voor mij dat ik het zo snel niet eens kon bevatten.Ik kwam voor een echo,en lag een uur later ineens achteraf in een grijze kamer aan een slang in m'n arm. Ik vond het allemaal erg griezelig,maar begreep dat dit moest voor mij en mijn kind. Zo heb ik in 2 dagen 6 liter vocht gekregen en urinetests wezen nog steeds uit dat ik uitgedroogt was met 2+. Al met al heeft het 4 dagen van 24uur infuus geduurt voordat ik weer enigzins 'niet gevaarlijke resultaten' had. Het overgeven was nog steeds erg,dus moest ik nog steeds blijven en trainen met een dieetiste. Eindelijk ging het beter en mocht het infuus eruit.(waar ik overigens een fijne aderontsteking aan over heb gehouden..) Nu ben ik sinds gister weer thuis,onder voorbehoud. Ik mag het thuis proberen,maar zodra ik weer moet overgeven moet ik terug. Ik heb het nu aardig in de hand; als ik om de 2 uur een boterham eet gaat het aardig. Verder moet ik nog erg veel drinken,waarvoor ik 's nachts zelfs mijn wekker moet zetten. Voor mij,is zwanger zijn niet altijd rozengeur en manenschijn, al heb ik het er natuurlijk wel voor over. Mijn kindje heeft gelukkig geen schade ondervonden aan mijn ziekenhuis avontuur en maakt het goed. Nu moet ik voorlopig elke 2 weken terug voor controle en bloedonderzoeken,maar blij dat ik weer thuis ben. zo'n ziekenhuis is niks voor mij,en zeker niet na 11dagen!
Zo dat is een verhaal zeg timiris! Dan schrik je indd wel, gelukkig dat ze er wel op tijd bij zijn geweest! Zelf ben ik ook ontzettend misselijk geweest, maar gelukkig kon ik het vocht aardig goed binnenhouden, wel moest ik ook regelmatig mijn urine laten controleren. Dat zwanger zijn niet altijd rozengeur en manenschijn is daar weet ik alles van, maar geloof me, je krijgt het mooiste wat er bestaat er voor terug. Gewoon proberen vol te houden!!
Wat een verhaal zeg. En dat toch vrij vroeg in je zwangerschap. Hoop voor je dat de rest van je zwangerschap beter verloopt en je er toch van kunt genieten. Mag je wel nog gaan werken of moet je nu al thuis blijven hierdoor??? Veel sterkte en probeer zoveel mogelijk van de goede dingen te genieten. Groetjes
Jeetje, das ook wel even schrikken zeg! Hopenlijk blijf het nu wel goed gaan. Wel fijn dat je om de 2 weken terug moet komen. Sterkte meid! Liefs Corina
wow, wat een verhaal en wat een fouten hebben de dokters gemaakt in het begin zeg Uiteindelijk word je dan geholpen en dan loop je ook nog eens een aderontsteking op.......... zucht jij hebt je portie ongeluk wel gehad voor deze zwangerschap! Ik hoop dat het goed blijft gaan nu !!!!!!!!!! Ik wens je veel geluk toe liefs Kiowa
Jeetje wat heftig allemaal! Wat goed van je dat je er nog op terug kwam bij de gyna. Je moet er niet aan denken als je er nog langer mee door had blijven lopen. Heel veel sterkte!!!
Jeetje, en dat terwijl je nog zo kort zwanger bent. Ik hoop dat dat je gehele porsie is geweest en dat je de rest van je zwangerschap geen verassingen meer staan te wachten.
Ik heb precies hetzelfde gehad. Tegen mij was gezegd dat pas als je een dag of vier niks meer binnen houdt, ook geen kleine slokjes, het niet goed meer gaat. Ik ben dus ook opgenomen geweest met aceton +3. Met mij gaat het gelukkig goed sinds ik uit het ziekenhuis ben. Ik hoop dat het met jou ook goed blijft gaan.
Dit is nou waar ik zo bang voor ben. Ik zet als ik 's ochtends beneden kom meteen een glas water klaar. Kop thee erbij (dat lust ik nu eindelijk weer). 's Middags mok bouillon, en weer water. Mijn urine is gruwelijk donker, maar ja.. al paar keer gecontroleerd en gelukkig goed. Mijn huisarts is juist erg bang voor de uitdroging, en hij heeft me zo op het hart gedrukt om hoe moeilijk het ook is om te blijven drinken. Ik drink nu echt te weinig, maar ik heb vertrouwen dat 1 liter op een dag nog redelijk is (dit is wat ik ook binnenhoudt). Het is bij mij dus iets minder erg, maar nee, een roze wolk daar zie ik niets van! Voel me ziek, ben gewoon ziek! En ja weet wat het goede doel is over iets meer dan 6 maanden. En ik weet dat het overgaat, is het niet binnen 2 weken dan wel over 6 maanden! Maar nu heb ik en iedereen in mijn omgeving hier last van. (Want ik kan niets meer doen behalve bankhangen, slapen, overgeven, paar meter lopen) Sterkte, en ik voel met je mee! Groetjes Daphne
Jeetje Timiris, Wat eng allemaal. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan met je. Wat jammer dat ze jou gewoon naar huis heb gestuurd met tabbletten. Jeetje, goed dat je toch weer terug naar de zh ben gegaan voor controle. De manier waarop je gelijk opgenomen was vondt ik een beetje eng - gelijk in een kamertje met infuus. pff meid, heel veel sterkte. Ik hoop dat het van nu de betere kant op gaat. Liefs Sal
Allemaal bedankt..! Ik wist ook niet dat uitdroging zo snel kon gaan hoor,maar als je éénmaal achterloopt met je vochthuishouding,is het erg moeilijk de schade weer in te halen... Ik heb nog niet moeten overgeven,dankzij mijn dieetiste. Ik heb een plannetje gekregen wat goed werkt als ik me er strikt aan houd. Dit houd in voor mij: Hartige dingen eten,niets zoets-dan gaat het mis Om de twee uur een boterham,ook als je misselijk bent. 2 keer per dag warm eten in de vorm van lichte dingen als rijst en salade. Verder heb ik van die spa flesjes waarvan ik er per dag ongeveer 4 moet leegdrinken. Hier heb ik nog wel moeite mee,want als ik veel drink,wordt ik juist erg misselijk. Ook heb ik geleert dat als ik misselijk ben en bijna over moet geven,om in bad te gaan liggen en wachten tot het afzakt. Zo mag ik inderdaad niet werken,maar door het overgeven zat ik ook al een tijdje in de ziektewet. @daphne78: 1 liter per dag is zéker niet genoeg. Tenminste,normaal gesproken niet,het houd je misschien wel buiten uitdroging,maar ik hoop voor je dat je snel weer kunt drinken meid! En boullion mocht ik de eerste dagen juist niet,omdat het zout erin teveel vocht opeist. (weet niet precies meer hoe dat zit) En een tipje: zet 's nachts 2 keer de wekker en drink een bekertje water. Als je moe bent slaap je zo weer verder zonder dat je lichaam tijd heeft te gaan overgeven. Ook heb je 's nachts vaker dorst dan je denkt.
jemig zeg, dat is echt schrikken, hoop dat je je gauw weer wat beter gaat voelen, en straks nog genoeg mag genieten.