Nutriton van tevoren mengen met voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by Elin78, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    De nachtvoedingen voor ons zoontje maak ik van tevoren klaar. Omdat hij veel spuugt, krijg hij nutriton. Weet iemand of je dit van tevoren door de voeding kan doen, of dikt het dan teveel in?

Verder krijg ik tegenstrijdige adviezen over de hoeveelheid voeding. Mijn zoontje is 8 weken en weegt ruim 5 kg. De een zegt 100 cc, de ander 150.
    Wat drinken jullie kindjes?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe vaak krijgt je zoontje nog de fles?

Die van mij weegt nu ruim 5,5 kg en krijgt 5 keer 190 cc. Ik heb een hongerlap.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt nog 7 a 8 voedingen. Ik combineer BV met KV.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    150cc per kilo lichaamsgewicht delen door het aantal voedingen en dat is dan wat hij ongeveer nodig zou hebben per voeding ;)!

Dus bij jou, ruim 5 kilo en 8 voedingen. Ik doe even 5.3 kilo dat is toch wel ruim 5 kilo toch?

5.3 kilo x 150cc = 795cc over de gehele dag.
    795cc : 8 voedingen = 99.375cc -> 100cc per voeding ;)!
    Ik zou persoonlijk omdat je dan dus niet weet of ie echt 8x gaat komen wat extra doen, dus 120cc aanmaken, en dan gewoon kijken wat hij lust. Met 7 voedingen zou je namelijk uitkomen op 113.57cc per voeding ;) zou dus gewoon iets extra's geven, als ie niet meer hoeft stopt ie vanzelf met drinken.

Nutriton, geen ervaring mee maar dat is er naar mijn weten voor dat de voeding in de buik van de baby na het drinken dikker/vaster word zodat het minder makkelijk uitgespuugd kan worden. Ik zou die dus er pas in doen wanneer je het flesje warm maakt voor de nacht. Als die al 2 uur staat te wachten is er natuurlijk mee gebeurd wat eigenlijk pas had moeten gebeuren in het buikje ;)! (zomaar mijn gedachte hoor, zoals ik zeg, geen ervaring mee ;))!

Liefs, Hanneke!

5. Mijn dochter weegt 4,5 kilo en krijgt nu al flessen van 150 cc. Van 120 cc was ze niet voldaan. Dus gewoon kijken wat je zoontje op kan. Hij geeft vanzelf wel aan als hij meer nodig heeft.

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

hier ook een nutriton gebruiker, doe het pas in de fles bij het klaarmaken, dus niet van te voren al. Seth is ook rond de 5 kilo en drinkt 5x 170cc

7. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

Feb 24, 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Hier ook Nutriton pas in de fles als je het warm hebt gemaakt anders wordt het van die vieze dikke smurrie.

Share This Page