cryo terugplaatsing/icsi behandeling en borstvoeding?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door rach84, 2 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb een vraag hierover.

Aanstaande maandag hebben wij een gesprek in het ZH over de 2 cryo's die we nog hebben.
    Moet je bij een cryo terugplaatsing hormonen spuiten/slikken, en zo ja, mag dit in combinatie met borstvoeding?

Mogen de hormoonspuiten samen met borstvoeding?

Ik hoop niet dat ik sommigen hier verdrietig maak met mijn vraag, omdat we net een kindje hebben en graag weer voor een 2e willen gaan.

Rachel

2. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Bij ons in het ziekenhuis (Rijnstate Arnhem en UMC Utrecht) wordt de cryo tp gedaan in natuurlijke cyclus. Je moet 1x Ovitrelle spuiten, verder niet... of dit mag icm borstvoeding weet ik niet, zou je de bijsluiter even moeten googlen of dit mag.

Succes!!

3. Ik loop ook in het UMC.

4. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    heey rach, wat lees ik nou joh.
    geweldig toch als je er nu al weer voor wilt gaan, dat moet ieder voor zich weten toch.

ik moest wel spuiten, en progynova slikken,en utrogestan gebruiken.

als het in natuurlijke cyclus kan dan moet je bij ons in het ziekenhuis, alleen een ovitrelle spuit zetten.
    weet niet hoe dit in het umc gaat.
    omat het eerste gedeelte van de behandeling bij mij in arnhem gebeurt.
    en hoe het zit met borstvoeding geven.

met je kleine lieve meid alles oke!

xxx lisa.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen is het zo dat borstvoeding en behandelingen niet samen gaan, ook niet als het in een natuurlijke cycus gebeurt. Je zit toch met bepaalde hormonen die door de borstvoeding niet hun werk doen of hormonen die juist schadelijk zijn. Daarom zien ze het liefst dat je de borstvoeding afbouwt voordat je weer begint. Ik zou het in elk geval even navragen bij je eigen gyn, dan weet je waar je aan toe bent.

6. Bedankt voor de antwoorden, ik ga het maandag na vragen. Het zou wel jammer zijn want dat betekend dat we verplicht 6 maanden moeten wachten, maar dat horen we morgen.

Lisa, ik vind het aan de ene kant vervelend zo'n topic te openen omdat ik me waarschijnlijk enorm zou irriteren als ik zo'n bericht een jaar geleden had gelezen:). Maar er gaat zoveel tijd in die behandelingen zitten. Alles gaat goed, dank je;)

Jippie, heb je dit gehoord/gelezen, of is dit jou eigen ervaring?

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja maar mss kan ik het hebben omdat jij het bent.
    als iemand zo'n topic zou openen die ik niet ''kende'', zou ik mss ook wel anders denken.
    en idd er gaat heel veel tijd in zitten, zie mij maar.
    vorig jaar deze tijd begonnen we met de 1e ivf ecd, en nu zitten we in de 2e, en we zijn al weer een jaar verder.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Rach Ik ken verschillende meiden op een ander forum, die precies hetzelfde hadden. Ook zij wilden met een behandeling beginnen, terwijl ze nog borstvoeding gaven. Maar dat kon niet, de borstvoeding moest eerst helemaal afgebouwd worden. Eerder mochten ze niet beginnen, helaas... Maar wie weet zijn de regels in jouw ziekenhuis weer anders.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Rachel,
    Je hebt je antwoorden inmiddels wel aardig geloof ik en moet, denk ik, sowieso het gesprek even afwachten maar....ondanks dat ik het ongelooflijk vind dat je nu alweer aan nr'tje 2 denkt, wil ik je onwijs veel succes mensen meid! Echt!
    Dat ik het ongelooflijk vind heeft niks te maken met de wens hoor meid, maar puur en alleen omdat ik met 2 mnd nog herstellende was...vooral tussen de oren zeg maar ;)
    Ik gun jullie alle geluk van de wereld met zoveel kindjes als er maar kunnen komen en jullie aankunnen.
    Waarom wel natuurlijk en niet via de MMM?
    Na de "diagnose" had ik ook nooit verwacht dat er hier 2 zouden komen hoor!
    Toi toi toi

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, hier is cryo met meds en moet de bv volgens mij afgebouwd zijn maar hier mag je pas na een jaar (ongeveer) weer komen..dus de meeste hebben dan al afgebouwd.

11. aw elmo wat een lieve reactie;)

ik heb maandag het gesprek ik houd jullie op de hoogte;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Succes vandaag Rachel!

13. (poging 2.. ik klikte op een verkeerde knop en de tekst was weg:x)

Het was heel raar om weer in het ziekenhuis te zijn, en vooral de fertiliteitsafdeling. de artsen die mij hadden behandeld (fm's en punctie) kwamen naar mijn dochtertje kijken, dat vond ik zo leuk. eentje zei: jeetje zeg, het lijkt nog als de dag van gisteren dat ik de punctie deed en nu sta je gewoon voor me met een prachtige dochter!

Onze eigen gyn was er niet en toevallig kwamen we nu terecht bij de gyn die mijn bevalling had geleidt. We hebben die meteen weer even doorgenomen.
    Hij vond het heel 'bijzonder' dat ik nu weer voor de terugplaatsing van de cryo's wilde gaan, maar zag geen problemen en we hebben afgesproken dat we in oktober bellen voor een afspraak. we gaan dan afspreken wanneer we het gaan doen.

Over mijn vraag of bv en tp samen gaan deed hij een klein beetje vaag, hij zei: tja dat hangt van jou af.
    mijn man zei toen: ze is nog niet ongesteld geworden
    hij zei: dat komt door de borstvoeding.
    (volgde ik ff niet, man is nu sporten haha).

In elk geval moet ik afbouwen met de bv maar ik kan de 6 maanden wel volmaken.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als dit voor jou goed voelt, dan ga je dus gewoon weer van start in oktober! Jeetje meid, wat spannend weer!
    Dat je nog niet ongesteld bent kan inderdaad door de bv komen..das toch niet gek of nieuw voor je?
    Of lees ik het nou verkeerd?
    Ik vind het echt bijzonder hoe gauw jij er alweer tegen kan zeg...pffff
    Nou aftellen he! Vergeet niet van je beauty te genieten he! Ze kunnen ineens zo vreselijk veel en dan zijn ze zo groot!
    Elmo'tje

15. nee dat is niet nieuw voor me. Ik bedoelde met die vraag aan de arts of ik moest stoppen met bv geven ivm evt. hormonen die ik zou moeten spuiten. zij antwoord, dat dat van mij afhangt snap ik dus niet;)

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Misschien laten ze jou de keus....
    Ik meende dat het kindje minimaal tot niks binnen krijgt..toch zijn er veel zh waarvan je moet stoppen met de bv (ook voor je cyclus).
    Hmmm...dat is nog een telefoontje waard denk ik.
    Elmo

Deel Deze Pagina