Een vriendin van mij is 5 weken zwanger. Zaterdagavond had ze bloedverlies en zondag een klein beetje alleen bij het afvegen. Maandag avond had ze dit weer en toen voelde het net alsof er iets knapte en toen had ze aardig wat bloed. Snachts trok dit weer weg, vanochtend had ze weer een beetje bloed verlies en trok daarna weer weg. Ze heeft ook buikpijn, beetje irritant gevoel zeg maar. Ze heeft darmproblemen. Haar vraag is : Wat kan dit zijn? en zijn er andere mensen die dit hebben of hebben gehad?
Ik zou als ik haar was even canotact op nemen met de gyn/vk want het kan zijn dat ze een miskraam heeft gehad of er aan drijgt te komen (ik wil jullie niet bang maken) maar bij een bloeding moet je altijd even contact opnemen met de vk/gyn
Zoals ik het lees ben ik ook bang voor een miskraam. Mag ze nu maandag pas heen? Ik hoop dat het goedkomt.
Heeft ze verteld dat ze bloedverlies heeft? Ik mocht altijd direct komen met bloedverlies (1 x gehad halverwege de zwangerschap en 1 x op het eind) Vind het ee beetje erg vreemd dat ze pas maandag terecht kan!
Ja aankomende maandag moet ze heen. Ik hoop ook voor haar dat alles goed is. Ze maakt zich echt druk. Maar bij haar vorige zwangerschap is ze ook gewoon ongesteld geworden. Ze kwam pas na 6 maanden achter dat ze zwanger was. Dus ik hoop voor haar dat het geen miskraam is..
ja best schandalig dat ze zo lang moet wachten. Mag ze naar een ha of vk? Misschien kan ze anders bij een andere even terecht? Want als ik in haar schoenen stond zou ik willen weten waar ik aan toe ben
ja nou bij mij zouden ze dus ook aan het verkeerde adres zijn en ik zou gewoon bij een andere vk aanbellen of ze willen checken of alles goed gaat. Het gaat om een kindje en dat ze een bloeding heeft kan levens bedreigend voor het kindje dus daar horen ze direct naar te kijken!
Ze mag naar de verloskundige. Ik weet ook niet of er een andere praktijk bij haar in de buurt zit. Zal haar vanavond even vragen want dan spreek ik haar waarschijnlijk weer. @done Ik had ook zeker geen genoegen genomen daarmee maar goed. Zal haar ook vragen of ze echt niet eerder heen kan.
Even update: Ze heeft vandaag weer een bloeding. en er zaten ook wat dikke stukken bij in.. Dus ik ben bang dat het een miskraam wordt de VK van haar zei: omdat je nog maar 5 weken bent kan ik toch niks zien op de echo.
Snap wel dat ze nog niks kan zien op een echo, maar toch. Tot maandag wachten is erg lang. Kunnen ze met een inwendige echo ook nog niets zien? Als ik het zo lees zie ik het eigenlijk ook een beetje somber in. Maar zal zeker voor jullie duimen dat alles goed gaat.
Ze gaat morgen de VK bellen en mischien dat die haar doorstuurd naar de gyn. Ze had net vet grote stukken zwart rood achtig. Dus ze denkt dat ze nu bezig is te verliezen Bedankt Suzie!
Wat naar wens haar sterkte van mij want moeten wachten is zo slopend,hopelijk is alles desondanks de bloedingen gewoon goed.
Ze heeft de dokterswacht gebelt (heb ik haar aangeraden) En als ze heel erg kramp krijgt en heel veel gaat bloeden en koorts krijgt moet ze even bellen. Dan maakt zij wel een spoedafspraak voor haar. Die vrouw dat ze niet moest wachten tot maandag. (groot gelijk) Ook zei ze je kan toch niks zien op de echo en kan niet veel voor je doen is wel sneu gezegt maar je moet je gewoon afwachten. Dus mischien dat ze morgen terecht kan! (hoop het voor haar) Done ik heb haar even namens jou sterkte gewenst. Vond ze erg lief!
Update: Vriendin van me is vandaag naar de VK geweest. En helaas is ze bezig met een miskraam.. Volgende week moet ze terug komen om te kijken of ze schoongemaakt moet worden of niet. Maar hoop voor haar dat ze snel weer zwanger mag worden.! Vind het echt rot voor haar..
Ja zal ik doen! Maar op de echo zagen ze niks. alleen het vruchtzakje (die ook te klein was) Dus moet ze volgende week terug komen om te kijken of het nog steeds zo is. Hoop zo voor haar dat er op de volgende echo er een mooi kloppend hartje op te zien is. Maar dat zal wel niet
Helaas heeft ze vandaag het vruchtje verloren.. Ze is bij de gyn geweest en op de echo was niks te zien.. En nou mar hopen voor haar dat ze snel weer zwanger is. Ik moest jullie bedanken voor alle reacties.! Deze topic kan dicht!