heb een vraagje meiden, is het waar dat als je eenmaal over de 8 weken bent dat een miskraam meer afneemt dan als je nog heel pril in de zwangerschap bent? of wil dat niets zeggen? liefs,
meestal is dat zo ja volgens mijn gyn zijn de meeste mk tussen week 6 en 8 maar elke dag dat je verder bent heb je ook minder kans.
meestal combineren ze volgens mij de kans met een hartje. Dus als je rond die periode een hartje hebt zien kloppen is de kans heel groot dat dat hartje gewoon blijft kloppen. Maar het zijn maar kansen, gelukkig gaat het meestal wel goed, maar het kan ook zijn dat ondanks dat bij week 8 je een hartje hebt zien kloppen, het rond week 11 alsnog stopt helaas.
ja heb al een echo gehad maandag geweest! het hartje heel duidelijk gehoord en gezien, ook was het erg beweeglijk zei de gyn en het was 2cm!! maar mijn probleem is dat ik nog maar niet kan genieten!! erg ambetant! ik zit maar steeds te focussen op die 12 weken!! zo ambetant allemaal hebben er da nog meisjes? liefs,
Probeer het glas niet half leeg maar half vol te zien. In 90% van de zwangerschappen gaat het wél goed. Dat is toch veel optimistischer dan steeds maar blijven denken aan die 10% waar het jammer genoeg mis gaat. Er is geen groter leed dan dat de mens zichzelf aan doet.
Heel herkenbaar! Heb al 2 keer het hartje zien kloppen, maar ow....wat kijk ik uit naar de 12 weken echo! Ben heel benieuwd, maar tegelijk ook wat bang dat er iets niet in orde is. De ene dag kan ik genieten, de andere dag maak ik me echt zorgen en vraag ik me continu af of alles daarbinnen nog wel goed gaat. Pffff....hoort er allemaal bij, nu kijk je uit naar de 12 weken, straks naar de 20 etc. Volhouden dus!
Ik begreep altijd dat het te maken had met de overname van de placenta en dat gebeurt rond de twaalfde week, toch!? Probeer te genieten! Ik vond het in het begin ook moeilijk door wat vriendinnetjes hebben meegemaakt, maar het maakt de zwangerschap nog zoveel mooier!
ze zeggen na 12 week dat het risico echt goed afneemt. Maar focus niet teveel op een eventuele miskraam. Stress is ook niet goed voor de baby. Je kan er gewoon vanuit gaan dat je baby het red. Want gelukkig gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed.
Ja hoor, iedereen heeft en kent die spanning tot de 12e week. Gelukkig gaat het meestal goed. Wij hadden een zwangerschapsboek waar per dag in stond wat er gebeurde en hoe je kleintje groeide. Op die manier ben ik wel sneller de tijd door gekomen en kon ik me gemakkelijker focussen op wat er allemaal gezond was en goed ging. Kloppend hartje zegt trouwens heel erg veel hoor, dus niet te bang meer zijn!!
Ik had vanmiddag nog een echo.. Het hartje klopte heel goed en het kindje was goed te zien.. De dame vertelde dat de kans dat het nu nog mis gaat kleiner is dan 1%.. Dat stelde mij toch wel heel erg gerust moet ik zeggen..
Mijn gyn vertelde me dat als je een goede hartslag ziet en de placenta is OK dat de kans nog maar klein is dat het misgaat... Maar ik weet precies wat je bedoelt!
Wat mijn V zei is dat voor positieve test 60% kans op miskraam, na positieve test 20 to 30 % en als het hard klopt na 8 weken nog minder dan 10%.
dank je meiden voor jullie reacties, nogal goed dat forums zoals deze bestaan en dat je elkaar wat moed en zo kan geven doet ook veel he
Op het moment dat je rond de 8 tot 11 weken een kloppent hartje hebt gezien/gehoord, vermindert de kans op een MK met weet ik veel hoeveel procent. Weet je wat het is, het KAN op elk moment verkeerd gaan, ook na de 13 weken... De kans word alleen met de week kleiner DAT het mis gaat. Wat je moet doen is gewoon genieten van elke dag... ALS het misgaat had het zo moeten zijn en was het nooit een gezond kindje geworden... (dat is makkelijk gezegd maar zit zelf ook nog niet aan de 13 weken dus weet wat je doormaakt!) Succes!8)
Heej.... Ik weet precies hoe je je voelt!!! iK heb zelfs ook paar keer enorme krampen gehad..en denk meteen elke keer van oh nou is het mis! Ik kan ook echt niet genieten zeg maar en kan niet wachten totdat er een echo komt. Maar je maakt je zelf ook zo gek ....aarghhh... Zoals de meiden zeggen probeer te genieten(haha en dat zeg ik dan, iemand die helemaal niet geniet) Ik denk dat er elke keer weer een onzekerheid is. Wat te denken als het straks geboren is. Je hebt in ieder geval al een echo gehad(dan zit het toch voor zoveel procent goed) Ikzelf moet helaas daarvoor nog wachten. Aanstaande donderdag pas mijn intake gesprek.
Mijn vk zei dat de kans na een goede echo al onzettend klein is dat het nog mis gaat. Die 12 weken zijn vooral ontstaan omdat da normaal gesproken de eerste echo is en de meeste miskramen dan pas ontdekt worden.