hoi hoi sinds fynn geboren is.is bij mij het rimte echt helemaal weg.en ik zei altijd ik leg hem om 11 uur op bed en om 1 uur eruit en dan om 4 uur weer tot 6 en dan eten spelen en om 8 uur weernaar bed tot de volgende dag. nou wat een lachertje zeg ik voed op verzoek en er zit nog steeds niet echt een echt ritme in maar dat maakt niet uit.alleen het slapen overdag en de bedtijden nee hoor helemaal niets.het werkt totaal niet. overdag kan ik hem wel weg leggen maar dat is een 20 min en dan is hij weer wakker hij is een buikslaper dus overdag in de kinderwagen ik durf hem nog niet alleen boven te leggen. maartijden nee daar doet hij niet aan hij gaat echt slapen wanneer hij dat wil.de nachten gaan wel super lekker de laatste voeding en dan gaan slapen.maar overdag nee hoor niets mee te beginnen. wat doe ik fout?
Hee hallo! Onze kindjes zijn bijna even oud zie ik, leuk! Ik voed ook op verzoek (flesvoeding) en het gaat hier ongeveer elke dag zo: * nachtfles meestal tussen 3 en 4, uurtje mee bezig met luier, even rechtop houden enz, dan weer slapen tot 6-7 uur, dan weer fles. * dan is ze tijdje wakker, leg ik haar in de wipstoel beneden, dan ontbijten wij, daarna heeft ze het in dat stoeltje ook wel gezien en neem ik haar mee naar boven, dan omkleden en beetje wassen op aankleedkussen en dan gaat ze in haar bedje slapen, ongeveer een uurt tot anderhalf uur. Dan weer een fles en een tijdje in de box, als ze dan moe wordt leg ik haar weer in bed of als het mooi weer is, in de wandelwagen zodat ik dan alleen nog het jasje hoef aan te doen als we de deur uitgaan. 's Middags slaapt ze vrij lang, meestal wel 3-4 uur aan een stuk. Dan weer een fles en in de wipstoel want dan is het ook weer etenstijd voor ons en ligt ze bij ons op tafel of ik zet haar voor de schuifpui, kan ze naar buiten kijken. Ze is nu 's avonds wat meer wakker, valt meestal pas tegen 21u in slaap in de box. Ik doe haar ook 's avonds in bad, tussen 21-22u en dan daarna de laatste fles, dan slaapt ze lekker lang. Dat is het ongeveer in grote lijnen, echte tijden heb ik niet voor je maar ik denk dat rust en regelmaat het belangrijkste zijn, gewoon steeds hetzelfde aanhouden, dat is voor je baby het duidelijkst. Supernaam heb je trouwens gekozen voor je zoontje! Succes, ik denk dat je na verloop van tijd vanzelf in een ritme komt, dat zal ook je zoontje bepalen denk ik hoor.
dankje. dus die van jou is ook tegelijk met de koningin jarig? fynn is gewoon echt heel veel wakker en hij wil dat ook echt niet slapen.hij slaapwel na de voeding soms 20 min soms ook wel 1,5 uur maar dan houd het echt op.zoals nu ook hij is in slaap gevallen op mijn arm tijdens de voeding.ik heb hem nu maar in de box gelegt maar ik denk dat hij over 10 min wel weer wakker is.ik baal er zo van. hij slaapt gewoon echt weinig.
Nee, Charlotte is op 3 februari geboren. Tja, ik vind het vreemd dat hij zo weinig slaapt. Hier heb ik Charlotte vanochtend om 7u een fles gegeven en rond 8.45 terug in bed gelegd, ze slaapt nu nog steeds! Ik ga haar zo wakker maken want ze was vanmorgen erg vroeg wakker, half 6, dat is ze nu aan het inhalen denk ik maar daar gaan we niet aan beginnen Wat zeggen op het CB van zijn weinig slapen? En hoe gaat het 's avonds/ 's nachts dan bij je?
