vraagje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bianca, Aug 18, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bianca

Bianca Fanatiek lid

Jun 5, 2005
    1,252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    hallo,

ik heb gisteren het verlossende nieuws gekregen dat mijn bloedtest positief was!! Maar nu vroeg ik mij af hoever ik al ben! Ik had op 8 juli mijn eerste dag van mijn laatste regels, 20 juli buikpijn, 21,22 en 23 juli beetje bloedverlies. Gemiddelde cyclus 34 dagen, langste 36 dagen!

Ik ben zo benieuwd! Bedankt voor jullie antwoord!!

Groetjes
    Bianca

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Bianca,

Gefeliciteerd! De eerste dag van de laatste menstruatie was 8 juli, ik ga dan even niet uit van het bloedverlies van de drie dagen in juli. Omdat je zelf zegt dat het een beetje was en 8 juli de EDLM was. Waarschijnlijk was dat bloedverlies, een innestelingsbloeding?!

8 juli 2006 was op een zaterdag, bij een cyclus van 28 dagen, zou je op 14 april 2007 komen. Met een gemiddelde cyclus van 34 dagen tel ik daar nog 6 dagen bij op (34-28=6), dus 20 april... Maar als een echo veel afwijkt of je net met de pil bent gestopt of andere factoren, kan de datum nog bijgesteld worden. Je eigen verloskundige stelt in principe samen met jouw gegevens de datum.

Maar als we even uitgaan van 20 april 2007 (vrijdag), ben je precies 5 weken. Hopelijk ben je snel de eerste periode door, zonder al te veel misselijkheid.

Groetjes,
    Japke

P.S. de banner klopt dus!

Share This Page