f** opgezwollen voeten!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke1982, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Dag meiden..

Ik heb echt last van mijn voeten en enkels! Kan in geen schoenen meer (nu birkenstocks geleend) en herken mijn eigen voeten totaal niet :(
    Het is niet enkel het ongemak, heb er ook echt last van. Doe bureaujob en probeer met mn benen en blote voeten wat hoger te liggen maar dat zit niet goed..
    Voel na een paar uur zitten echt iets "pompen" in mijn benen, bloed of water, whatever!!??

Als ik thuiskom en me een half uurtje in de zetel leg, gaat dat door, maar moet wel eerst meer dan 8u doorkomen op buro.

Iemand tips om de werkdag beter door te komen met die olifantenpootjes????

2. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Hoi Sanneke!

Misschien een gekke opmerking hoor maar zou je niet gewoon lekker met verlof gaan? Dan kan je gewoon lekker de voetjes in de lucht leggen wanneer je voelt dat dat nodig is.

Liefs

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Och ik heb het ook pas mijn eigen schoenen ook niet meer..
    Lijkt net of ik van die knollepoten heb..:(
    Loop de hele dag op van die lelijke crocks..Maar ze zitten wel lekker..
    'S avonds lijkt het net of ik worstjes (ipv tenen) op me voeten heb zitten..
    Mijn handen beginnen nou ook al :(
    Word er echt niet goed van..!

Sorry heb geen tips voor je, dus ik lees even mee..;)

4. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hopeloos he, die verdwenen enkels ;)
    Hier ook hoor, al weken. En niets helpt, voetjes op stoel niet, vochtafdrijvende thee niet, slapen met benen omhoog niet. Gewoon de pech dat dit erbij hoort. En hopen dat het heeeeel snel na bevalling weer weg is.
    Heb t trouwens niet alleen in benen/enkels/voeten, maar ook in polsen, handen en gezicht. Zo'n opgeblazen type zeg maar... :D:D:D
    Ik lees dus ff mee of iemand de gouden tip heeft!

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oja, herkenbaar! Ik word al liefkozend biggetje genoemd. En inmiddels heb ik last van Carpaal tunnel syndroom, en dus word ik elke nacht geplaagd door stijve tintelende vingers en pijnlijke schouders. Maar goed, het einde is in zicht! Mijn vk heeft me aangeraden om elke week een fruitdag in te lassen en daarbij zoveel mogelijk te drinken om het vocht af te drijven. Heb het nog niet geprobeerd trouwens maar wellicht een tip voor alle waterballonnen onder ons? :D

6. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Ben nu ook aan de watermeloen, neem afwisselende koude/warme benendouche voor en na het werk, benen hoger leggen, massagekes, slapen met benen hoog etc.
    Sommigen zeggen: bevallen werkt.. maar ja, daar ben je niets mee op dit moment natuurlijk :)
    Dus we HOPEN idd op een gouden tip :)
    x

PS jawel, ook mijn handen en vingers hebben ervan.. ringen kan ik al wéken niet meer aan!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hier de schoenen ook in de ban gedaan, leve de "zeer charmante" crocs..
    Steunkousjes van de Hema en een deken onder mn matras..

Als jij nog 24 dagen moet, snap ik dat je nog werkt.. ( of ben je zelfstandige) je mag 4 weken voor de uitgetelde datum toch niet meer werken?

Ook t carpaal tunnelsyndroom hier aanwezig.. Boodschappenbriefje laat ik door mn man schrijven.. Een puzzel kan ik in etappe's wel doen.. Leve t toetsenbord en de pc!
    's Nachts word ik wel eens wakker van de pijn in (met name) middel en ringvingers, brace geprobeerd, helpt niet, dus dan toch weer zonder slapen..

Heel veel sterkte lotgenoten!!

8. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Hey,
    Ik woon in België en hier mogen we tot en met week 38 werken. Dus in principe is 3 juli mijn laatste werkdag. Ik zie wel of ik het tot dan volhoudt hoor.. Momenteel lukt dat nog net (buiten dus de opgeblazen voetjes!).
    Hoeveel weken hebben jullie na de bevalling dan als jullie op week 36 moeten stoppen met werken?
    Ik denk dat het mss wel een kleine oplossing kan zijn hoor om thuis te blijven.. weet het niet.. twijfel echt wanneer ik mn laatste dagje ga werken.

9. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier heb je in totaal recht op 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. In principe kun je tussen de 6 en 4 weken voor uitgetelde datum met verlof gaan. Afhankelijk daarvan heb je tussen de 10 en 12 weken na die tijd nog verlof. En alles wat je beeb overtijd komt, krijg je er extra bij.
    Hier is het ook zo dat als je om wat voor reden dan ook (deels) in de ziektewet komt, je verlof verplicht met 34 weken ingaat. Dan zit je dus verplicht aan die 6 weken vooraf en 10 na.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vocht vocht vocht ja ik ken het. Is erg vervelend. Ik draag nu alleen nog open schoenen laarzen enzo kan ik niet meer aankrijgen.