Hoi, zou je kindje dan in ieder geval op het eigen kamertje leggen... Dikke kans dat dat beter werkt. Met een goede babyfoon hoor je vaak meer dan als je er vlak naast zit, is mijn ervaring: elk zuchtje wordt mega versterkt, En verder: op www.inbakeren.nl kun je zien hoeveel je kindje zou moeten slapen. Als je kindje daar niet aan komt (en 1 of 2 uurtjes minder dan het gemiddelde is niet erg, als je kindje wel vrolijk en actief oogt), zou ik eens kijken of er dingen zijn die je uit kunt sluiten: Is er een fysieke oorzaak voor het weinige slapen? Kijk eens op www.kiss-kinderen.nl : als je die symptomen in grote mate ziet bij je kleintje moet je eens langs een osteopaat gaan, (ook als je twijfelt: beter een keer voor niks, dan dat het wel achteraf wel blijkt te zijn: hebben we hier gehad). Voor een goeie osteopaat: www.osteopathie.nl (En voor de goede orde: ik heb geen aandelen osteopathie, Hier heeft het gewoon giga goed geholpen!). Wappert je kindje zichzelf wakker? Dan misschien gaan inbakeren? Voldoende rust en regelmaat? Hou dezelfde volgorde van handelingen aan, dus bijv: slapen, verschonen, voeden, knuffelen/spelen, slapen, enz. Vaste tijden hoeven niet, als je kindje maar elke keer eerst verschoond en dan gevoed wordt, of welke volgorde voor jullie ook maar handig is). Een vaste slaapplek is dan ook het handigste. Zorg verder dat je prikkels reduceert: niet teveel de TV aan, radio zacht op de achtergrond en ook niet te hard, niet tig keer per dag de deur uit, niet bij weet-niet-hoeveel mensen op de arm, enz... (zeg niet dat je dat doet, maar dit zijn enkel wat voorbeelden van dingen die je kindje enorm overprikkeld kunnen maken). Succes! O,l by the way: met deze tips is het niet van de ene op de andere dag over, geef het ook even een weekje om door te werken zeg maar,
hoi hoi fynn slaapt de avonden en nachten gewoon goed vanaf een uur op 8 tot een uur of 7. en dan komt hij 2 keer voor een voeding 2 van 10 min ongeveer.en daarna slaapt hij gewoon weer.in zijn wieg. hij wappert niet want hij slaapt op zijn buik.tv en radio staan hier ook niet aan overdag.er komt ook verder niemand die hem vast houd hier. dus dat is het niet. hij is verders een tevreden beebs vrolijk etc.we hebben ook dezelfde volgorde eerst 1 borst dan verschonen dan de andere.. bij het bureau zeggen ze alleen dat hij waarschijnlijk weinig slaap nodig heeft hij slaapt denk ik z'n 16 uur per dag.en dan ook nog wat haze slaapjes
Als ie wakker wordt, haal je hem dan direct uit zijn bed? Tobe wordt overdags ook tig keer wakker, maar ik laat hem gewoon liggen. Meestal slaapt ie na een paar minuten weer verder. Zo'n onrustig slaapritme is normaal bij baby's. Een lange slaapcyclus maken ze namelijk nog niet. Alleen de ene baby slaapt wat makkelijker verder dan de andere. Je moet ze wel de ruimte geven om de slaap weer te hervatten.
Tess slaapt overdag ook bijna niet eigenlijk alleen als we wandelen en heel af en toe s'middags een uurtje, daarentegen gaat ze om ha;f7 naar bed en maak ik haar om 22 uur wakker om te eten dan slaapt ze tot half 6 en daarna nog tot 9 uur.
nee ik haal hem er niet gelijk uit ik laat hem altijd wel liggen maar dan krijgt hij is de gaten dat hij alleen ligt en dat begint hij toch te schreeuwen
Hij slaapt 16 uur zeg je? Dat is dan toch prima? Veel meer zal het hier ook niet zijn, ik denk dat Charlotte ook daaraan komt ongeveer hoor.
Je doet niets fout. Ieder kindje is nu eenmaal verschillend. Ene kindje kan de hele dag slapen, de ander is actief. Ritme komt vanzelf wel hoor. Of als je eenmaal een ritme hebt dan besluiten ze het om te gooien . En als je zelf aangeeft dat het een vrolijk kereltje is, dan lijkt het mij toch prima? Niks aan doen !