Cyclus 38dagen, maar na week 1 ovulatie!

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by ShellyBerlijn, Jun 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShellyBerlijn

ShellyBerlijn Bekend lid

Apr 27, 2009
    553
    0
    0
    http://biancaleblanc.etsy.com
    Berlijn, Duitsland
    Hiya!

Mijn cyclus is erg in de war. Na 2,5 week ongesteld te zijn geweest nadat ik met de pil ben gestopt... kreeg ik na een 3weken durende stop weer een week ongesteldheid.

Op 24 mei was ik dan eindelijk klaar. Nu moet ik volgens mij dan een cyclus van 38 dagen hebben... echter had ik op 31 mei al heftige pijn in mijn onderbuik en heb toen een ovulatietest gedaan en wat schept mijn verbazing, het gaf zeer duidelijk aan dat ik aan het ovuleren was...

Kan dit wel kloppen? Gevoelsmatig denk ik wel, aangezien ik duidelijk pijn had, maar theoretisch kan het niet. :(

Of kan dit kloppen doordat mijn periode nog onregelmatig is? Of was de test misschien verkeerd!

Ik weet dat ik straks wel vanzelf merk of de ovulatietest gelijk had, maar ben erg ongeduldig en vraag me toch echt af of het wel allemaal kan kloppen.

Bedankt voor het lezen en eventuele advies! ;)

xo
    Shelly

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    2,803
    0
    0
    Je cyclus start op dag 1 van je menstruatie. Dus het is belangrijk om te weten wanneer hij begon en niet wanneer hij eindigt.
    24 mei is dus geen goede datum om mee te rekenen. Weet je de datum nog wanneer je menstruatie begon (stel 18 mei) Dan zou 31 mei de 14e dag zijn, dat klopt dan al meer.

Sowieso is je eerste menstruatie na het stoppen van de pil nog onzeker. Ik zou de nu volgende als uitgangspunt nemen.

Succes!

3. Als ik het zo lees, ga jij uit van de laatste dag van je menstruatie. De eerste dag van je menstruatie, moet je nemen als cyclusdag 1. Het klopt zoals Tigger zegt, je bent net met de pil gestopt. Dus kan je cyclus nog wel een beetje van slag zijn.

4. ShellyBerlijn

ShellyBerlijn Bekend lid

Apr 27, 2009
    553
    0
    0
    http://biancaleblanc.etsy.com
    Berlijn, Duitsland
    Hiya!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga niet uit van mijn laatste menstruatiedag. Ik heb gerekend van mijn eerste dag tot aan het begin van mijn nieuwe menstruatie periode. (Of klopt dat niet? HAHA, ik ben echt een newbie zeg..)

Mijn eerste dag was op 10 april en ik begon opnieuw op 18 mei. Dus dat is dan een cyclus van 38 dagen. Maar inderdaad.. ik zal dan maar rustig afwachten tot de volgende menstruatie.

En hopelijk was de ovulatietest niet aan het liegen over mijn eisprong... of kan die dan toch niet geweest zijn omdat de cyclus nog niet regelmatig is?

Nou ja, ik zie wel!

Bedankt!!!:)

Share This Page