Ja vraag ik me ook af wanneer ga je met verlof? je bent als bijna 37 week.

11. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Oef ik heb het nu al. Mijn enkels zijn totaal verdwenen en ik kan mijn vingers niet meer normaal buigen. Mijn hoofd is helemaal rond.
    Mijn benen zijn 2 x zo dik en heb daardoor vreselijk veel putjes...

Ik ben door zwangerschapsischias en bekkeninstabiliteit al gestopt met werken maar dat helpt ook niet.

12. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    klein vraagje
    lees meerdere mensen met carpaal.. dus tintelende vingers, is dat gekoppeld aan vast houden van vocht of moet ik dat los zien.

ik heb heel erg last van tintelende vingers, maar ik hou in vergelijking met de verhalen hier zeer weinig vocht vast, alhoewel mijn enkels langzaam aan het verdwijnen zijn...

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja dat is wel gekoppeld aan vocht, het vocht zit dan opgehoopt in de bewuste tunnel die ergens bij je schouder begint en knelt je zenuwen af. Dat zie je misschien niet, maar dat voel je dus wel.

14. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Hier ook iemand met dikke voeten, enkels en mijn benen ook en mijn kuiten!
    En sinds deze week ook mijn vingers ik heb er vooral last van als ik wakker word dan zijn ze helemaal stijf.
    Ik buig ze dan maar dat voelt zo raar en dik.
    Maarja nog even volhouden en dan is het hopelijk weer weg.

Ik loop ook alleen maar met slippers en ik hou er niet eens van maarja het is niet anders.
    Zie je leuke schoenen in de stad kan je ze niet passen:(

15. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Ja ik heb het ook heel erg als ik wakker wordt.
    En schoenen... ik kan alleen nog sloffen aan...:(

16. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Nou we weten allemaal waar het voor doen :)
    dus we moeten het volhouden pfff

17. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Wat betreft het verlof in België, we hebben 15 weken zwangerschapsverlof. Alles vanaf ongeveer week 35 dat je thuis moet blijven (van gebroken pols tot griep tot iets met zw schap) verlies je achteraf! Je mag doorwerken tot en met week 38. Alles wat je ervoor neemt, ben je achteraf kwijt. Dus als ik werk tem vrijdag 3 juli (uitgerekend ma 13juli) maar ik beval op bv 26 juni, ben ik die week daarvoor (dus deze week) ook kwijt. Hier wordt alles geteld met een week voor de uitgerekende datum of de bevallingsdag.

Ja, ik kan vanaf nu ma 22 juni met verlof gaan, maar als ik pas beval op 13 juli (uitgerekend), ben ik dan wel kwijt. Weet ook niet of het hier wel de wetgeving is dat als de baby later komt, je "verlof" ook verlengd wordt.. raar gedoe wel hier in BE :)

Op zich geen ramp als ik nu met verlof wil hé, want dan heb ik nog een mooi aantal weekjes over.. Alleen twijfel ik er zo hard over...

18. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    Toch "interessant" dat je niet alleen staat met je dikke voeten, enkels, benen..

We begrijpen mekaar en kunnen hier toch eens klagen!! Zalig toch :) Andere mensen begrijpen ons (of mij allesins) toch niet! Die zeggen: tja je bent zwanger, da moet je erbij nemen!! Hallooooo, laat mij toch eens zagen en klagen :)

Ik heb ook 'n vreselijk raar gevoel als ik wakker word in mijn vingers, dan moet ik precies alles even bewegen watn dat tintelt en voelt dik en vies! Ik wist niet dat we daar ook een naam op konden plakken..

19. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Ja dat is het fijne van zo een forum dat je kan klagen en dat er mensen zijn die je begrijpen.
    Als ik het tegen een ander vertel dan voelt het aan alsof ik zeur ofzo of me aanstel.
    En het is altijd leuk om van andere mensen te horen dat ze hetzelfde hebben of hoe zij het ervaren.

20. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Misschien kan ik jullie oppeppen door te zeggen dat het de dag na je bavelling weg is?
    Bij mij wel tenminste...
    Ik kon vorig jaar alleen nog teenslippers aan en zelfs die stonden aan het einde van de dag helemaal in mn voeten gebrand.
    (Nu ben ik pas 10 weken dus heb er nog geen last van)

Voetenbadje, laat je man ELKE DAG je voeten masseren, wisseldouches, veel water en fruit.
    Het za weinig helpen maar vooral het masseren zal wel erg fijn zijn voor je!

succes, nog even doorbijten meiden!

Deel Deze Pagina