Hallo, ik ben nieuw op deze site en weet dus nog niet zo goed hoe alles werkt, maar heb wel een vraag. Afgelopen vrijdag zou ik volgens de ovulatie test het meest vruchtbaar zijn. Nu heb ik vanaf maandag al een dof gevoel in mijn buik en is mijn temp geklommen van 36.4 naar 37.1 ik kan helaas pas 23 maart testen omdat ik een cyclus van 47 dagen heb, zou ik zwanger kunnen zijn of maak ik me druk om niets. Angelique
Gangbaar is dat je 14 dagen voor je volgende menstruatie vruchtbaar bent. Dit houd dus in als je afgelopen vrijdag 27 febr. vruchtbaar was je rond 13 maart je menstruatie kunt verwachten. Dit is dus ook de testdag.
na ovulatie heb je progesteron stijging in je bloed dat veroorzaakt temp stijging. progesteron heeft een piek ongeveer n week na ovulatie. wanneer je ongeveer 2 weken na ovulatie n tweede stijging hebt dan kun je zwanger zijn. deze tweede stijging komt door je baby die zich lekker thuis voelt in je buikje. warm en cozy. dus afwachten. je kunt testen twee weken na ovulatie. dat is 2 weken na afgelopen zaterdag. succes!
Yep, 13 maart is je nod dan hoogst waarschijnlijk, je cyclus is dus 37 dagen deze ronde! Dus over 8 dagen kan je testen
tja en vrijdag je meest vruchtbare dag. Dag erna dan misschien je eisprong dan denk ik niet dat je al klachten kan hebben want je innesteling is ongeveer zo'n 5 dagen na je eisprong. Meestal kan je vanaf die tijd klachten krijgen.